• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • MEE83

woww97 skrev 2014-11-10 09:25:25 följande:
    1, stay out of this.

2. Min pojkvän är medveten om detta.

3. Han är inte arg.

4. Du har inte ett skit med denna situasituationen om.
    1. Du skriver detta på ett forum öppet för allmänheten. Så där har du fel.

2. Det var han inte när du tog beslutet. 

3. Bra, det förändrar inte det faktum att du i praktiken gick in för att utnyttja han som en breeding machine. I realiteten så har vi män två möjligheter att påverka en potentiell graviditet och ett framtida faderskap, det är när vi beslutar oss för att ha sex, och var vi får utlösning. Resten är upp till de tjejer vi har en sexuell relation med. Vilket är helt rätt.

Men denna chansen till påverkan berövade du honom genom att föra honom bakom ljuset i och med att du inte upplyste honom att du slutat använda preventivmedel pga att du vill bli gravid. Du uteslöt honom från beslutsfattandet och berövade honom chansen att fatta ett eget beslut. Detta är ett förkastligt sätt att agera.

4. Sant, men på ett publikt forum har jag rätt att skriva ett inlägg.
  • Anonym (:()

Jag tycker ni är orättvisa mot TS. Bara för att ni var omogna som tonåringar så betyder det inte att alla är det!

TS, om du tänkt igenom detta i 5 år och om din familj/andra närstående tycker att du är tillräckligt mogen så tror jag nog att det kommer gå bra om du blir med barn.

Det enda jag reagerar på är att du fortfarande bor hos din mamma och att din försörjning går genom din kille. I värsta fall får han kalla fötter om 9 månader (inte helt osannolikt eftersom han sagt att han inte är redo för barn) och du blir ensam. Det hände mig. Det är ett oerhört tungt lass att dra själv om man saknar utbildning och egen försörjning.

Men jag önskar dig all lycka till. Det kommer ordna sig, om man bara sätter barnets behov först och har en stark vilja att så småning om fixa egen försörjning. :)

• woww97
    Anonym (:() skrev 2014-11-10 15:33:56 följande:

Jag tycker ni är orättvisa mot TS. Bara för att ni var omogna som tonåringar så betyder det inte att alla är det!

TS, om du tänkt igenom detta i 5 år och om din familj/andra närstående tycker att du är tillräckligt mogen så tror jag nog att det kommer gå bra om du blir med barn. 

Det enda jag reagerar på är att du fortfarande bor hos din mamma och att din försörjning går genom din kille. I värsta fall får han kalla fötter om 9 månader (inte helt osannolikt eftersom han sagt att han inte är redo för barn) och du blir ensam. Det hände mig. Det är ett oerhört tungt lass att dra själv om man saknar utbildning och egen försörjning.

Men jag önskar dig all lycka till. Det kommer ordna sig, om man bara sätter barnets behov först och har en stark vilja att så småning om fixa egen försörjning. :)

Tack så mycket, Jag vet att jag har gjort fel från början genom att hålla de undan från han. det erkänner jag, men han är medveten om situationen nu och han är lugn  över detta. Jag går fortfarande i gymnasiet därav jag inte har egen inkomst, därav varför jag fortfarande bor hemma. Jag och min pojkvän bor  inte ihop än, vi planerar det till sommaren. Han försörjer inte mig på något sätt, men när vi flyttar ihop så kommer vi dela på alla kostnader osv. den delen är redan uttänkt osv. Jag är super dålig på att förklara därför låter allt bara helt fel.. 
    Men som jag har förklarat innan så Kommer han att stanna, det har han lovat. Jag låter som att jag är super blåögd för detta, men han är en sån som håller det han lovar och om han inte känner att han är redo så får ju jag ta det lasset själv. det är jag red o att ta, men det hade ju varit helt underbart om han valde att stanna och hjälpa till att uppfostra våran lilla kotte. MEN som sagt, jag vet inte ens om jag är gravid än så jag förstår inte varför alla brusar upp. Jag ska ju kolla det om några veckor då det har gått längre tid. jag kommer först och främst invänta mensen, blir edn sen så testar jag mig, är det negativt så ha nvi kommit överens om att jag ska börja med mina p-piller igen och vi väntar, är det positivt så får vi ta det därifrån.
    ingenting går ju att planera i förväg om man säger så. 
    Jag uppskattar att du kan se det från min synvinkel och att du är den ända som inte har kastat skit! 
    Tack så mycket det uppskattas verkligen! 
  • Mimosa86

TS, du verkar mogen för en bebis rent kroppsligt. Din klocka tickar för fullt. Men det är så mycket mer som ska klaffa. Du ska kunna försörja ditt barn och kunna ge ett hem åt det. Det bör också finnas en pappa med i bilden som inte känner sig förrådd utan kan älska barnet oavsett om ni är tillsammans eller inte.

