• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • woww97
    ingeborg34 skrev 2014-11-09 23:27:26 följande:

Hur ska du försörja dig?

Min pojkvän jobbar och jag går i skolan, jag kommer vara mammaledig och man får barnbidrag, plus hans lön, o aa
  • MEE83
    woww97 skrev 2014-11-09 23:41:04 följande:

Och som sagt. ni behöver inte vara så jävla otrevliga. jag kan oxå bli förbannad o säga ifrån fattar ni väl. kasta inte skit på någon som ber om råd, ber lixom inte att få skit kastat på mig. back the fuck off then.

Gör man så som du gjort, att försöka lura på någon ett faderskap genom att ljuga för en person som du vet inte vill eller känner sig redo att bli förälder så förtjänar man att få skit kastad på sig. Men du har genom dina handlingar visat att du är väldigt omdömeslös, att du blir arg för att man påpekar att det du gjort är fel så är du sannerligen inte mogen nog att bli förälder.

• woww97
    MEE83 skrev 2014-11-09 23:49:54 följande:
    Gör man så som du gjort, att försöka lura på någon ett faderskap genom att ljuga för en person som du vet inte vill eller känner sig redo att bli förälder så förtjänar man att få skit kastad på sig. Men du har genom dina handlingar visat att du är väldigt omdömeslös, att du blir arg för att man påpekar att det du gjort är fel så är du sannerligen inte mogen nog att bli förälder.
    men har du läst i början av denna tråden? Han vet om detta nu, han är inte arg, han vet vad som väntar, och vi har kommit överens om att om det inte är positivt så börjar jag med mina p-piller igen. asså helt ärligt. du kan väl iallafall läsa allt innan du yttrar dig.
  • MEE83
    woww97 skrev 2014-11-09 23:57:44 följande:
    men har du läst i början av denna tråden? Han vet om detta nu, han är inte arg, han vet vad som väntar, och vi har kommit överens om att om det inte är positivt så börjar jag med mina p-piller igen. asså helt ärligt. du kan väl iallafall läsa allt innan du yttrar dig.
    Jag har läst alla inläggen här, inget förändrar det faktum att du

A. Beslutade att helt sonika sluta använda preventivmedel för att DU vill ha en bebis.

B. Har en pojkvän som enligt dig har uttryckt att han ej är redo att bli förälder

C. Inte upplyste din pojkvän om A. utan istället undanhöll honom detta

D. Uteslöt honom totalt från beslutsfattandet.

Att du i efterhand har berättat för din pojkvän gör inte dina handlingar ok och din handlingar tyder på allvarlig brist på gott omdöme.

• jagärjagvemärdu

nej man kan inte bli gravid "när som helst", hur tror du en p-dator fungerar? man blir gravid när ägget som släpps vid ÄGGLOSSNINGEN blir befruktat av spermierna. visst sen kan spermierna leva kvar ett par dagar, tror det handlar om 6 dagar om jag inte minns fel.

om det nu är så att du är gravid och din pojkvän inte känner sig redo för att bli pappa och lämnar dig, hur ska du då försörja dig själv och ditt barn? du kan inte förlita dig på din pojkvän

• Anonym (.....)
    woww97 skrev 2014-11-09 23:42:34 följande:

Min pojkvän jobbar och jag går i skolan, jag kommer vara mammaledig och man får barnbidrag, plus hans lön, o aa

Hur ser det ut när han ska ta sin del av föräldraledigheten? Eller ska du genom ditt dåliga beslut tvinga honom att ge dagar till dig för att ha råd med mat för dagen?

Endast ca 1 av 20 av alla tonårsföräldrar håller ihop 10 år senare. Vad gör du när din kille, som erkänt att han inte är redo för barn, dumpar dig? Är du redo för att vara ensam och är du redo att i framtiden lämna barnet till pappan och hans nya tjej varannan vecka?

Är det viktigare för dig att få barn nu än att ge ditt barn en trygg uppväxt med en pappa som kan ta halva föräldraledigheten? Är du verkligen mogen för barn när du bara tänker på dig själv och skiter i barnets och din killes bästa?

Ska du ta ut alla föräldradagar i veckan eller har du råd att spara dagar? Ska du kasta in barnet på dagis tidigt för att ni behöver pengar och han inte har råd att vara ledig?
  • ingeborg34

Jag menade hur du ska försörja dig under barnets uppväxt- i ett scenario utan pappan. Hur bra ni än har det nu tänker en vuxen och ansvarsfull blivande förälder så-gör du? Skaffa dig utbildning eller yrkeserfarenhet först - för dina kommande barns skull hinner du det.

• woww97
    MEE83 skrev 2014-11-10 00:08:02 följande:

Jag har läst alla inläggen här, inget förändrar det faktum att du

A. Beslutade att helt sonika sluta använda preventivmedel för att DU vill ha en bebis.

B. Har en pojkvän som enligt dig har uttryckt att han ej är redo att bli förälder

C. Inte upplyste din pojkvän om A. utan istället undanhöll honom detta

D. Uteslöt honom totalt från beslutsfattandet.

Att du i efterhand har berättat för din pojkvän gör inte dina handlingar ok och din handlingar tyder på allvarlig brist på gott omdöme.

1, stay out of this.

2. Min pojkvän är medveten om detta.

3. Han är inte arg.

4. Du har inte ett skit med denna situasituationen om.
  • woww97
    jagärjagvemärdu skrev 2014-11-10 02:36:23 följande:

jag undrar även hur du har ett eget boende, hund + katt när du går i skolan, HUR har du råd med det?

Jag har ett eget hus på tomten hos mamma, jag bor fortfarande hemma fast inte i samma hus. Mamma bor 16 meter ifrån mig.
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen