• Forumvärd

Julstök: Har du börjat handla julklappar?

Julen närmar sig med stormsteg. Har du börjat handla julklappar redan eller är du som jag en av de svettiga stackarna som springer runt i affären dagen innan julafton?
    Dela gärna med dig av julklappstips och har du ingen aning om vad du ska köpa fråga i tråden
    Rösta och diskutera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?
  • Anonym (Hmm)
    tulip79 skrev 2014-11-20 19:28:46 följande:

Har handlat klart till treåringen. Men till resten är kvar. Tycker det är svårt att hitta på nåt bra på lillasyster som fyller 1 år i januari.

Jollyroom.se eller com, har jätte många bra saker

Lekmer.se
  • Anonym (Hmm)
    Esoada skrev 2014-11-21 00:41:42 följande:

Min "pojkvän" ska få en parfym han velat ha

(Och en lite personlig sak)

Sen ska jag köpa något till min syster, bästis och terapeut

Min bästis ska få smink

Terapeuten ska få något som har med konst att göra

Min syster vet jag inte än...

Någon som har tips?

Presentkort på zalando?
  • Anonym (Ensam)
    alla har olika åsikter skrev 2014-11-21 02:27:28 följande:
    Köpte den första idag. :) och imorgon åker pyntet upp. :D
    Ska du redan ta fram julpyntet? Är inte det lite tidigt...?
  • clembke

Är i princip klar. Har en julklapp kvar till mannen (vet vad jag ska ha, ska bara köpa den), en julklapp (vet vad som ska köpas) som de två äldsta får dela på och sen kontanter till syskonbarn.
    Annars är alla julklappar till våra barn klara. Tar alltid en sväng till Ullared i början av nov där vi köper kläder (mina äldsta byter storlek på hösten) och alla julklappar.

• tessum

Jag har köpt 2 eller kanske 3 julklappar.

Saknas bara till ca 20 pers men jag har en idé om vad de flesta ska få.

Brukar vara klar i slutet av november med alla julklappsinköp.

• pica pica
    Påven Johanna skrev 2014-11-20 17:37:53 följande:
    Tycker din mans dotter är det är skönt att slippa julklappar? Är hon vuxen då, eller vad beror det på?

Jag är inte alls klar med julklapparna, har endast införskaffat några av dem. Men jag är ingen person som handlar dagen innan julafton, jag brukar vara färdig i god tid. God tid för mig är inte i september dock, då har jag ingen lust att ägna mig julklappar. Till och med november är i tidigaste laget för min del, men det var tvunget just för de få saker jag inhandlat. 
    Ja, absolut, det var till och med mannens dotter (som är 20 år gammal) som föreslog att vi struntar i julklappar. Vi hade samma tankar kring det hela och så även min mamma. Det vi vill ha köper vi själva  Skrattande
  • Anonym (Ensam)

Här blir det ingen jul överhuvudtaget då jag lever ensam... Visst känns det lite jobbigt att vara ensam under julen, men intalar mig själv att det är som en vanlig helg...

• Esoada
    Anonym (Hmm) skrev 2014-11-21 07:36:31 följande:
    Presentkort på zalando?
    De har så dyra kläder där
    Mamma vill att jag ska köpa en stavmixer, men det tycker jag är tråkigt
    Det kan man köpa ändå
    Jag funderar på ett sminkpaket (1000 kr) från Estée Lauder + en mysdress från Gina Tricot, men det beror på hur mycket vi ska handla för
  • Utbrytarkonst

Har handlat ungefär hälften men ska handla klart allt nästa vecka. Köper dock bara till sambon, barnet och min kompis dotter. Så blir inte så värst mycket.

• Neelah
    Anonym (Ensam) skrev 2014-11-21 09:08:27 följande:

Här blir det ingen jul överhuvudtaget då jag lever ensam... Visst känns det lite jobbigt att vara ensam under julen, men intalar mig själv att det är som en vanlig helg...

Om du inte bor på nån jätteliten ort så brukar det finnas julfirande hos vissa organisationer och i kyrkan, så man behöver inte fira jul ensam även om man är ensam. Och man behöver inte alls vara troende för att vara med och fira jul i kyrkan. 
    Följ dina drömmar
Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?