Detta är ett livslångt åtagande och du har ju inte långt kvar till studenten. Det är du som ska kunna försörja barnet. Inte vi andra med våra skattepengar för vi vill hellst kunna lägga slantarna på våra egna barn.

• woww97
    Mimosa86 skrev 2014-11-10 15:56:12 följande:

TS, du verkar mogen för en bebis rent kroppsligt. Din klocka tickar för fullt. Men det är så mycket mer som ska klaffa. Du ska kunna försörja ditt barn och kunna ge ett hem åt det. Det bör också finnas en pappa med i bilden som inte känner sig förrådd utan kan älska barnet oavsett om ni är tillsammans eller inte.

Detta är ett livslångt åtagande och du har ju inte långt kvar till studenten. Det är du som ska kunna försörja barnet. Inte vi andra med våra skattepengar för vi vill hellst kunna lägga slantarna på våra egna barn.

Yesyes  I know, men vi väntar o ser om det är ett + eller ett - . vi måste ju vänta o se! :)
  • Anonym (mor)
    woww97 skrev 2014-11-10 13:27:15 följande:
    Gå i mina skor 1 dag så förstår du nog varför jag vill ha barn. Ansvarsfull är jag redan.

Till er andra:

Ursäkta mig men jag är så trött på att ni (alla andra) ska hålla på o klanka ner på mig. Jag förstår att denna tråden har väckt mycket frustrationer men ta inte ut de på mig då. Tänk er in i min situation och få massa skit från okända personer när man ber om råd. För något som redan är utrett. Damn people. Back The fuck off
    "Damn people. Back the fuck off"? Moget!!!. Du inser att det är du själv som startat denna tråd och delgivit oss "the damn people" din eventuella babylycka? Om du är gravid så tror jag du kommer att bli en toppenmamma och eftersom du är så ung så kommer du att kunna vara polare med din unge hela vägen. Inget trist mamma/barn och regler och prylar utan justa vibbar all the way bah............typ bah
  • Anonym (Guest)

Min mamma födde mig när hon var 16 och när hon var 18 födde hon min syster och klarade allt utmärkt med oss :) Så ni som säger att hon är omogen och kommer ej klara av det, snälla vad vet ni? Hon vet nog bäst hur hon är som person. Idag är jag 24 och min syster är 22 och vi har haft en jätte bra uppfostran och mår utmärkt :D Så TS om du blir gravid så tror jag att allt kommer att gå bra och lyssna inte på alla som tror sig veta bättre. Känner många som fick barn när dom var unga och har varit jättebra föräldrar ;)

• Anonym (mor)
    Anonym (Guest) skrev 2014-11-10 18:46:10 följande:

Min mamma födde mig när hon var 16 och när hon var 18 födde hon min syster och klarade allt utmärkt med oss :) Så ni som säger att hon är omogen och kommer ej klara av det, snälla vad vet ni? Hon vet nog bäst hur hon är som person. Idag är jag 24 och min syster är 22 och vi har haft en jätte bra uppfostran och mår utmärkt :D Så TS om du blir gravid så tror jag att allt kommer att gå bra och lyssna inte på alla som tror sig veta bättre. Känner många som fick barn när dom var unga och har varit jättebra föräldrar ;)

Vilken jäv.a tur ni hade.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Guest) skrev 2014-11-10 18:46:10 följande:

Folk diskuterar mognaden i människan som UNDANHÖLL information MEDVETET om att hon slutat med piller FASTÄN han INTE vill ha barn. Så var du får ifrån att vi ifrågasätter ålder vet jag inte. Är ganska överraskad att han ens stannar kvar, jag hade dumpat hennes patetiska arsle direkt.
  • Anonym (Guest)
    Anonym (anonym) skrev 2014-11-10 19:01:18 följande:

Folk diskuterar mognaden i människan som UNDANHÖLL information MEDVETET om att hon slutat med piller FASTÄN han INTE vill ha barn. Så var du får ifrån att vi ifrågasätter ålder vet jag inte. Är ganska överraskad att han ens stannar kvar, jag hade dumpat hennes patetiska arsle direkt.

Nej fast vissa skrev varför har du så bråttom bla bla... för att dom anser henne som omogen och du borde lugna ner dig lite miss perfect! Hon gjorde ett misstag och hennes kille vet om detta så lägg ner.
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen