Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81
    lördagsgodis skrev 2015-07-15 21:08:22 följande:

Kan inte se någon nub på bilden då den är rätt suddig och benet kanske är ivägen men om man går på skallen (vilken jag inte vet hur säker den är) så skulle jag gissa pojke:)

Imorgon ska jag till mvc och aka bli spännande att se vad magmåttet ligger på.

Tack:)
    Vill ju inte veta men alltid kul att spekulera. Själv har jag verkligen inte en känsla av
    Vad jag tror:)
  • fyrklöver81

Jag är med trött. Sover dessutom dåligt på nätterna. Tycker min mage blir öm när jag ligger på sidorna och på rygg kan jag inte sova. Sover väldigt oroligt när jag väl somnar. Det är ändå 2 månader kvar, vilket faktiskt är ganska långt. Lite småjobbigt!

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-18 00:02:41 följande:

Jo problemet är vår "bortskämda" lilla kille på 15 månader som vill komma upp och sova i min säng när han vaknar mitt i natten och den enda dubbelsängen är där uppe. Vi måste vänja honom att sova vidare i egen säng innan augusti är slut känns det som .. :) någon som har något bra tips?

Har inget bra tips. Vår 3 åring och ibland vår 5 åring gör lika. Själv stör det mig inte utan snarare tvärtom ibland. Kan nästan sova bättre med honom bredvid mig. Kommer de upp gråtandes så behöver de närheten. Det är min teori :)
  • fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-18 08:24:21 följande:

Men hur undviker man då att den stora mosar den lilla när man plötsligt har en pytteliten i sängen igen??

Tänker att det ordnar sig. Jag brukar ha barnen när de är spädbarn sovandes i egen säng precis bredvid min. Jag kan själv inte sova/ koppla av med sån liten bredvid mig. Men det är ju så svårt att tipsa då både vi som föräldrar och barn är olika.
  • fyrklöver81

Har ni börjat fundera på inköpslista ännu?
    Kanske kan vi tipsa/ påminna varandra på vad som är bra.
    Själv kommer jag se till att ha laxantia och xylocain salva till efter förlossningen. Kan verkligen rekommendera xylocain salvan och smörja med innan du ska göra nummer
    2 i början. Lite laxerande typ laktulos är med bra.:) samt stora bindor.

• fyrklöver81
    lizanilander skrev 2015-07-18 19:17:21 följande:
    Ja fy fan, Xylocain fick jag av min barnmorska tillslut då det sved så mkt när jag skulle kissa att jag höll på att svimma trots att jag stod i duschen och spolade :( Hade ett väldigt fult och stort klipp som inte läkte bra heller så ja, salvan är verkligen att rekommendera!!!!
    Blev du klippt under förlossningen?
    Min väninna blev det men de förvarnade inte (kanske de inte brukar) men hon hörde att de
    Pratade om det. Men enl henne gjorde det inte så ont i stundens hetta!?
  • fyrklöver81

Hej! Jag har ganska kraftiga sammandragningar men det är ju barn nummer 3. Inte behöver jag oroa mig!?

• fyrklöver81
    lizanilander skrev 2015-07-24 15:24:32 följande:
    vilken vecka är du i? hur hade du det med de andra barnen? Det sägs ju att det är mer regel än undantag att de känns mer ju fler barn man får.
    Går in vecka 34 imorgon. Hade nu onda regelbundna värkar typ latensfas värkar i 3 timmar. Badade tog alvedon gick ej över men sen la jag mig i sängen och slumrade till och nu är de borta. Klockade dem var 3-4 minut.
  • fyrklöver81

Mina förvärkar börjar med att magen bli hård ofta ena sidan, ser ut som bebisens rygg pressas upp sen kommer värken som en våg ner mot underlivet. Allt som allt ca 30 sekunder. Men det gör inte ont emellan.

Svar på tråden BF september 2015!