• Hanna31

Startdag 7/11!! Följas åt?

Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?
  • Pommac
    kittykat skrev 2014-11-08 10:55:15 följande:

Aha, ok! Alltid undrat vad som gör att dem väljer det ena el det andra..?

Japp, jag tar ju nässpray. Helt ok, fast sjukt mkt biverkningar Men men, vad gör man inte?

Det var vår läkare som tyckte vi skulle ta det korta protokollet just med tanke på biverkningarna. Men man får nog biverkningar av sprutorna ändå. Vet inte om det ena eller det andra är bättre heller. Det kanske beror på också i övrigt hur allt ser ut. I vissa fall kanske de rekommenderar långa och i vissa fall korta. Måste nog googla lite på det här.
  • Pommac

Börjar bli sjukt nervös nu. Ska ta första sprutan runt 21 eller strax efter. Läsa på hundra gånger tror jag. :)

• kittykat
    Pommac skrev 2014-11-08 18:04:30 följande:

Börjar bli sjukt nervös nu. Ska ta första sprutan runt 21 eller strax efter. Läsa på hundra gånger tror jag. :)

Det kommer gå bra ska du se! Första gångerna är det alltid nervöst, men man lär sig snabbt
  • kittykat
    Juna skrev 2014-11-08 13:54:56 följande:

Hej! Ligger lite efter er, ska köra korta protokollet nu i november men just nu väntar jag på min mens som kommer nästa vecka. Har försökt i cirka 2 år och detta är första IVF-försöket

Hej! Då kör du igång med sprutor när du får din mens då eller? Jag börjar spruta om några dagar, längtar!
  • Pommac

Idag gick det ännu bättre med sprutan. Det gick bra igår också. Skönt att ha börjat!

• kittykat

????skönt!

Pommac skrev 2014-11-09 22:25:53 följande:

Idag gick det ännu bättre med sprutan. Det gick bra igår också. Skönt att ha börjat!

• Hanna31

Hallå tjejer! Kul att vi är några stycken som ligger i fas!

Detta är mitt andra IVF, första fick avbrytas pga för låg dos. Jag kör korta protokollet och kör Menopiur 150, Orgalutran, Ovitrelle och sen Lutinus. Är på sprutdag 4 idag, preliminärt plock den 18/11. Ska in på onsdag och kolla hur äggen vuxit..

Jag har blivit helt blassé gällande sprutor... ,-)

Korta protokollet tar inte så lång tid. Jag började den 7/11 och är egentligen klar med sprutorna den 16/11, så det går ganska snabbt. De biverkningar jag märker av är att jag får finnar...men det kan jag leva med.

Vi är barnlösa sedan snart 2 år, oklart varför. Jag har regelbunden ÄL och min mans spermier är tydligen många och bra... :-/ Hoppas på att 2014 blir året då vi alla plussa!!!

• Hanna31
    Hanna31 skrev 2014-11-10 11:22:05 följande:

Hallå tjejer! Kul att vi är några stycken som ligger i fas!

Detta är mitt andra IVF, första fick avbrytas pga för låg dos. Jag kör korta protokollet och kör Menopiur 150, Orgalutran, Ovitrelle och sen Lutinus. Är på sprutdag 4 idag, preliminärt plock den 18/11. Ska in på onsdag och kolla hur äggen vuxit..

Jag har blivit helt blassé gällande sprutor... ,-)

Korta protokollet tar inte så lång tid. Jag började den 7/11 och är egentligen klar med sprutorna den 16/11, så det går ganska snabbt. De biverkningar jag märker av är att jag får finnar...men det kan jag leva med.

Vi är barnlösa sedan snart 2 år, oklart varför. Jag har regelbunden ÄL och min mans spermier är tydligen många och bra... :-/ Hoppas på att 2014 blir året då vi alla plussa!!!

Menopur ska det stå, knasigt tangentbord..
  • louisemostert

Hej Tjejer :)

Jag började på sprutorna den 5/11, idag var vi på ultraljud men äggen var inte klara eller hur man ska säga :) På onsdag gör vi nytt ultraljud och fredag eller måndag - förhoppningsvis äggplock :) Hur går det för Er? Hälsningar Louise

• Hanna31
    louisemostert skrev 2014-11-10 14:47:41 följande:

Hej Tjejer :)

Jag började på sprutorna den 5/11, idag var vi på ultraljud men äggen var inte klara eller hur man ska säga :) På onsdag gör vi nytt ultraljud och fredag eller måndag - förhoppningsvis äggplock :) Hur går det för Er? Hälsningar Louise

Allright! Kör du korta eller? Spännande... är det din första behandling? (Kanske du har skrivit tidigare, har ej sett i så fall..)

Någon som ska göra ICSI eller? Vi ska be om det och se vad de säger... vi fick inga ägg tillbaka sist och det vill jag inte uppleva igen...

Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?