Anonym (green cargo) skrev 2014-12-30 20:18:04 följande:
Bra att du får ta paus i sexet om du vill Celine men jag blir förvirrad. Du brukar låta klok och vettig men nu beskriver du rena självklarheter som om det vore speciellt.
Det var ditt gamla förhållande som var dåligt och jag blir förvånad att en kvinna som jag uppfattat som smart , stått ur i 20 år utan att kunna ta en paus i sexet och känt dej ful när du rört dej. Jag vill absolut inte förringa ditt nuvarande förhållande , härligt att det är bra men du verkar inte förstå att du hade väldig otur med exet eller så var du mer osäker då.
För det låter helt förfärligt förtryckt att inte våga be om paus.
Tänk dig att vi hade intensivt sex och jag plötslig säger "Jag vill pausa".Bland de första gångerna. Okej. Det kanske är den naturligaste sak i världen för alla andra, men jag måste känna trygghet för att säga så. Nu är det ju mycket mer än just det som är bra mellan Anton och mig. Jag bara ville ge ett exempel på en situation som bygger på trygghet, men jag är trygg med honom på så många andra sätt också.
Jag kunde dock säga nej till min man,när vi hade sex, men då avslutade vi samlaget och han fortsatte i stället med att runka.
Jag har varit väldigt osäker sexuellt och inte haft en aning om att män kunnat tycka att jag är fin. Hur skulle jag veta det ?Hur ofta läser man att män gillar små hängiga bröst och smala höfter tex ?
Jag hade en man innan Anton, men inte heller med honom kände jag mig trygg sexuellt. Han fick mig dock att känna mig vacker, men osäkerheten att släppa loss saknades även då. Han var dock mer intresserad av min kropp osv.Ville ge mig njutning tex.
I andra situationer, tex på jobbet har jag länge varit väldigt trygg och stark som person och har lätt att styra upp saker ,organisera och samarbeta....och jag brukar kallas klok och många uppskattar mig.
Måste man vara den perfekta människan för att klassas klok ?...Man lär ju sig mycket på vägen. Just att jag har haft det som jag har haft det, har ju gjort att jag lärt mig saker om mig själv.