• mellimalli

Fillers i läpparna?

Hej. Jag har helt ok läppar.. Jag HAR läppar som syns.. men är ändå sugen på att förstora dom en aning. Alltså med det minsta måttet.. 

Min kompis har gjort sina hon använde 1mg.. hon sa att det var minsta men hon har verkligen så att det syns att de e fejk. En annan kompis gjorde också och det såg helt naturligt ut... 

Vet inte om jag vågar för jag vill ju inte förstöra mitt utseende.. 

Nån som har gjort detta? Med minsta. Hur blev det? Hur länge höll det? Blev ni nöjda? Ser det naturligt ut? Vad betalade ni?

Har så många frågor..

Såg även att det fanns på lets deal för 1200kr men folk säger att man inte skall köpa där eftersom det kan vara outbildade läkare osv.. läste nånstans att en tjej som gjort läpparna gick till en läkare som visade sig inte allt vara utbildad och förstörde hennes läppar!!! Blir ju rädd.. 

Ni som gjort läpparna snälla kom med råd! Är verkligen sugen på detta. TACK{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Fillers i läpparna?
  • jagärjagvemärdu
    jådåsåatt skrev 2015-02-08 12:23:31 följande:
    Har några vänner som fyllt i sina läppar där och alla har blivit lite osymmetriska och med ojämna. Det har inte varit någon katastrof men ingen av dem har varit riktigt nöjda.

Har ingen erfarenhet själv men jag vet att två av dem gick till Guchiakliniken på gågatan istället och blev mycket mer nöjda.
    Okej! Jättesnällt av dig att kommentera :) får nog tänka lite på saken och se om jag hittar före/efterbilder från privatpersoner, så himla jobbigt, man vill ju inte bli missnöjd :(
  • jagärjagvemärdu

Jag skulle vilja att mina läppar blir så som dom är när jag använder läppstift, dvs större. Jag gillar formen på mina läppar, men inte storleken :( alltså inget överdrivet plut utan mer platta läppar. Såhär ser dom ut med läppstift, finns bild på mina läppar utn något alls på längre upp i tråden.

• Vanillaextract
    mellimalli skrev 2015-02-08 13:30:09 följande:

Fyllde på i fredags :) haha helt obsessed! Älskar det! Kommer definitivt fortsätta med detta :D är nöjd med storleken på dom nu! Hoppas inte dom går ner mer!

Alltså.. Det syns på läpparna att du är besatt. Du har fått ankläppar nu. Jag säger det inte för att vara elak. Jag var en av dom som tyckte att du skulle göra det i början och gav dig råd. Det handlar alltså inte om att jag är anti fillers eller liknande. Tycker bara att det är viktigt att man blir varnad när man gått för långt för man kan inte se det själv när man är storleksblind.
  • HejPippi
    mellimalli skrev 2015-02-09 09:06:44 följande:

Jag tycker det är snyggt!:)

Det är huvudsaken :)
  • Hannah4

Jag har fillers i form av Restylane, 1mg i var läpp. Självklart det syns och det är väl det man vill. Om du går till en bra klinik har du ingen anledning till att vara orolig. Dessutom försvinner det efter 4-5 månader och då ser läpparna ut som vanligt.

• Hannah4

Jag är nöjd. Det blev kanske lite för mycket plut denna gång -:). Jag har dock en man som gillar det.
    Det som är jobbigt är att om några månader så måste man betala flera tusen kronor igen. Men alternativet är implantat och det känns ju lite läskigt. 

Va roligt att du ska göra läpparna. Har du tänkt hur du ska göra?

• jagärjagvemärdu
    Hannah4 skrev 2015-04-12 16:21:43 följande:

Jag är nöjd. Det blev kanske lite för mycket plut denna gång -:). Jag har dock en man som gillar det.
    Det som är jobbigt är att om några månader så måste man betala flera tusen kronor igen. Men alternativet är implantat och det känns ju lite läskigt. 

Va roligt att du ska göra läpparna. Har du tänkt hur du ska göra?

Jag har läst lite och ju fler gånger man fyller desto bättre håller det! Jag diskuterat med TS tidigare i tråden och skrivit lite där, vill absolut inte få en ankmun:( Kan man boka tid så man får om ett par veckor eller måste det göras lång tid innan? Vill helst göra en fredag kväll så det hinner lägga sig till jobbet på måndag igen haha!!
  • Hannah4

Tycker du det är fult med ankmun?

