• Svar på tråden BF september 2015!
  • MissJP
    snusmumriken skrev 2014-12-25 18:38:13 följande:

Varför misstänker du utomkvedshavandeskap?

Har en trasig äggledare och varit opererad i området efter att de trott att jag hade ett utomkved i min andra äggledare som de tog bort. Att jag ens är gravid är konstigt med tanke på hur min kvarvarande äggledare ser ut.. läkarna skrev upp mig på IVF direkt efter den operationen. Så jag tror att ägget fastnade i den trasiga.. men men.. det är bara några dagar kvar till tisdag!
  • lördagsgodis

Låter trist jp men får hoppas att det sitter rätt, håller tummarna för tisdag.

Jag går in i v.5 idag, bara 35 veckor kvar;)

• snusmumriken
    MissJP skrev 2014-12-26 00:07:53 följande:

Har en trasig äggledare och varit opererad i området efter att de trott att jag hade ett utomkved i min andra äggledare som de tog bort. Att jag ens är gravid är konstigt med tanke på hur min kvarvarande äggledare ser ut.. läkarna skrev upp mig på IVF direkt efter den operationen. Så jag tror att ägget fastnade i den trasiga.. men men.. det är bara några dagar kvar till tisdag!

Då hoppas jag verkligen att allt ser bra ut på tisdag! Du vet ju iaf att du har bra ägg OM du får negativt besked.
  • npf
    snusmumriken skrev 2014-12-25 17:45:31 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Det blev missfall. Började blöda massor under julafton och testade negativt igår. Ska man se nåt positivt på det så vet jag i alla fall att jag kan bli gravid. Vi kommer försöka igen så snart ägglossningen är tillbaka.

Lycka till alla ni andra! :)
  • lördagsgodis

Vad trist npf hoppas ni snart blir gravida igen. Om den här graviditeten inte vill stanna så gör vi ett uppehåll tills i maj. Men mina bröst gör så fantastiskt ont, jag mår lite illa, är kissnödig hela tiden så jag hoppas symtomen visar på att den vill stanna men hade väldigt ont i brösten vid mitt mf oxå så man vet aldrig.

• rosali84
    npf skrev 2014-12-26 11:20:12 följande:
    Det blev missfall. Började blöda massor under julafton och testade negativt igår. Ska man se nåt positivt på det så vet jag i alla fall att jag kan bli gravid. Vi kommer försöka igen så snart ägglossningen är tillbaka.

Vad tråkigt!!! Hoppas ni snart blir gravida igen! Kram
  • rosali84

Både symtomen och testen ökar i styrka ;) Mår illa till och från (men fortfarande så att det går att stoppa med att äta nåt, blev aldrig värre än så här med dottern så hoppas på lika nu), brösten ömmar mer och mer, tröttheten och hungern är enorm. Molvärken i magen är väl det enda som minskat. Hade ingen molvärk alls med dottern i början. Hur mår ni andra?

• snusmumriken
    npf skrev 2014-12-26 11:20:12 följande:

Nej, vad tråkigt! Men som du skriver är det bara att köra på, ni vet ju att det går :) Lycka till i fortsättningen!
  • PaLo
    rosali84 skrev 2014-12-26 12:19:23 följande:

Både symtomen och testen ökar i styrka ;) Mår illa till och från (men fortfarande så att det går att stoppa med att äta nåt, blev aldrig värre än så här med dottern så hoppas på lika nu), brösten ömmar mer och mer, tröttheten och hungern är enorm. Molvärken i magen är väl det enda som minskat. Hade ingen molvärk alls med dottern i början. Hur mår ni andra?

Mår bra än så länge.. Korta stunder känner jag ett lätt illamående.

Men så är det ju sjukt tidigt än så länge.. Skulle ju inte få min mens förrän på söndag, så det är väl rätt normalt att ännu inte känna av något antar jag.

Är i v3+5 idag så vi får se om det går vägen helt enkelt..

Svar på tråden BF september 2015!