• Penida

När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

Frågan står i rubriken.
    Vi utgår från att alla trivs och att föräldern och barnet vill samsova tillsammans och sover helst nakna, när tycker du då att de måste sluta sova nakna ihop?

Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?
  • Kim Possible
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 16:59:05 följande:
    Om en förälder trycker sitt könsorgan mot sitt barns rumpa medvetet för att hen njuter av det så är det självklart lika illa oavsett om man är naken eller inte.

Om en förälder däremot trycker sitt könsorgan mot sitt barns rumpa när hen sover, utan att själv veta om det så är det värre om båda är nakna.

Tänk dig ett barn som sitter på sin pappas knä. Helt normalt, inget fel. Sitter däremot det nakna barnet på sin nakna pappas knä (så barnet sitter väldigt nära könsorganet) är det något helt annat. Samma sak när man sover.
    Förlåt min fråga, men har du själv blivit utsatt för övergrepp av den här typen? Eftersom du påstår att det är så vanligt och att det är så det blir om man (män specifikt) är naken tillsammans med barn.

I så fall har jag full förståelse för din oro. Om inte, ser jag det mest som utslag av moralpanik och alltför livlig fantasi faktiskt. 
  • Flickan och kråkan
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 17:11:57 följande:
    Jag tror inte vi tänker på samma sak gällande ordet "trycker" i detta sammanhang.

Föräldern närmar sig sitt barn och kramar hen bakifrån och trycker sin kropp mot barnets. Då har könsorganet förmodligen tryckts mot barnets röv när föräldern närmat sig och kramat barnet. (Så både föräldern och barnet kollar åt samma håll och barnet sover med ryggen mot sin förälder).

Menar inte att man använder våld eller så när man "trycker".
    Och det är vanligt att göra detta omedvetet? 
    Penida skrev 2014-12-19 17:04:44 följande:
    Ursäkta, men vem fan trycker sitt könsorgan mot någons rumpa omedvetet? Kanske lägger jag för mycket i ordet men trycker? Jag antar att mina sovkamrater har haft ett helt annat beteende än era i sin sömn för att jag kan inte känna igen något.
    Kan inte annat än hålla med dig. 
  • Muslimsktjej
    Penida skrev 2014-12-19 17:18:59 följande:
    Tycker ni borde använda ordet nudda istället för det är ju det det handlar om eller vad säger du? Synonymer till trycker är bland annat att pressa eller utöva tryck.
    Avskyr CIO-metoder
    Fast den nuddar ju inte bara, utan trycks också beroende på hur man kramas.
  • Flickan och kråkan
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 17:21:16 följande:
    Men vem gör det omedvetet tänker du? Har du hört av din man att du har det beteendet omedvetet i sömnen exempelvis? 
  • Muslimsktjej
    Kim Possible skrev 2014-12-19 17:19:09 följande:
    Förlåt min fråga, men har du själv blivit utsatt för övergrepp av den här typen? Eftersom du påstår att det är så vanligt och att det är så det blir om man (män specifikt) är naken tillsammans med barn.

I så fall har jag full förståelse för din oro. Om inte, ser jag det mest som utslag av moralpanik och alltför livlig fantasi faktiskt. 
    "Med tanke på att du bara är 16 så antar och hoppas jag att du inte har några egna barn, och eftersom du är muslimskt gift så antar jag att du även när det kommer till vuxna sängpartners har begränsad erfarenhet även där"

Skrev du innan till mig, så uppenbarligen har jag inte blivit utsatt för något sånt? Varför antar du något och sedan ställer en fråga som går emot det du själv påstod innan?
  • Penida
    Jag kan köpa att "den" nuddar, kommer emot någon kroppsdel. Det finns säkert en massa termer vi kan använda. Att den trycker mot en annan kroppsdel på en annan människa enligt ordets rätta mening utan den minsta medvetenhet köper jag däremot inte.
    Avskyr CIO-metoder
  • Kim Possible
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 17:25:45 följande:
    "Med tanke på att du bara är 16 så antar och hoppas jag att du inte har några egna barn, och eftersom du är muslimskt gift så antar jag att du även när det kommer till vuxna sängpartners har begränsad erfarenhet även där"

Skrev du innan till mig, så uppenbarligen har jag inte blivit utsatt för något sånt? Varför antar du något och sedan ställer en fråga som går emot det du själv påstod innan?
    Eh, eftersom jag inte inkluderar personer som begår övergrepp mot barn i uttrycket "vuxna sängpartners" kanske? 

Det var mer en tanke som slog mig när jag läser hur du uttrycker dig, det verkar finnas en stor oro för vad framför allt män kan göra med barn om de befinner sig nakna tillsammans. Att du i så fall inte nämnt det spontant är inte så konstigt, med tanke på hur traumatiserande sådana övergrepp kan vara. 

Det går alltså ihop alldeles utmärkt. 

• Penida

Den man som har pressat den mot er gissar jag har varit något medveten.

Avskyr CIO-metoder
  • Kim Possible
    Så, med vilken har du denna erfarenhet av "tryckande penisar"? Får du inte sova i fred för din man tycker jag du ska säga till. 
  • Muslimsktjej
    Kim Possible skrev 2014-12-19 17:32:03 följande:
    Eh, eftersom jag inte inkluderar personer som begår övergrepp mot barn i uttrycket "vuxna sängpartners" kanske? 

Det var mer en tanke som slog mig när jag läser hur du uttrycker dig, det verkar finnas en stor oro för vad framför allt män kan göra med barn om de befinner sig nakna tillsammans. Att du i så fall inte nämnt det spontant är inte så konstigt, med tanke på hur traumatiserande sådana övergrepp kan vara. 

Det går alltså ihop alldeles utmärkt. 

Nej, jag har inte blivit utsatt för något sånt och hade jag blivit det så hade jag inte skrivit det öppet på familjeliv....????

Dessutom måste man inte ha blivit utsatt för något för att ogilla det.
Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?