Inlägg från: Oschlaka |Visa alla inlägg
  • Oschlaka

Jehovas Vittne

Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:18:59 följande:

Jag citerar från slutet av inlägget i den länken.  Hade du läst ordentligt hade du hittat det på en gång

"varför vill ni ha statsbidrag?

Om du jämför de man får som statsbidrag med Trossamfundets årliga donationer kommer du att förstå att det här inte är fråga om pengar utan snarare är det fråga om att Trossamfundet inte vill bli diskriminerat i jämförelse med andra Trossamfund. I Sverige har statsbidrag blivit den stämpel som staten och andra använder för att erkänna att ett Trossamfund är seriöst. Jehovas vittnen utför samhällsnyttig verksamhet som förtjänar ett sådant erkännande. "

Detta är lögn! Vem har sagt så från jhv? Tidningen gömmer sig bakom "jhv" men nämner inte vem hos jhv de intervjuat!
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:18:59 följande:

Jag citerar från slutet av inlägget i den länken.  Hade du läst ordentligt hade du hittat det på en gång

"varför vill ni ha statsbidrag?

Om du jämför de man får som statsbidrag med Trossamfundets årliga donationer kommer du att förstå att det här inte är fråga om pengar utan snarare är det fråga om att Trossamfundet inte vill bli diskriminerat i jämförelse med andra Trossamfund. I Sverige har statsbidrag blivit den stämpel som staten och andra använder för att erkänna att ett Trossamfund är seriöst. Jehovas vittnen utför samhällsnyttig verksamhet som förtjänar ett sådant erkännande. "

Ett tips, sluta läsa blasskor!
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:23:45 följande:

MEN VISA DÅ ATT JAG HAR FEL!! 

Om du tycker att jag ljuger borde det vara hur enkelt som helst att bevisa motsatsen

GÖR DET DÅ! 

Jag sade ju att antingen ljuger du eller misstolkar du!

Vad ska jag visa, en sak i taget ok?

För många skriver, sorry,
  • Oschlaka

Hittar inget

Ellie skrev 2014-10-31 21:25:43 följande:

Det verkar inte som om det fungerar att länka till den, men googla på jehovas vittnen stadsbidrag så får du upp den.

• Oschlaka
    pgw skrev 2014-10-31 21:28:12 följande:

Varför vill ni ha statsbidrag?

Om du jämför de man får som statsbidrag med Trossamfundets årliga donationer kommer du att förstå att det här inte är fråga om pengar utan snarare är det fråga om att Trossamfundet inte vill bli diskriminerat i jämförelse med andra Trossamfund. I Sverige har statsbidrag blivit den stämpel som staten och andra använder för att erkänna att ett Trossamfund är seriöst. Jehovas vittnen utför samhällsnyttig verksamhet som förtjänar ett sådant erkännande.

---------

Det stod nästan sist i artikeln. Du orkade inte läsa så långt, eller? Ja, det är inte alla som klarar av att hastigt skumma igenom en text för att hitta det väsentliga. Du har kanske inte heller orkat läsa de andra länkarna som Nyfiken gul har tipsat om? Jag hittade i alla fall stället där de klart och tydligt stod:

"Tänk gärna på detta om du någon gång frestas att överträda Jehovas befallning att inte umgås med uteslutna släktingar."

Sluta snälla alla ni som gör påhopp på mig. Ni får mig att må illa.

Tror ni på blasskor utan källhänvisning så vill jag inte ni kommenterar mina inlägg!
  • Oschlaka
    Ellie skrev 2014-10-31 21:30:55 följande:

Den är inte bortplockad, men det är en PDF-fil som inte går att länka till. Som sagt, sök på jehovas vittnen stadsbidrag, och det kommer upp, men eftersom du inte hittar något då kan du söka på:

jehovas vittnen högsta förvaltningsdomstolen

Läs mål 4496-12.

Synd att du och såna som du inte kan läsa. Därav att ni sitter på fl.

Att ansöka om att bli berättigade till att kunna ansöka om statsbidrag är en sak och att ansöka statsbidrag är helt annan sak.

Tydligen kan fl skojare inte göra skillnad på det. Fy skäms på er !
  • Oschlaka

Nej inte hela men nästan 98% och det var väntat.

Du tillhör 98%!

Nerfherder skrev 2014-10-31 21:38:26 följande:

Du fattar att det är hela tråden som hoppar på dig va?

• Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:42:52 följande:

jehovas vittnens egna hemsida - den kampanjen kan väl inte du ha missat Ts?  

www.jw.org/sv/

Varsågod att själv läsa allt vad vittnena säger om sig själva och sin tro . 

Påstår du att något på den sajten är ljug så har du en hel del att förklara för oss här i tråden. 

Varsågod och läs och förklara för mig sen vad exakt du läser som är lögn? 

Du hänvisar till jhv hemsida! Vadå för kampanje?
Svar på tråden Jehovas Vittne