Startdag 7/11!! Följas åt?
Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?
Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?
Längtar också efter det! Är roligt när man aktivt kan göra nåt för att förhoppningsvis få se ett plus inom en snar framtid.
Litet tips till er som är nya på sprutor! Jag gjorde nåt knasigt när jag skulle fylla mina första sprutor med Menopur,. dvs förr omgången. Jag stack in sprutan i den lilla flaskan och drog ut den långa grejen i sprutan (alltså den som gör att sprutan "suger i sig" vätskan) men jag misstänker att jag vid vissa tillfällen inte fick i vätska utan bara luft. detta hände de första tillfällena och jag märkte det på att jag fick hålla i den långa delen för den ville bara sticka in i sprutan igen, som att det var ett "sug" i sprutan..
Alltså detta är galet svårt att förklara i text, det låter helt knasigt ;-D Men kontentan är i alla fall att det såg ut som att jag drog in genomskinlig vätska men egentligen var det nog bara luft. Jag ringde i panik till kliniken när jag efter några dagar började fatta att en fylld spruta inte beter sig så, men de trodde inte att jag hade sprutat i luft... men nja...jag är inte säker, mitt försökt slutade med att knappt några ägg alls hade mognat trots att jag är en s k "high responder"... så jag vet inte, men men, ville bara tipsa om det
Är nog inte så vanligt, verkar bara vara jag som "lyckats" med detta
;-D he he
Ja detta är första gången för oss :) Lite nervös för det är många som verkar få göra det ett par gånger. Vi kör på det korta "programmet"
Vad innebär ICSI?
Är somsagt ny inom detta men är det så att vi alla använder sig utav olika sprutor? Monopur är inget vi använder. Lycka till!
Ja detta är första gången för oss :) Lite nervös för det är många som verkar få göra det ett par gånger. Vi kör på det korta "programmet"
Vad innebär ICSI?
Är somsagt ny inom detta men är det så att vi alla använder sig utav olika sprutor? Monopur är inget vi använder. Lycka till!
När läkaren förklara för oss, enligt de uppgifter vi fått så ska vi genomgå en ICSI. Gick det inte bra för er sist? Vad gick fel? :(
Var i landet gör ni det? Vi är i Malmö.
De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).
De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).
Idag fick vi besked att på fredag blir det ÄP. Fruktansvärt nervös!!! Hade bara två mogna ägg men dem vill inte vänta. Min man ska göra en biopsi på fredag innan mig för att se om man kan spermier om inte måste man ta de som är frysta. Hur många ägg har ni haft som dem tagit ut? Kram på Er!