• Svar på tråden BF september 2015!
  • rosali84
    StarStruck skrev 2014-12-28 09:22:16 följande:

Hoppar in här jag med!

Plussade i förrgår ????

Har en dotter född sep -12 och en dotter född feb -14. Den här gången tror jag att det blir en pojke.

Grattis och välkomna alla nya!!!

Har oxå en dotter född i sept -12 :)
  • lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 11:23:28 följande:

Testade nyss och fick ett jättejättesvagt streck så det känns som att det bara är att vänta på mensen :(

Är det svagare än sist?
  • Hemlighetenshemlis
    lördagsgodis skrev 2014-12-28 11:25:16 följande:

Är det svagare än sist?

På julafton var det ett digitalt där det stod gravid 1-2

Idag en sticka från rfsu. Testade med samma igår em och det var ett starkare streck då än idag
  • PaLo

Idag är ingen bra dag rent psykiskt.

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd!

Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången, men efter missfallet så känner jag mig så sjukt orolig.

Ska jag behöva gå omkring och oroa mig så här i flera veckor nu?

Kroppen sa ju inte ifrån förrän v 14 sist, trots att graviditeten avstannat i v 8 eller 9. :-/

Tänk om kroppen gör likadant nu...

Många tankar och känslor som snurrar idag..

• lördagsgodis
    PaLo skrev 2014-12-28 11:38:34 följande:

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd! smile4.gif

Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången, men efter missfallet så känner jag mig så sjukt orolig.

Kroppen sa ju inte ifrån förrän v 14 sist, trots att graviditeten avstannat i v 8 eller 9. :-/

Jag tänker ringa gyn imorgon och försöka få ett vul i v.6+4 (det blir om två veckor) då kan man förhoppningsvis se ett hjärta om allt är väl. Tycker du ska boka en ett vul så du får se hur det fortlöper men säker kan man ju aldrig vara...

När du fick ditt ma hade du kvar symtomen då? Och visade det fortfarande plus om du testade?
  • lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 11:28:14 följande:
    På julafton var det ett digitalt där det stod gravid 1-2

Idag en sticka från rfsu. Testade med samma igår em och det var ett starkare streck då än idag
    Sådant där har oxå gjort mig helt nojig men köpte ett annat märke och fick mycket starkare!

Min kropp säger att den är gravid men jag vågar inte riktigt tro det då jag kommer bli så besviken om det inte går bra, jobbigt med alla känslor!
  • snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2014-12-28 12:54:09 följande:

Jag tänker ringa gyn imorgon och försöka få ett vul i v.6+4 (det blir om två veckor) då kan man förhoppningsvis se ett hjärta om allt är väl. Tycker du ska boka en ett vul så du får se hur det fortlöper men säker kan man ju aldrig vara...

När du fick ditt ma hade du kvar symtomen då? Och visade det fortfarande plus om du testade?

Får du inte vul via sjukvården kan man vända sig till något privat ställe, kostar ca 500kr.
  • snusmumriken
    PaLo skrev 2014-12-28 11:38:34 följande:

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd!

Jag gick med ständig oro fram till v.12 förra gången, då gjorde jag ett privat ul och allt såg bra ut. Hörde hjärtat med mitt angelsound dagen innan så visste att bebben levde då iaf. Det är minimal risk att samma sak ska hända igen! Ring sjukvården, du borde få kolla lite extra med tanke på det du var med om, det fick jag.

Lördagsgodis, vid ett MA fortsätter kroppen vara gravid eftersom den inte fattar att fostret inte finns kvar..
  • Hemlighetenshemlis

Dum som jag är så testade jag igen för en stund sedan och det strecket var mycket starkare. (Fast skönt att det var starkare trots att det inte var morgonurin)

Svar på tråden BF september 2015!