• mellimalli

Fillers i läpparna?

Hej. Jag har helt ok läppar.. Jag HAR läppar som syns.. men är ändå sugen på att förstora dom en aning. Alltså med det minsta måttet.. 

Min kompis har gjort sina hon använde 1mg.. hon sa att det var minsta men hon har verkligen så att det syns att de e fejk. En annan kompis gjorde också och det såg helt naturligt ut... 

Vet inte om jag vågar för jag vill ju inte förstöra mitt utseende.. 

Nån som har gjort detta? Med minsta. Hur blev det? Hur länge höll det? Blev ni nöjda? Ser det naturligt ut? Vad betalade ni?

Har så många frågor..

Såg även att det fanns på lets deal för 1200kr men folk säger att man inte skall köpa där eftersom det kan vara outbildade läkare osv.. läste nånstans att en tjej som gjort läpparna gick till en läkare som visade sig inte allt vara utbildad och förstörde hennes läppar!!! Blir ju rädd.. 

Ni som gjort läpparna snälla kom med råd! Är verkligen sugen på detta. TACK{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Fillers i läpparna?
  • Anonym (Injektionssköterska)
    mellimalli skrev 2014-12-24 20:14:25 följande:

Den kliniken har bara fått bra recensioner.

Bra att du kollat upp dem ordentligt!

Tänk på att första gången man gör läppar så kommer det inte att hålla länge alls tyvärr. Ju fler gånger du gör desto mer binder preparatet i din egen läpp. Be om en touch up efter några veckor (inte alla som bjussar på det dock) så får du mer hållbart resultat!
  • Anonym (h)
    Anonym (Injektionssköterska) skrev 2014-12-25 11:48:46 följande:

För att de som utför injektionerna helt saknar medicinsk bakgrund. "Diplomerad" kan vem som helst bli eftersom branschen är så oreglerad i Sverige. Jag har sett många misslyckade läppar från dessa kliniker, och det är väl en sak. Men när man håller på med botox som outbildad (inte lagligt i Sverige) ja då är det illa!

Tänker inte outa dessa "kliniker", var och en har ett eget ansvar att göra bakgrundskoll på kliniken man tänker besöka!

Men har resultaten blivit dåliga? På bilket sätt isf?
  • mellimalli

Jaa det ska jag :) om jag gillar det. Hehe. Men de tror jag jag kommer göra! När hon visade hur de kommer se ut så blev jag jättenöjd!

• Anonym (Injektionssköterska)
    Anonym (h) skrev 2014-12-25 13:10:50 följande:

Men har resultaten blivit dåliga? På bilket sätt isf?

Ja, jag skrev ju att jag sett flera misslyckade läppförstoringar... Ojämna, spruckna och med klumpar i. Men det är ju inte så konstigt att det blir dåligt om man inte är van att hantera nålar och ge injektioner.
  • mellimalli

Hej å hå! Då var det gjort. Skrattande

Jag kom dit fick på bedövningskräm direkt. Sen väntade jag i ca 20 min tills läpparna var helt avdomnade. Sen var det dags! Jääävlar vad det kändes. Själva sticket var inte så farligt men insprutet kändes som fan! Spöke Hon gjorde kanske 7 stick eller något. Blödde inte alls typ. Jag körde bara 0.5 ml. Är rätt svullen nu.

Här är före och efter bilder!

Jag sa att ja ville ha naturligt med mer kontur å lite fylligare! Jättenöjd! Är som sagt ganska svullen nu och det kommer att lägga sig lite.

För övrigt så är kliniken jättebra! Jättetrevlig tjej som gjorde det. Om jag behövde rätta till något eller så så kunde jag komma tillbaka kostnadsfritt! :)

• Maria 434

Jag hoppas verkligen det där lägger sig en hel del. Just nu tycker jag det ser alldeles för ankläppigt ut. Men det är bara vad jag tycker, jag tyckte ju dina läppar var helt perfekta innan detta.

• mellimalli

Gud vad ont jag har! Var jättejibbigt att äta. Dunkar i läpparna..! Men men de går la över till imorgon.

• Anonym (h)
    mellimalli skrev 2014-12-27 15:17:51 följande:

Hej å hå! Då var det gjort.

Jag kom dit fick på bedövningskräm direkt. Sen väntade jag i ca 20 min tills läpparna var helt avdomnade. Sen var det dags! Jääävlar vad det kändes. Själva sticket var inte så farligt men insprutet kändes som fan! Hon gjorde kanske 7 stick eller något. Blödde inte alls typ. Jag körde bara 0.5 ml. Är rätt svullen nu.

Här är före och efter bilder!

Jag sa att ja ville ha naturligt med mer kontur å lite fylligare! Jättenöjd! Är som sagt ganska svullen nu och det kommer att lägga sig lite.

För övrigt så är kliniken jättebra! Jättetrevlig tjej som gjorde det. Om jag behövde rätta till något eller så så kunde jag komma tillbaka kostnadsfritt! :)

Jag ser ingen skillnad förutom lite svullnad. Vad har hon injicerat o hur myvket?
  • mellimalli
    Anonym (h) skrev 2014-12-27 18:12:51 följande:
    Jag ser ingen skillnad förutom lite svullnad. Vad har hon injicerat o hur myvket?
    Juvaderm 0.5 ml. Jag ska eventuellt gå tillbaka och fylla lite till men ska se hur det blir när svullnaden gått ner :)
Svar på tråden Fillers i läpparna?