Vi unga som planerar bebis!
Jag hoppar in i den här tråden. Jag har känt min pojkvän i 2 år nu, men vi har bara varit tillsammans och varit sambos i ett år. Jag fyller 22 år och han är 30 år.
Vi planerar barn inom en förhoppningsvis snar framtid. Vi kom överens om igår att känna efter ordentligt tills efter sommaren och börja tidigast i september. Då hinner jag gå ut mitt tredje år på min utbildning. Får en kandidatexamen och har därefter 1,5 år kvar. Om ett barn inte passar i vårt liv just då ska vi vänta till maj nästa år ungefär och kanske börja försöka då istället. Tror dock att vi kommer börja direkt efter sommaren, med tanke på hur mycket vi båda längtar nu.
Är det för övrigt någon mer som har en "fiktiv bebis"? Jag och sambon brukar skämta om hur livet skulle se ut om vi hade ett barn. Vi brukar fråga om den andra har hämtat/lämnat på dagis, brukar väcka varandra tidigt på morgonen och säga att bebisen har kräkts eller någon sådan trevlig upplevelse som man får räkna med när man har barn. Detta gör vi såklart bara för oss själva i smyg :)
Välkommen hit :)
vad är det du studerar om man får fråga?