• Hanna31

Startdag 7/11!! Följas åt?

Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?
  • kittykat

Ok! Nu börjar den dryga väntan!!

Vi har också 3 som klarade sig, det bästa får vi tillbaka i morgon!

Pommac1 skrev 2014-11-21 19:08:44 följande:

Jo det går bra! Hade äggplock i onsdags och återinförning idag av en jättefint ägg! Jag fick ut 8 ägg. 5 blev befruktade och 3 delade sig som de skulle. Det bästa fick jag tillbaka och de andra 2 odlas vidare på. Dock var de inte i toppkvalitet så vi får väl se. Av mina 8 ägg som jag fick ut så var inte alla mogna heller.

• Hanna31

Väntar på ET som förhoppningsvis sker på måndag! Livrädd att de ska ringa och säga att de inte överlevt helgen... Fy vad jag blir besviken i så fall!!! :-O

• kittykat

Då blir det blasto för din del? Jag undrar varför de beslutat att ge oss ett 3-dagars tillbaka, och odla två vidare. Sist så odlades alla till blasto! Jaja, de vet väl vad de gör. :P

Hur gick ÄP, gjorde det så ont som du var rädd för? För mig var d värre än vad jag förväntat mig, smärtlindringen funkade inte alls bra :( och nålsättningen tog över en timme, har nu hela armen fullt med stora blåmärken :S

Hanna31 skrev 2014-11-22 15:15:16 följande:

Väntar på ET som förhoppningsvis sker på måndag! Livrädd att de ska ringa och säga att de inte överlevt helgen... Fy vad jag blir besviken i så fall!!! :-O

• Pommac1
    kittykat skrev 2014-11-22 18:32:13 följande:

Då blir det blasto för din del? Jag undrar varför de beslutat att ge oss ett 3-dagars tillbaka, och odla två vidare. Sist så odlades alla till blasto! Jaja, de vet väl vad de gör. :P

Hur gick ÄP, gjorde det så ont som du var rädd för? För mig var d värre än vad jag förväntat mig, smärtlindringen funkade inte alls bra :( och nålsättningen tog över en timme, har nu hela armen fullt med stora blåmärken :S

Jag har fått det förklarat så här: har man ett guldägg som ser jättefint ut så behöver man inte odla vidare på det utan då trivs det bäst i livmodern. Men har man många ägg som ser likadana ut så odlar man vidare för att sedan kunna välja ut det bästa och då är ju chansen till graviditet större. Kul att vi fick likamånga! Jag hoppas verkligen att mina två andra klarar sig och blir i toppskick men tyvärr så lät det inte så positivt i fredags men vi får väl höra till veckan hur det gick.
  • Hanna31
    kittykat skrev 2014-11-22 18:32:13 följande:

Hej hopp, ruvar nu på en femdagars blasto, RD 3 idag, tiden sega sig iväg..

ÄP gick bra, tog mycket morfin, dock extremt ont samma kväll... Hua, nu en dryg vecka efter ÄP börjar jag kunna röra mig ordentligt igen... :-O Hur går det för dig?

• kittykat

Spännande!

Är på ruvardag 5 nu, och inga symptom på nåt, i alöa fall inte nåt so inte kan förklaras med progestoronet. Hoppad inte det betyder nåt...

Hanna31 skrev 2014-11-27 09:14:45 följande:

Hej hopp, ruvar nu på en femdagars blasto, RD 3 idag, tiden sega sig iväg..

ÄP gick bra, tog mycket morfin, dock extremt ont samma kväll... Hua, nu en dryg vecka efter ÄP börjar jag kunna röra mig ordentligt igen... :-O Hur går det för dig?

• Hanna31

Klart!!! när har du ÄP??

hokus pokus skrev 2014-11-30 11:21:40 följande:

Hej!

Får jag följa den här tråden även om jag bara är på sprutdag 5?

• hokus pokus
    Hanna31 skrev 2014-11-30 17:04:56 följande:

Klart!!! när har du ÄP??

Ska ta blodprov och vul imorgon för vidare besked, men de trodde möjligen fredag el lördag, men troligen måndag el tisdag nästa vecka. Är så nervös och samtidigt så förväntansfull! Största oron är nästan det faktum att jag i så fall kan få min mens i julhelgen och det kan nog bli extra tungt, minns hur besviken jag var förra julen då jag nyss fått mens (efter försök på egen hand) så nu lär det väl kännas ännu jobbigare.
  • hokus pokus

Fick besked idag att allt flyttas fram eftersom jag inte svarar som jag ska på medecinerna, läkaren pratade först om doshöjning men sen ringde en sköterska och meddelade att det inte blir någon höjning...fick inte veta varför  Rynkar på näsan Så nästa vul blir 5/12 för ny bedömning. Känns som jag bara slösar en massa tid för snart är det ju jul och därmed stängt! Förvirrad och ledsen!

• louisemostert

Ge inte upp hokus pokus!! Vi måste lita på läkarna för vi vet så lite själva. Det kan vara svårt ibland när man inte lyckats tidigare. Håller alla tummar och tår! Kram

• kittykat

Hur går det för alla? Är det nån som har haft testdag el har det snart?! Någon som tjuvtestat? Vi tänker inte testa förren testdagen (den 9/12), för det har bara resulterat i stress.. Mår lite illa idag, och har molvärk, men det kan lika gärna vara mensen som är på g?! Det är ju typ omöjligt att beräkna när den kommer nu, eftersom hormonerna ändrar cykeln? Förra färskförsöket blev jag gravid på så kan inte räkna efter den heller.

• hokus pokus
    louisemostert skrev 2014-12-01 22:14:17 följande:

Ge inte upp hokus pokus!! Vi måste lita på läkarna för vi vet så lite själva. Det kan vara svårt ibland när man inte lyckats tidigare. Håller alla tummar och tår! Kram

Tack så mycket för peppet! :)
  • Hanna31

Har testdag imorgon men har fått mens och testat minus redan.. Hoppas på FET i januari..

• kittykat
    Hanna31 skrev 2014-12-04 15:43:19 följande:

Har testdag imorgon men har fått mens och testat minus redan.. Hoppas på FET i januari..

Åh vad tråkigt! Hur många har du i frysen?

Det ser ut som att min mens kom idag, fast jag inte har testdag förren nästa vecka :/ så det blir väl att hoppas på fet nästa år även här..

<3
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-12-04 15:43:19 följande:

Vad tråkigt. Har också mens tror jag. Är på RD 13 men har inte testdag förrän RD 21. Så det är ett tag kvar.
  • kittykat

RD 15 idag, och jag fick två streck på testet??! Jag har ju haft , och har fortfarande, lite blödning? Tidigt missfall kanske? Dö skumt, vet verkligen inte vad jag ska tro!

• hokus pokus
    kittykat skrev 2014-12-07 09:31:55 följande:

RD 15 idag, och jag fick två streck på testet??! Jag har ju haft , och har fortfarande, lite blödning? Tidigt missfall kanske? Dö skumt, vet verkligen inte vad jag ska tro!

Ett plus är alltid ett plus! :) Vissa blöder ju lite trots graviditet, behöver inte bli missfall. Håller tummarna!
  • Hanna31
    kittykat skrev 2014-12-04 16:26:51 följande:
    Åh vad tråkigt! Hur många har du i frysen?

Det ser ut som att min mens kom idag, fast jag inte har testdag förren nästa vecka :/ så det blir väl att hoppas på fet nästa år även här..

<3

Åh vad trist

Jag har två i frysen, så om de överlever upptining så kör vi FET i januari, attans julledighet, hade velat köra på direkt nu istället...

Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?