Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

BF september 2015!

26number1 skrev 2015-07-03 23:04:22 följande:

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

Min barnmorska frågar inte ens om min vilt vilket jag tycker är såååå skönt då jag faktiskt tycker det är jobbigt. Jag önskar vi kvinnor slapp det tjatet om vikt och stora magar och bara får njuta av att faktiskt bära ett barn.
    Försök att inte ta till dig!
  • fyrklöver81
    myraaan skrev 2015-07-06 20:50:31 följande:

Jag har inte ens fått svar från försäkringskassan än om gravidpenning... men hur som så går jag hem 20de juli. Men skulle vara skönt att veta om jag får gravidpenning eller inte så att jag och sambon kan planera ekonomin! Är det någon som jobbar inom vården som inte blivit beviljad?

Jag har fått beviljat alla 3 graviditeter och jobbar som sjuksköterska.
    Fick svar på 2 veckor nu denna graviditet. Hoppas du får
    Svar snart.
  • fyrklöver81
    Inorr02 skrev 2015-07-09 20:22:02 följande:
    är ju de man men hoppas de blir lättare å matlusten kommer tillbaka snart
    Känner lika. Idag har jag endast förutom frukost lunch middag ätit bakelse , två bullar en glass och sjuka mängder jordgubbar. Haha ;)
  • fyrklöver81
    26number1 skrev 2015-07-10 09:58:59 följande:

Är det bara jag som är tokorolig för ekonomin efter att bebisen kommer? Jag har ingen aning om hur mycket en bebis kostar eller hur mycket pengar vi kommer få från Försäkringskassan - stressar mig att allt känns så ovisst! Hur tänker ni som har barn sedan tidigare?

Har du inte anmält din årsinkomst till försäkringskassan? När du gjort det räknar de ut din SGI sen kan du planera din föräldrapenning och prova dig fram hur
    Många dagar som ger hur mycket pengar. Har du ej anmält ska du nog göra det, då de ibland är långsamma eller om du vill överklaga etc.
  • fyrklöver81

Jag/ vi har med svårt för namn denna gång. Vi är lite inne på halvard eller Herman eller Felicia eller Michelle. Men det är svårt.

• fyrklöver81
    lördagsgodis skrev 2015-07-12 21:51:16 följande:

Jag fylde år igår och solen sken faktist så vi kunde duka ute och ha festligheterna! Sen tog en vän barnen över natten så jag och min man fick lite egentid vilket var mycket uppskattat. Jag kom dock inte upp ur badkaret själv utan fick ropa på mannen så han fick hjälpa mig upp, inga fler bad nu tror jag:). Idag har vi varit hela familjen + en till och tittat på minionerna och sen ätit midag hos dom, min väninna är oxå gravid så det blir en hel del bebisprat.

Du reser dig väl upp innan du tappar ut vatten, annars är det ju kört haha ;)
  • fyrklöver81
    myraaan skrev 2015-07-13 18:10:30 följande:

Någon som har "problem" med blodtrycket? Högt/lågt?

Mitt låg på 99/51 idag och idag mådde jag bra (lite trött bara) får blodtrycksfall ibland så undrar hur lågt det sjunker då.. tips på blodtryckshöjande i icke medicinsk form?

Stödstrumpor och dricka ordentligt :)
  • fyrklöver81

Nej nätterna är jobbiga. Imorgon börjar
    Min graviditetsledighet , vilket känns mkt skönt. Jag förstår inte riktigt hur jag skulle kunna jobba nu om jag ej fått det beviljat. Ni gör det bra ni andra som orkar:)

Svar på tråden BF september 2015!