Tråden för endast barnfria! :-)
Den dagen ni blir gamla så lär ni ångra ert egoistiska beslut att vara barnlösa!
Den dagen ni blir gamla så lär ni ångra ert egoistiska beslut att vara barnlösa!
Fast det du skriver, stämmer inte i mitt fall.
Jag har talat om för mitt barn att på helgerna vill jag sova ut. Barnet vaknar och klär sig själv och leker i sitt rum tills dess att jag kliver ur sängen. Ibland gör barnet i ordning sin frukost själv, om det är så att jag sover till klockan är mer än 10 (vilket sällan händer då jag aldrig kunnat sova längre än till tio, förutom i tonåren).
Barnet är för övrigt fyra år.
Vad är det för anpassningar du menar att jag måste göra?
Var och en gör på sitt sätt. För mig fanns det inte att lägga om hela livet bara för att jag fick barn, därför har jag sett till att inte göra det heller.
Att leva styvfamiljsliv med någon annans barn, kan aldrig jämföras med att leva med ett eget barn.
"Lägga om hela livet" är en ENORM överdrift!
Nä det är det inte. Vissa människor har tydligen liv som är som gjorda att lägga till ett barn i. Andra inte. Det kanske inte är så överraskande om barnfria ofta har den typen av livsstil som ett barn inte skulle passa bra in i.
Jag tror som Mia skriver att vissa har väldigt "barnvänliga" liv sedan innan och alltså inte upplever att dom behöver "ge upp sitt liv" eller anpassa sig. Hade jag "nöjt" mig med en sovmorgon eller ett långt bad hade jag kanske också känt att barn var något för mig, men i min livsstil passar barn helt enkelt inte in. Jag är alldeles för "rörlig",spontan och har alldeles för mycket egna intressen för att det ska fungera.
Det blir så tydligt när släkt och vänner med barn aldrig kan följa med på saker vi (min man och jag) ska göra.
Nyår blir nog relativ lugn för oss. Vi ska ses ett mindre gäng och dricka och äta gott (barnfritt) :)
I andra trådar där föräldrar klagar på att de inte har egentid och barnen är så jobbiga heter "varför skaffade du barn om det är så jobbigt att inte ha egentid, så är det att ha barn", men i trådar om barnfria är det plötsligt inget problem för föräldrar att leva nästan precis som om barnen inte fanns. Jag får det inte att gå ihop.
Det kanske inte är samma personer som svarar, ellerhur!?
Jag har aldrig skrivit en sådan tråd, då jag inte ser några såna "problem".
www.familjeliv.se/forum/thread/61091910-jag-angrar-mina-barn
www.familjeliv.se/forum/thread/30240743-jag-angrar-att-jag-skaffade-barn
www.familjeliv.se/forum/thread/74586846-hur-fan-far-jag-ungjaveln-att-sooova
www.familjeliv.se/forum/thread/73740756-orkar-inte-med-min-son-langre
www.familjeliv.se/forum/thread/29837638-min-dotter-knarkar
www.familjeliv.se/forum/thread/61939604-mitt-barn-mobbar
Ååååh, jag vill också klämma ut en unge så jag får veta var äkta lycka är. HAHAHA
Du är ju sjuk. Sök hjälp.
Lite märkligt att skapa en sådan här tråd i ett forum för Familjeliv, tycker ni inte?
Flashback eller en grupp på FB eller något kanske vore mer passande? ;)
Är absolut inte emot de som vill vara barnfria, har flera vänner som valt detta och tycker att alla är fria att göra sina egna val och leva sina liv PRECIS som de vill, more power to ya! Dock är det lite ironiskt att skapa sådana här trådar i ett forum som är riktat till barnfamiljer..
Bara mina 2 cents!
Personerna skriver väl i stundens hetta. Det är ju inte så att alla föräldrar går omkring och avskyr sina barn.