• Anonym (KB)

Vilka utländska tjejer är bäst?

Som 33-årig singelkille har jag nu kommit fram till efter en del dejtande att svenska tjejer är tappade. För att få det jag vill ha är jag ganska säker på att jag måste närma mig utländska tjejer. Tar tacksamt emot tips från er på vilka nationaliteter som är att föredra. Ja jag vet, alla är individer, men till syvende och sist finns det vissa gemensamma drag som är utmärkande för åtminstone en stor del av gruppen. Och svenska tjejers drag, dvs feminist, ofeminin, individualist in absurdum, ytlig och alldaglig passar mig uppenbarligen inte. Thailand känns inte särskilt spännande heller. Så låt höra vad ni rekommenderar för kvinnor :)

• Svar på tråden Vilka utländska tjejer är bäst?
  • missan75
    missan75 skrev 2014-11-16 14:08:28 följande:
    Jag är också uppriktigt nyfiken TS. Väntar med spänning på ditt svar.
    Såg ditt svar.

Trist syn du har på svenska kvinnor måste jag säga.
  • Anonym (KB)
    Anonym (Hord) skrev 2014-11-16 14:03:22 följande:

Jag har haft förhållanden med flera invandrartjejer (kurdiska, libanesiska, palestinska, colombianska) och även varit "på G" med ett par persiska tjejer och den gemensamma nämnaren för alla utländska tjejer är att de är mer konservativa i könsrollerna. De söker alltså oftast efter maskulina män.

Jag skulle rekommendera persiska tjejer, mycket mer positivt inställda till svenskar än övriga invandrargrupper som ofta tycker illa om svenskar. Om en arabisk tjej vill ha en muskulös bad boy så vill en persisk tjej ha en högutbildad akademiker med karriär.

Med persiska tjejer slipper du bröder och fäder som bråkar med dig/din flickvän.

Bra tips, har faktiskt redan varit där och nosat lite i den persiska floran :) 
  • Anonym (D)

Många svenska tjejer är fortfarande normala. Men många tillhör tyvärr den förstörda "sex and the city" generationen.

• Anonym (KB)
    missan75 skrev 2014-11-16 14:09:46 följande:
    Såg ditt svar.

Trist syn du har på svenska kvinnor måste jag säga.
    Ja men dessvärre ligger det åtminstone ett uns av sanning i det.
  • Anonym (D)
    Anonym (Hord) skrev 2014-11-16 14:03:22 följande:

Jag har haft förhållanden med flera invandrartjejer (kurdiska, libanesiska, palestinska, colombianska) och även varit "på G" med ett par persiska tjejer och den gemensamma nämnaren för alla utländska tjejer är att de är mer konservativa i könsrollerna. De söker alltså oftast efter maskulina män.

Jag skulle rekommendera persiska tjejer, mycket mer positivt inställda till svenskar än övriga invandrargrupper som ofta tycker illa om svenskar. Om en arabisk tjej vill ha en muskulös bad boy så vill en persisk tjej ha en högutbildad akademiker med karriär.

Med persiska tjejer slipper du bröder och fäder som bråkar med dig/din flickvän.

Har Islam stort inflytande i Persien (Iran)?

• Anonym (Hord)
    Anonym (D) skrev 2014-11-16 14:13:37 följande:

Många svenska tjejer är fortfarande normala. Men många tillhör tyvärr den förstörda "sex and the city" generationen.

Förstörda vet jag inte men min åsikt är den att svenska kvinnor ofta ställer på tok för höga krav på män i relation till vad de själva erbjuder.
  • Anonym (KB)
    Anonym (D) skrev 2014-11-16 14:16:44 följande:

Ja enormt, men de iranier som befinner sig utanför Iran hatar islam mer än Jimmie Åkesson typ :)
  • Anonym (Hord)
    Anonym (D) skrev 2014-11-16 14:16:44 följande:

Landet heter Iran, folkgruppen som jag talar om heter perser. Det finns även många andra folkgrupper i Iran som balucher.

Jag vet inte exakt hur det är i Iran men de perser som är i Sverige har ofta flytt på grund av att de anser att koranen tolkas för strikt och på grund av att regimen är för totalitär, att jämföra med många arabiska/somaliska flyktingar vi har som oftare brukar vara intresserade av bidrag och att undkomma krig även om de fortfarande är extremt konservativa och religiösa.

De persiska tjejer jag träffat har varit muslimer på samma sätt som jag är kristen - alltså kulturellt. Man firar lite högtider ungefär.
  • Anonym (KB)
    Anonym (Hord) skrev 2014-11-16 14:16:59 följande:
    Förstörda vet jag inte men min åsikt är den att svenska kvinnor ofta ställer på tok för höga krav på män i relation till vad de själva erbjuder.
    Mmm det ligger nåt i det. Alldagliga outbildade tjejer som ska ha ståtliga Mr Greys. Sällan man ser det omvända förhållandet, dvs en alldaglig kille med en framgångsrik välutbildad snygg kvinna. Man kan undra var DE kvinnorna hittar sina män egentligen? :D
  • asdqwe

Italienska kanske. Har inte haft någon fast relation med någon utan bara haft sex eller kompisrelation med en del. Tycker dock att de är sexiga, trevliga, kvinnliga och bra att ha att göra med helt enkelt. Tillräckligt annorlunda för att vara exotiska men ändå så snarlika oss att det inte känns som att det är risk för större kulturkrockar.

Svar på tråden Vilka utländska tjejer är bäst?