Det beror på vilken klinik hur långt i förväg man måste boka men jag brukar boka 1-2 månader i förväg och då är det aldrig några problem.
    Ska du bara göra läpparna?

Om du liksom vill göra fredag och hoppas det ska lägga sig beror det på vad du ska ha för fillers. Är det botox så tar det ca 1 vecka innan det liksom har hunnit verka helt ut. Men med juvederm och restylane så ser du effekten på en gång

• jagärjagvemärdu
    Hannah4 skrev 2015-04-12 21:31:08 följande:

Tycker du det är fult med ankmun?

Det beror på vilken klinik hur långt i förväg man måste boka men jag brukar boka 1-2 månader i förväg och då är det aldrig några problem.
    Ska du bara göra läpparna?

Om du liksom vill göra fredag och hoppas det ska lägga sig beror det på vad du ska ha för fillers. Är det botox så tar det ca 1 vecka innan det liksom har hunnit verka helt ut. Men med juvederm och restylane så ser du effekten på en gång

Ja jag vill bara göra läpparna mer "tjocka" men platta liksom! Har en bild där man ser hur de är vanligt vs när jag målar med läppstift, den tjockleken om man försöker förklara. Jag skulle vilja göra nu den 24e men det är kanske allt för kort tid att höra av sig så pass sent? Har aldrig gjort något liknande tidigare så ja bara läpparna och tänkte ta restylane. Botox används väl inte i läpparna det är väl bara fillers där?
  • Hannah4

Jag tror det kommer gå jättebra. Prova med den 24e. Det är nog inte omöjligt. Det beror på vilken klinik du vill till. Jag började med Restylane men det försvann så fort och då provade jag med Juvederm men det kändes näsan som samma sak. Botox är inte vanligt i läpparna men det var en sköterska som föreslog det och jag tycker det har fungerat bra. Det varar längre men man ser ju inte resultatet på en gång.
    Du får bara ankmun om den formas till det. Annars så är det bara att läppen blir fylligare.

• jagärjagvemärdu
    Hannah4 skrev 2015-04-13 00:15:25 följande:

Jag tror det kommer gå jättebra. Prova med den 24e. Det är nog inte omöjligt. Det beror på vilken klinik du vill till. Jag började med Restylane men det försvann så fort och då provade jag med Juvederm men det kändes näsan som samma sak. Botox är inte vanligt i läpparna men det var en sköterska som föreslog det och jag tycker det har fungerat bra. Det varar längre men man ser ju inte resultatet på en gång.
    Du får bara ankmun om den formas till det. Annars så är det bara att läppen blir fylligare.

Haha är jättenervös:( Har du någon före/efter bild kanske? Jag har läst att man ska äta hyaluronsyretabletter för att resultatet ska hålla bättre! Jag la upp denna bilden tidigare för det är ungefär ett sådant resultat jag vill ha:)

• Anonym (Ankan)

Från sidan ser alla med fillers ut som ankor, har ni sett er själva i profil? Det ser helt enkelt IQ-befriat ut.

• Hannah4

Jag förstår att du är nervös. Det är ju jätte nervöst att fixa sig men det är oxå så himlans spännande. Det är sällan jag blivit besviken. Jag har aldrig hört att man ska äta någon sorts tabletter för att det ska hållas längre. Förresten fina läppar på högra bilden.

Jag ska leta rätt på före o efter bild på mina läppar.

• Hannah4
    jagärjagvemärdu skrev 2015-04-14 09:50:18 följande:
    Haha är jättenervös:( Har du någon före/efter bild kanske? Jag har läst att man ska äta hyaluronsyretabletter för att resultatet ska hålla bättre! Jag la upp denna bilden tidigare för det är ungefär ett sådant resultat jag vill ha:)
    Jag förstår att du är nervös. Det är ju jätte nervöst att fixa sig men det är oxå så himlans spännande. Det är sällan jag blivit besviken. Jag har aldrig hört att man ska äta någon sorts tabletter för att det ska hållas längre. Förresten fina läppar på högra bilden.

• Hannah4
    jagärjagvemärdu skrev 2015-04-14 09:50:18 följande:

Jag hittade före och efter bilder från kliniken
Svar på tråden Fillers i läpparna?