Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Min fru vill, men inget händer

Anonym (Flaggan) skrev 2014-12-30 16:01:20 följande:

Jag kan ju inte tala för alla andra här, men min man och jag kommunicerar med varann. Det är väl så man lär känna varann?, på riktigt menar jag. Jag tror även att dagens samhälle med allt som tar mycket tid och energi (sociala medier, tillgång till allt via nätet te.x) påverkar förhållanden dåligt i många fall. Man sitter inte ner och umgås på samma sätt som förr, utan sitter med varsin telefon, eller framför tv, dator m.m.

För oss har det hjälpt att plocka undan sånt på kvällen och faktiskt föra en kommunikation med varann

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-30 16:08:25 följande:

Nej, det är inte dugg konkret, det är det mest trötta råd man kan ge, en total stapelvara.

Varför använder du inte ditt riktiga nick "kk"?
  • Celines Essence
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 17:05:28 följande:

Det här är svårt för dig va?

Att man kommunicerar med den man ligger med, betyder inte att man ligger med alla man kommunicerar med, jeez.

För dom flesta är inte sånt här svårgripbart, för dom flesta funkar det här, det är DU som har problem med det här, projicera inte det på kvinnorna.

Du vill så förtvivlat gärna förminska kvinnor för att göra det greppbart för dig själv.

Du som tror du vet kvinnors sexualitet, beskriv min, 

• Celines Essence
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 17:13:19 följande:

Du har helt rätt så borde jag också göra, det är bara så svårt att låta hans gallimatias stå oemotsagd.

Jo. Jag tänker också att han borde ignoreras. Att jag blir kallad psykopat och empatistörd, är ett väldigt desperat tecken från hans sida...
  • Celines Essence
    Rosemary skrev 2014-12-30 17:04:13 följande:

Det låter väldigt fint, det du beskriver mellan dig och Anton. Så vill jag också ha det nästa gång Och här finns ju också många konkreta råd som handlar om trygghet, kommunikation, lyssnande, frågande, om man bara vill se och ta till sig dem. 

Ja, det är väldigt bra
  • Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 20:18:04 följande:

Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.

Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.

För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.

Tänk dig att vi hade intensivt sex och jag plötslig säger "Jag vill pausa".Bland de första gångerna. Okej. Det kanske är den naturligaste sak i världen för alla andra, men jag måste känna trygghet för att säga så. Nu är det ju mycket mer än just det som är bra mellan Anton och mig. Jag bara ville ge ett exempel på en situation som bygger på trygghet, men jag är trygg med honom på så många andra sätt också.
    Jag kunde dock säga nej till min man,när vi hade sex, men då avslutade vi samlaget och han fortsatte i stället med att runka.

Jag har varit väldigt osäker sexuellt och inte haft en aning om att män kunnat tycka att jag är fin. Hur skulle jag veta det ?Hur ofta läser man att män gillar små hängiga bröst och smala höfter tex ?

Jag hade en man innan Anton, men inte heller med honom kände jag mig trygg sexuellt. Han fick mig dock att känna mig vacker, men osäkerheten att släppa loss saknades även då. Han var dock mer intresserad av min kropp osv.Ville ge mig njutning tex.

I andra situationer, tex på jobbet har jag länge varit väldigt trygg och stark som person och har lätt att styra upp saker ,organisera och samarbeta....och jag brukar kallas klok och många uppskattar mig.

Måste man vara den perfekta människan för att klassas klok ?...Man lär ju sig mycket på vägen. Just att jag har haft det som jag har haft det, har ju gjort att jag lärt mig saker om mig själv. 
  • Celines Essence
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-30 21:31:44 följande:

Ja, det är riktigt lågt, men också ett tecken på att argumenten är slut. 

Du förvirrar hans världsbild, då måste det vara fel på dig, för sin egen världsbild och kanske framförallt hans syn på kvinnor som mindre vetande, känslostyrda stackare som inte kan hantera sin sexualitet, den kan han ju omöjligt släppa.

Det vore alltför otäckt. 

Jag skulle inte ta så hårt på det där, faktum är att jag skulle inte ta så hårt på något som kommer från det hållet. 

Åh.Jag tar absolut inte åt mig. Jag ser hans attacker på mig endast som ett tecken på att han är desperat
  • Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 20:18:04 följande:

Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.

Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.

För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.

Jag tror för övrigt det är vanligt att kvinnor känner sig fula tyvärr... Sedan var det ju så att jag oftast fick orgasm när jag och min förra man hade sex. Tänk vad många som inte ens HAR sex. På något sätt har jag ändå fått utlopp för mig lust, även om det var väldigt monotont och stressigt.

Vad gäller Anton har både han och jag har utvecklats sexuellt på många olika sätt. Han har också gett mig bättre självförtroende generellt.
  • Celines Essence
    Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 21:43:19 följande:

Nej det är ju tur att man utvecklas.

