• PaLo

Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!

Precis fått plus på stickan!

Tänkte det kanske finns några Göteborgare där ute som också fått ett plus lagom till jul med BF i september..

För egen del blir det första barnet och jag hoppas vi blir fler från GBG-området som väntar sitt första!

Hjärligt välkomna!

• Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!
  • VBG84

Hej! Jag tar också och hakar på. Bor i Varberg men tycker att det med lite vilja kan räknas till Göteborgsområdet. :D

Plussade igår på nyårsafton, första barnet, BF i mitten av september. Både jag och min sambo är 30. Det känns fortfarande helt overkligt.

Vi har försökt i över ett år och hade precis påbörjat utredning. Men så ordnade det sig utan hjälp.

Just nu vill jag bara berätta för hela jävla världen, men det kanske inte är helt smart. Hur många har ni delat nyheten med i såhär tidigt skede?

• PaLo

Hjärtligt välkomna SituationW och VBG84! Vad roligt att skaran växer! Och självklart kan Varberg räknas till göteborgsområdet!

Vi har berättat för föräldrarna, gubbens mormor, vår bästa vän som bor hos oss, samt tre personer till där situationen helt enkelt krävde det.

Egentligen vill vi berätta för alla redan nu, men på grund av att det finns ett fåtal personer som vi inte vill ska veta, så har vi valt att vänta..

• Jbjork

Kul att fler hittar hit :) vi har berättat för våra föräldrar bara, gick in i V.8 igår :)

För oss är det lite känsligt, på sätt och vis är detta vårat andra barn.. Jag var gravid 2013 men blev allvarligt sjuk i v.30 så våran son dog i min mage. Hoppas jag får hänga kvar här iallafall? :) och om det är något ni undrar över är det bara att fråga :)

Gott nytt år på er :)

• SituationW

Vi håller det för oss själva några veckor till, en kollega till mig vet om det dock eftersom jag bör undvika vissa saker i mitt jobb.

Min mamma och syster lär väl få reda på den ganska snart då jag är usel på att hålla hemligheter för dem.

• Pemma88

Jag har heller inte berättat för någon. Känns mysigt på något sätt att det är bara jag och min sambo som vet om det. Men ska bli skoj att berätta om några veckor:)

• PaLo

Har de senaste två dagarna känt av ungefär som en lätt träningsvärk i de nedre bukmusklerna. Alltså inte runt livmodern utan lite högre upp och mer ytligt liggande. Är det någon som upplever samma sak?

Kände inte av detta i höstas när jag var gravid och senare fick MA.

Längtar till måndag när jag ska träffa BM. Känns skönt att få träffa henne igen och få möjlighet att prata om min oro för nytt MF/MA. Vi ska ju även planera in när jag ska göra mitt tidiga UL. Misstänker att det blir om ca 4 veckor, vill nog fsktiskt inte göra det tidigare än så heller.

Vecka 4+5 idag.

• karro 2014

Hej hej:))

Tänkte att jag kikar in här, sambon o jag har försökt att bli gravida i nästan två år, under 2014 har vi gått igenom ett mf v5, och ett ma v11. Var i kontakt med en ivf klinik och köpt tre försök där, ett har vi gjort och den misslyckades tyvärr.. Så nu under december dök de där efterlängtade plusset upp igen<3. Lyckades bli spontant gravid:)) Hoppas detta går vägen nu=)

Bf 9 september!

• Pemma88
    PaLo skrev 2015-01-02 09:01:07 följande:

Har de senaste två dagarna känt av ungefär som en lätt träningsvärk i de nedre bukmusklerna. Alltså inte runt livmodern utan lite högre upp och mer ytligt liggande. Är det någon som upplever samma sak?

Jag kan känna nått liknande ibland, men mest har jag som mensvärk långt ner i magen. Men antar att det är normalt

Grattis till plusset karro 2014 och välkommen hit
  • karro 2014
    Pemma88 skrev 2015-01-02 09:47:38 följande:
    Jag kan känna nått liknande ibland, men mest har jag som mensvärk långt ner i magen. Men antar att det är normalt

Grattis till plusset karro 2014 och välkommen hit
    Tack tack=))
  • VBG84

Nu har jag berättat för mina föräldrar och bokat tid för första besöket. Det börjar kännas lite mer på riktigt. Vi har beslutat att avvakta att berätta för fler tills vi har passerat vecka 12.

Vågar ni träna som vanligt? Brukar köra skivstångspass i grupp två gånger i veckan. Vet inte jag ska lägga om träningen till något mindre påfrestande.

Jag har hittat en app med flera smarta funktioner, heter kort och gott Gravidkalender, har en lila ikon. Den ska tydligen vara den populäraste så ni har den kanske redan. :)

Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!