• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken

Härligt :) Jag dricker inte så mycket så ingen misstänker något där. Körde på jul och kommer köra på nyår, så folk blir mest glada över att jag kör dom, haha! Har dessutom antagit en utmaning att skippa socker hela januari, däribland alkohol, så går 'säker' iaf till v. 11 :) Men kommer vänta mycket längre än så, tills det inte går att dölja magen typ.

Det börjar sjunka in lite för mig nu att jag är gravid, har inte känt några känslor ang. det ännu. Men jag har börjat se tre barn bredvid mig i soffan, när vi leker eller annat. Den där värmen har kommit :) Vill inte förstöra den med knasiga kommentarer från omgivningen då 2 barn är standard häromkring ;)

• lördagsgodis

Jag dricker väldigt sällan och det är oftast jag som kör hör med så ingen misstänker något för att jag tackar nej. Vi kommer berätta efter nup/kub testet har vi tänkt men vet att våra familjer kommer bli glada men min mormor kommer tycka det är för många, hon tyckte vi skulle nöja oss med ett som hon gjorde, barn är ju så jobbiga enligt henne:)

• rosali84
    snusmumriken skrev 2014-12-28 23:10:13 följande:

Härligt :) Jag dricker inte så mycket så ingen misstänker något där. Körde på jul och kommer köra på nyår, så folk blir mest glada över att jag kör dom, haha! Har dessutom antagit en utmaning att skippa socker hela januari, däribland alkohol, så går 'säker' iaf till v. 11 :) Men kommer vänta mycket längre än så, tills det inte går att dölja magen typ.

Det börjar sjunka in lite för mig nu att jag är gravid, har inte känt några känslor ang. det ännu. Men jag har börjat se tre barn bredvid mig i soffan, när vi leker eller annat. Den där värmen har kommit :) Vill inte förstöra den med knasiga kommentarer från omgivningen då 2 barn är standard häromkring ;)

Jag dricker inte mycket heller, oftast bara 1 öl/cider el nåt enstaka glas vin, men det brukar iaf oftast bli något. Så att jag tackar nej till ALLT blir tyvärr lite genomskinligt ;) Har inget körkort så kan inte köra med den heller (+ att vi var hemma hos oss och firade jul och ska sova borta på nyår = hade inte kunnat köra även om jag hade haft körkort). Så jag hade inget val.

Sen kan jag känna att det är rätt skönt att iaf min mamma vet nu. Hon är den enda som har vetat om hur svårt vi haft att bli gravida så om det händer något känns det bra att kunna ha hennes stöd utan att behöva förklara så mycket.
  • Hemlighetenshemlis

Jag blir inte klok på dessa graviditetsuträknare. Går man efter sista mens så är jag 3+4 och är skulle då varit den 17 december. Den 13 fick jag stegring på äl-test och hade alla symptom jag har vid äl. Men mvc struntar i annat än sista mensen? Då är ju mensen inte ens försenad fast min app jag använt i nåt år tycker det (för in när jag har mens och hur många dagar och så)

• lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 23:51:30 följande:

Jag blir inte klok på dessa graviditetsuträknare. Går man efter sista mens så är jag 3+4 och är skulle då varit den 17 december. Den 13 fick jag stegring på äl-test och hade alla symptom jag har vid äl. Men mvc struntar i annat än sista mensen? Då är ju mensen inte ens försenad fast min app jag använt i nåt år tycker det (för in när jag har mens och hur många dagar och så)

Om du hade full stegring den 13de så ska du ha din äl 24-48 timmar efter så den 14-15 hade du nog äl. Dom brukar alltid reglera BF efter rul där man kan bli flyttad någon vecka fram eller bakåt så det är ingen fara.
  • PaLo

Börjar känna mig lite orolig....

Har inatt känt av en lätt molande/pulserande värk. Känns som den sitter i höger äggledare.

Är det någon annan som upplevt detta?

• salo85

PaLo: Jag har känt så och ut kom en frisk liten pojke! :) Säkert inget att oroa sig över! Har känt så nu med i denna graviditet - det kommer och går lite. Så länge du inte blöder så hade jag inte oroat mig! 

• Nydahl
    Timglas skrev 2014-12-29 08:44:38 följande:

Hejsan! BF 6 september, tredje barnet :)

Har oxå bf ca 6 september med 3:e barnet :) hur gamla är dina andra två? Är de flickor eller pojkar ?
Svar på tråden BF september 2015!