• PaLo

Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!

Precis fått plus på stickan!

Tänkte det kanske finns några Göteborgare där ute som också fått ett plus lagom till jul med BF i september..

För egen del blir det första barnet och jag hoppas vi blir fler från GBG-området som väntar sitt första!

Hjärligt välkomna!

• Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!
  • karro 2014
    PaLo skrev 2015-01-05 16:35:11 följande:
    Vecka 6 (5+0)
    Åhh va kul, jag fick ingen tid förens 3 februari=))
  • PaLo

Fått nytt symptom idag och ingen är gladare än jag!
    Höger bröst har värkt som om någon är där och nyper mig hela tiden.
    Det går ju framåt det här. <3

Hur ser era symptom ut så här långt?

• nina_o

Hej hej,

Jag har oxå hittat hit. Trevligt med en Göteborgsgrupp :) Jag är oxå göteborgare. Enligt mina egna beräkningar så skall vi ha sista veckan i augusti, men eftersom det är så vanligt att gå över tiden första gången kanske det blir först i September ;)

Jag har tydliga symptom, mår riktigt illa från morgon till kväll sen ett tag tillbaka, så illa så att jag jobbade hemifrån igår och sjukanmälde mig idag.

Plusade 23:e vilket var en väldigt trevlig julklapp! Har försökt boka tid hos BM, idag lyckades komma fram på telefon fick tid 26/1. Fick dessutom tips om Postafen, åksjuketabletter mot illamåendet. Så jag har bett sambon köpa med det hem. Hoppas att jag snart kommer må bättre.

Är för övrigt väldigt trött, ömma bröst och ganska hungrig, dock har jag inte kunnat äta så mycket pg.a. illamåendet. Vilket känns jättekonstigt, två känslor som inte går ihop alls. Men men... när man vet att det är för att man har ett väldigt efterlängtat litet inom sig blir det lättare :)

• nina_o

Det var inte meningen att vara så ego ;) Självklart vill jag svara på frågan som ställdes oxå: Vi har valt att inte berätta för någon än. Tänkte vänta lite till, sen berätta för närmaste familjen. Sen för andra från v12

Ha det så bra

• PaLo
    nina_o skrev 2015-01-08 16:03:26 följande:

Hej hej,

Jag har oxå hittat hit. Trevligt med en Göteborgsgrupp :) Jag är oxå göteborgare. Enligt mina egna beräkningar så skall vi ha sista veckan i augusti, men eftersom det är så vanligt att gå över tiden första gången kanske det blir först i September ;)

Jag har tydliga symptom, mår riktigt illa från morgon till kväll sen ett tag tillbaka, så illa så att jag jobbade hemifrån igår och sjukanmälde mig idag.

Plusade 23:e vilket var en väldigt trevlig julklapp! Har försökt boka tid hos BM, idag lyckades komma fram på telefon fick tid 26/1. Fick dessutom tips om Postafen, åksjuketabletter mot illamåendet. Så jag har bett sambon köpa med det hem. Hoppas att jag snart kommer må bättre.

Är för övrigt väldigt trött, ömma bröst och ganska hungrig, dock har jag inte kunnat äta så mycket pg.a. illamåendet. Vilket känns jättekonstigt, två känslor som inte går ihop alls. Men men... när man vet att det är för att man har ett väldigt efterlängtat litet inom sig blir det lättare :)

Välkommen! Och grattis till graviditeten!

Själv plussade jag den 22/12 mycket, mycket svagt dock så trodde inte riktigt på det. Trodde liksom att mina ögon bara lurade mig, men dagen efter tog vi ett digitalt test som visade gravid 1-2 veckor vilket stämde bra med den dag jag tror att jag hade ÄL.

Är i vecka 5+3 idag.

• PaLo

Vart tog alla septembergöteorgare vägen?

Hur mår i i graviditeten?

själv vaknade jag av att min högra bröstvårta gjorde så förbannat ont. Som om någon stack en nål genom den.

Känner mig illamående framförallt på kvällarna.

Tröttheten är påtaglig. Var på väg att somna i badkaret igår.

vecka 7 (6+1) idag. Och UL bokat om 4 veckor 11 februari..

• VBG84

Jag var på det första besöket på mvc igår. Vi pratade egentligen bara kost och livsstil.

Bokade även in kommande besök, ett inskrivningsbesök med massa provtagning i mitten av februari och ultraljud i början av april.

Bad om att få göra tidigt ultraljud (vul) för att se att allt är ok, hade en ytterst liten blödning i förra veckan, några droppar bara. Men barnmorskan sa att de inte gjorde det och hänvisade mig till att i så fall boka hos privat klinik på egen hand. Vet inte hur jag ska göra.

Är i vecka 7 (6+3).

Är trött, hungrig, finnig och har molvärk men är än så länge är jag helt förskonad från illamående.

Någon mer än jag som inte alls mår illa?

• PaLo

Mitt illamående blir bara värre.. Gubben satte sig och käkade semla förut och jag var på väg att kräkas bara jag tittade på honom.. Hoppas det lugnar sig snart..

• stjärnan

Hej!

Jag har mått så bra hela tiden nu har vinden vänt.. Är i vecka sju och mådde illa tre gånger igår och håller med dig PaLo man kan bara inte äta vissa saker.

Idag inte spytt men ändå illa mående och ytterst känslig kaffet luktade inte gott i morse.

;) :(

• nina_o

Hej hej.

Jag har mått riktigt dåligt (dock inte spytt) men efter att ha börjat ta postafen (rekommenderade åksjuketabletter från barnmorska) så är jag nu människa igen :)

Har även fått tillbaka matlust!

Däremot är jag fortfarande trött och brösten spänner som bara den varje morgon.

Första besöket hos BM inbokat 26jan och provtagningar 6/2

Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!