Och inte måste man vara perfekt för att vara klok. Du verkar vara reflekterande nu och det är bara svårt att förstå att du fann dej så länge i ett förhållande med så dålig tillit men jag antar att det går att vänja sej.

Tänk efter vad du själv vill nu då , så att inte din nuvarande "är dominant mot dej " och du bara anpassar dej igen.

Menar inte att kritisera, har bara sett sånt på nära håll.

Nej nej. Anton är INTE dominant mot mig. Jag säger ifrån mot honom om det behövs . Vi är extremt raka mot varandra. Han är väldigt lyhört och omtänksam. Jag misstänker att man kanske inte alltid ser det här i trådarna, men jag känner honom väldigt väl

Jag skulle antagligen inte kunna skriva som jag gör, vika ut mig, kommentera andra män osv om jag inte var trygg med Anton

Men jag tror att du vill väl så jag tackar ändå för din omsorg

Jag och min förre man träffades när jag var väldigt ung...så jag visste ju inget annat. Ja, visst hade jag några tonårskärlekar innan, men det går ju inte att jämföra, och som sagt, under småbarnsåren kändes det ganska logiskt att sexet blev lite knapert.
  • Celines Essence
    Anonym (Jimmy T) skrev 2014-12-31 14:24:19 följande:

Som så många har påpekat så är vi alla olika och grova generaliseringar av män eller kvinnor blir aldrig rättvisa. Men jag kan tänka mig att om man ser till hur flickor och pojkar uppfostras och vad som formar deras syn vad man kan förvänta sig av en relation så finns det vissa avgörande skillnader.

Flickor går t.ex. igenom princess-stadier och drömmer romantiska drömmar som nog allt för sällan saknar inslag av erotik, medan pojkar tidigt får lära sig att deras roll i en relation är att förföra med målet att få sex. (Ja, detta är en väldigt grov generalisering, jag vet!)

För många tror jag att den första långa relationen, som också innehåller barn, blir en kulturkrock som gör att relationen inte alls fungerar som nån av parterna tänkt sig. När de sen skilt sig och hittar en ny partner så har de fått ett annat perspektiv på relationer och den hårda lektionen i första rundan gör att de kan gå in i en ny relation med helt andra föresatser och förutsättningar.

Det här tror jag är en orsak till att framför allt kvinnor upplevs som att de får en nytändning i sexualiteten när de blir äldre. De har under sin första relation konfronterats med en helt annan syn på sex än flicktidningarna och de romantiska filmkomedierna gav dem och nu har de liksom på vissa plan "kommit ikapp" männen och deras förväntningar.

Män å sin sida har förhoppningsvis fått en mer realistisk syn på sex än den de fått via de porrfilmer de flesta killar konsumerar.

Eftersom jag under några år dejtade kvinnor mellan 40 och 55 som hade skilt sig och funnit en ny lust till sex så fick jag höra lite olika tankar de hade om varför det hade blivit så. Helt klart var att det blev låsningar i relationen som inte gick att få upp, men när de träffade nån annan så kunde de våga vara en person som de aldrig lyckades plocka fram förut. Några sa att de nu, när de upptäckt hur kul det kunde vara med sex, skämdes en smula för att de varit så "besvärliga" i äktenskapet. Men de saknade förmåga att ta sig ur den där tråkiga rollen trots att de ibland kunde inse att de borde försöka. Men andra hade naturligtvis också haft en tråkig karl.

Hur som helst. Att slippa dela ekonomi och smutstvätt kan också vara ett nog så kraftfullt afrodisiakum, så bara att träffa nån under mindre kravfyllda förhållanden kan vara det som krävs!

Nu är jag ju 50+ och jag har förstått att dagens ungdomar konsumerar mer likartad kultur och även flickor ser på porrfilm i större utsträckning, så det där kanske håller på och ändras, vad vet jag?

Bra reflektioner på ett öppet och ödmjukt sätt som rymmer fler alternativ.

Jag har tänkt på en till sak. Nämligen att män kanske ibland blir rädda för sin frus sexualitet om han blivit ovan att se henne i den rollen. Kanske han faktiskt inte riktigt vågar möta hennes sexualitet. Jag upplevde det med min förre man. När jag försökte vara utmanade mot honom backade han. Det i sin tur gjorde mig osäker och jag kände mig dum och ful. Det är möjligt att han fick prestationsångest av att se mig så och tyckte att det var lättare att ha sex med mig när jag var passiv...var på jag blev allt mer ointressad av att utveckla sexet. Någon annan som upplevt detta?...Alltså även ibland er kvinnor som haft mindre lust. Funkade det bra när/om ni någon gång tog initiativ?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer