• Emmissara

Vi unga som planerar bebis!

Hejsan undrar om det är okej om jag hoppar in lite i den här tråden? Jag är 19 år och min sambo är 20. Fick ett mf i maj 2014 men det var ingen planerad graviditet och upptäckte den bara någon dag innan mf. Iaf efter det så har min cykel varit konstig och har ingen koll på hur lång min cykel är längre. Vi började försöka lite i somras men det tog hårt på mig psykiskt och vi försökte slutade tänka på det. 

För 2 veckor sedan började jag må illa och jag började tänka på när jag senast hade min mens, är just nu på ca dag 60 i min cykel, tog ett test då för 2 veckor sedan och tyckte att jag såg ett streck men när jag tog ett digitalt för en vecka sedan så stod det "inte gravid" så är i en ovisshet

• Emmissara
    snuffse skrev 2015-01-05 22:35:28 följande:
    Välkommen hit :)

Strulig menscykel är inget vidare, har du sökt för att få hjälp med det? Det där med graviditetstest är svårt, de gör ju inte som man vill...

Tack så mycket :) 

Ne de är inget kul men jag har ändå sett lite hur den har varit sedan mf. Cykeln som började i mf blev 33 dagar sedan dess har de varit 55, 48, 45 och nu är jag på dag 60 (innan hade jag en cykel som var 35 dagar) så det kändes som att den var på väg ner till min vanliga längd. Men den här cykeln har gjort mig helt förvirrad.

Ne jag har inte sökt för det än, tänkte ta och beställa hem test imorgon så de kommer väl hem på fredag och om mensen inte har kommit innan det så testar jag då för att se och så kommer jag försöka ringa till min läkare nästa måndag. 

• Emmissara
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 23:02:17 följande:
    Välkommen! :) 
    Tråkigt med mf :/ 

Jag vet vad du går igenom dock med lång cykel. Min verkar just nu vara inställd på att bli längre för varje cykel och dessutom skita i äl totalt. Förra månaden var den 37 dagar och denna månad är på dag 35 just nu, men känns som att den kan bli längre än så. En vecka gör ju mycket, så testa absolut igen och tycker även det är smart att du ska uppsöka hjälp om du inte är gravid :) 
    Aa det är inte kul med lång cykeln när man försöker, men det var underbart när man inte försökte :) 

Jag hoppas att mensen håller sig borta tills på fredag och att jag får ett litet plus då * hoppas hoppas *
  • Emmissara
    FiaFalk skrev 2015-01-05 23:27:36 följande:
    Välkommen hit! :)

Vad tråkigt med mf :/ jobbigt att menscykeln strular så..

aa men det ska nog fixa sig till slut. Vi tjejer är grymt starka * girlpower *
  • Emmissara

Jag tänkte att jag skulle beställa hem nya graviditetstest idag, men frågan är om man ska beställa hem många (det blir ju billigare per test) eller om man bara ska beställa hem några få, 

om man är gravid så behöver man ju inte många men om man inte är gravid så kan jag ju spara de till kommande cyklar

haha inte så viktig fråga kanske men jag har alltid svårt att bestämma mig över små onödiga frågor :P haha

• Emmissara
    obalanserad skrev 2015-01-06 21:11:20 följande:

Dag 33 i cykeln nu. Mensen är alltså 5 dagar sen, vågar inte testa för kommer bli så besviken och ledsen när de är negativt... Har haft mensvärk och ont i magen typ en vecka, så mensen kan vara på G. Eller så är jag gravid, jag vet inte.

Känner igen den dr känslan av att inte våga, själv är jag på dag 61, tog ett test för 2 veckor sedan som visade ett svagt streck men vågade inte hoppas på de för mycket, förra söndagen tog jag ett digitalt som visade "ej gravid"

Har fortfarande inte fått min mens och har kvällsillamående nästan varje kväll och ikväll är det extra jobbig men vågar inte testa (har dock beställt hem test idag så får se om jag vågar testa på fredag eller ej)
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:23:51 följande:

Är det någon här som bestämt vilken vagn ni vill ha när man väl får bebis?
    jag har några kandidater haha

Skicka gärna in med bilder :D

Jag har nog bestämt mig för vilken jag vill ha, jag tror jag kommer köpa bugaboo donkey

Vad har du för kandidater?
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:52:52 följande:
    den är fin :)
    jag har en kandidat från Polen. Tako Balilla rosa till flicka marin till pojke :)

nedanför kommer jag inte ihåg namnen på men är från England :)

Den sista kommer jag heller inet ihåg namnet på haha men sparat alla sidor :P

Den i mitten finns i grön till pojke också.. och denna längst ner fanns i flera olika färger :)
    Alla de tre var riktigt fina,

Varför jag har valt bugaboo donkey är för att jag vill ha 2 barn väldigt tätt (typ åren efter varandra) och då är den vagnen smidig som kan göras om från en enkel vagn till en dubbel vagn
  • Emmissara
    obalanserad skrev 2015-01-06 22:16:14 följande:
    Oj. Tycker du ska till gyn och begära ett ultraljud :O
    Jag får se vad testet säger när jag har fått hem det men aa kommer kontakt gyn på måndag
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 22:27:19 följande:
    ja det är ju väldigt smart :).. nästa barn blir mitt sista så har jag mina 4 barn :) mina 2 minsta nu är de 14 månader emellan skulle jag vara gravid nu blir de 18/19 månader mellan minsta å nästa :P
    Okej, härligt med så många barn (skulle själv aldrig klara av det) har alltid sagt att jag vill ha 2 biologiska barn och eventuellt adoptera ett tredje efter några år, och jag vill ha dem nära varandra i åldern och ja vill vara ung (fyller 20 i feb) :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!