• PaLo

Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!

Precis fått plus på stickan!

Tänkte det kanske finns några Göteborgare där ute som också fått ett plus lagom till jul med BF i september..

För egen del blir det första barnet och jag hoppas vi blir fler från GBG-området som väntar sitt första!

Hjärligt välkomna!

• Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!
  • PaLo

Jag vaknar på nätterna med en känsla av att någon sätter en nål i bröstvårtan på mig.. Lite jobbigt, men överkomligt.

• nina_o
    PaLo skrev 2015-01-14 21:13:10 följande:

Jag vaknar på nätterna med en känsla av att någon sätter en nål i bröstvårtan på mig.. Lite jobbigt, men överkomligt.

Aj! Det måste vara en jobbig känsla
  • PaLo
    nina_o skrev 2015-01-14 21:35:03 följande:
    Aj! Det måste vara en jobbig känsla
    Säger du det eller!? Men det håller bara i sig korta stunder som tur är, men ändå lite jobbigt att behöva vakna med det..
  • VBG84

Jag skulle inte skrivit det där om att jag inte mår illa. :s Vaknade illamående och fick kväljningar på lunchen när alla kollegor micrade upp sina matlådor. En härlig doftmix av fisk, köttfärssås, thaimat, pizza mm.

Idag har jag även bokat vul på en privat mottagning, blir om två veckor. Hoppas så jäkla hårt på att få se ett litet hjärta picka då.

• PaLo

Skulle idag varit i vecka 8+3. Fick en liten, liten blodblandad flytning idag och åkte direkt till gynakuten. Efter VUL konstaterades en tom hinnsäck. Allt såg finfint ut om jag varit i vecka 5, så jag står just nu inför två möjliga scenarier. Antingen att jag fick ett tidigt mf utan blödning och sedan blev gravid direkt igen och nu är i vecka 5 eller så har graviditeten avstannat för några veckor sedan precis som det gjorde förra gången. Så nu väntar nytt UL 11 februari. Så får vi se hur det ser ut då..

• karro 2014
    PaLo skrev 2015-01-29 18:58:26 följande:

Skulle idag varit i vecka 8+3. Fick en liten, liten blodblandad flytning idag och åkte direkt till gynakuten. Efter VUL konstaterades en tom hinnsäck. Allt såg finfint ut om jag varit i vecka 5, så jag står just nu inför två möjliga scenarier. Antingen att jag fick ett tidigt mf utan blödning och sedan blev gravid direkt igen och nu är i vecka 5 eller så har graviditeten avstannat för några veckor sedan precis som det gjorde förra gången. Så nu väntar nytt UL 11 februari. Så får vi se hur det ser ut då..

Om jag hade vart du så hade jag avvaktat och sett vad som händer... De är väl ändå lite riskabelt att ta för hastiga beslut.. Kan ju mycket väl vara så att du är så tidigt gången:)). Var också på gynakuten idag, fick du med sitta i dem långa vänteköerna?

Önskar dig all lycka<3
  • nina_o

PaLo tungt. Håller självklart tummarna för att det är det förstnämnda, att du bara är runt v5. Hoppas hoppas

• Freya1

Väntar mitt första i oktober :) hoppas att de går vägen denna gången, fick MF i december.. Bor i Göteborg

• PaLo

Jag lämnar tråden inom kort. I torsdags konstaterades MA (andra i rad nu) och i fredags började jag blöda. Har nytt VUL inbokat om en vecka och hoppas att kroppen då gjort sitt jobb, vilket den inte klarade att göra förra gången. Känns dock inte som om kroppen gjort det den ska än iaf. Det har kommit lite blod, slem och småklumpar samt en större klump. Men jag har ej haft direkt ont och jag har ej fyllt normalbindor på 6 timmar någon gång. Hade antagligen klarat mig med trosskydd om jag bytt var 3-4 timme.

Cytotec funkar ej på mig så enda alternativet är väl skrapning om det visar sig att kroppen inte gjort vad den ska.

Lycka till ni andra!

• nina_o

Nej... vad tråkigt att höra PaLo :(

Det låter så fjuttigt att skriva.

Önskar dig all lycka framöver!!!

• PaLo

Verkar som blödningen slutat idag. Håller tummarna för att jag fått ut allt och att vi blir gravida snart igen. Nya försök så snart jag fått negativt på teststicka. Vad annat kan man göra..

• PaLo

Gjort VUL idag och kroppen hade stött ut allt ordentligt och ny ägglossning var på gång. Så nu blickar vi framåt med nya försök! Lycka till allihop! Jag lämnar tråden nu..

• majaoliver

Hej!

Jag väntar mitt första barn som beräknas komma i oktober!
    Jag hakar gärna på er i denna tråden!

/Maja

• Jd1984

Någon som har bf sep 2016 som är från Gbg? Bor i centrala Gbg är 31 år. Vore roligt lära känna fler med bf runt där

Svar på tråden Första barnet och BF september 2015 i Göteborg!