• Hanna31

Startdag 7/11!! Följas åt?

Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?
  • kittykat

Ok,spännande! Sist fick dem ut 14 på mig tror jag det var, men endast tre klarade sig, så jag fick ett å två gick till frysen. Men det är så olika, och det behövs ju endast ett guldägg!!

louisemostert skrev 2014-11-12 19:05:13 följande:

Idag fick vi besked att på fredag blir det ÄP. Fruktansvärt nervös!!! Hade bara två mogna ägg men dem vill inte vänta. Min man ska göra en biopsi på fredag innan mig för att se om man kan spermier om inte måste man ta de som är frysta. Hur många ägg har ni haft som dem tagit ut? Kram på Er!

• Pommac1

Hej! Pommac här! Tappade mitt lösenord till min användare och fick aldrig något nytt så jag fick skapa ett nytt. I torsdags var jag på VUL och mina äggblåsor var allt mellan 6-12 mm stora och jag hade 12 st. Vi får väl se hur det blir och när det blir. Har nytt VUL på måndag. Har aldrig längtat efter en måndag så mycket förr. Samtidigt som skräcken finns att de inte hinner bli så stora. Sköterskan som ringde från kliniken trodde på ett äggplock på onsdag-torsdag eller fredag. Hur går det för er?

• louisemostert

Vi gjorde Är i fredags, fick bara ut ett ägg och på ef.m ringde läkaren och sa att det inte såg bra ut :( nu ska dem diskutera ang hur vi ska gå tillväga. Känns jobbigt!

• Pommac1
    louisemostert skrev 2014-11-16 00:09:05 följande:

Vi gjorde Är i fredags, fick bara ut ett ägg och på ef.m ringde läkaren och sa att det inte såg bra ut :( nu ska dem diskutera ang hur vi ska gå tillväga. Känns jobbigt!

Nej vad dystert! Men det låter ju ändå som att det finns hopp när ni ska diskutera hur ni går vidare? Får du pröva andra sprutor nu kanske? Vad beror det på att de blev så få ägg? Tråkigt att det inte blev något. Det blir verkligen jobbigt att vänta på de där samtalen sedan. Får en klump i magen bara jag tänker på det. Det är tuffa tider blir det.
  • louisemostert
    Måste passa på att fråga Er. När man gjort så som vi i detta fall, ett äggplock men sen att ägget inte var bra. Hann alltså aldrig att göra insättningen, Har vi då förlorat två poäng? Tacksam för svar! Ha en skön söndagskväll! 
  • Hanna31

Hej hej!

Spännande att läsa hur det går för alla, tråkigt dock när det inte blir så måna ägg...

Vi har nu gjort två ultraljud och det blir äggplock på onsdag. Jag är ganska nervös denna gången för det gjorde rätt ont sist. Dessutom har jag mycket ondare nu, känns som ÄL-värk x 100 och då är jag givetvis rädd att det kommer göra ännu ondare vid plocket... :-/ Men mest rädd är jag att det inte blir någon befruktning denna gången heller. Vi har kommit överens med vår läkare om att om vi får ut 8 ägg eller mer så gör de ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på resten. På så vis ser vi om vanlig funkar, och gör det inte det å har vi några ICSI också som vi får hoppas utvecklar sig som de ska...)

Puh - dags för Ovitrelle ikväll, sen färdigsprutat...för denna gången.

• Hanna31
    louisemostert skrev 2014-11-16 17:49:48 följande:
    Måste passa på att fråga Er. När man gjort så som vi i detta fall, ett äggplock men sen att ägget inte var bra. Hann alltså aldrig att göra insättningen, Har vi då förlorat två poäng? Tacksam för svar! Ha en skön söndagskväll! 
    Vet inte vad som menas med poäng men på vår klinik så köper man tre försök. Ett ägguttag utan återförande räknas som 1/2 försök, dock bara första gången det händer. Vi har gjort ett äggplock utan återförande och har alltså 2,5 försök kvar, skulle kunna vara exempelvis ett äggplock + ET följt av 3 FET (ett FET = 1/2 försök)
  • kittykat

Jahopp, ÄP inbokat till den 21! Var på UL idag och vänster äggstock var typ helt full med blåsor, som nästan alla var redo! På höger vart det bara 2 små. Egentligen skulle jag ju spruta i flera dagar till, ÄP var preliminärt inplanerat till nästa v först. Men om vi väntar så är det risk för att de i vänstra blir övermogna och därmed inte användbara. Så bara att hoppas  nu att blåsorna innehåller ägg också på fredag

• kittykat

Hur går det för er härinne??

ÄP idag var en vedervärdig upplevelse, men fick ut 11 ägg i alla fall

• Pommac1

Jo det går bra! Hade äggplock i onsdags och återinförning idag av en jättefint ägg! Jag fick ut 8 ägg. 5 blev befruktade och 3 delade sig som de skulle. Det bästa fick jag tillbaka och de andra 2 odlas vidare på. Dock var de inte i toppkvalitet så vi får väl se. Av mina 8 ägg som jag fick ut så var inte alla mogna heller.

Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?