• Anonym9998

    Gravida i Skåne bf 2015

    Jag undrar ifall det finns någon gravid i Skåne som vill följas åt.. :) känner mig otroligt ensam just i graviditeten :/ Men det skulle vara kul ifall det fanns någon mer som vill följas åt :)

  • Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2015
  • Keennas

    Hej! 
    Jag är gravid i v 5 (4+6) så är väldigt tidig i min graviditet. 
    Bor i NV-skåne. 24 år min sambo är 37 år. 
    Är beräknad till den 7/9

    Sj då? :)

  • jahaja

    Hej jag bor i Skåne och väntar mitt första barn. Är bara i vecka 9 nu (8+0). Har pcos och försökt få barn i många år utan att lyckas och denna grav kom som en total överraskning. Har inskrivning hos mvc på onsdag och ska be om ett vul då, då jag nojjar jätte mkt över mf eller ma. Känner mig också ensam i graviditeten. Har min fina sambo men han vet ju inte hur det är att vara gravid och jag har inte så mkt vänner längre. (Växt ifrån varann).

  • Keennas

    Välkommen! :)
    Vart i skåne håller du till?
    Jag är också helt grön på det här med grav. Hade gärna beställt ett VUL omgående. men då måste jag till gynakuten eller till privat eftersom min BM inte har möjlighet till det eftersom de inte har ultraljud där...:S

    Vi kan väl kluras tillsammans med alla konstiga humörförändringar osv :) 

  • Bumblebee

    Hoppar gärna in här, fick Plus på stickan igår. Är andra barnet, har en dotter sedan tidigare som är född i juni 2012. Vi har lyckats tack vare Pergotime, detta blir den tredje graviditeten men den första slutade i ett ma i juni 2011. Är nu i vecka 4+1 Gravid

    Bor i NÖ Skåne och vill vara lite anonym tills vi gått ut med grav. till allmänheten Glad

  • Anonym9998
    Keennas skrev 2015-01-04 11:40:22 följande:

    Hej! 
    Jag är gravid i v 5 (4+6) så är väldigt tidig i min graviditet. 
    Bor i NV-skåne. 24 år min sambo är 37 år. 
    Är beräknad till den 7/9

    Sj då? :)


    Hej jo jag bor i Kristianstad om du vet var de ligger hehe är inte så bra på de där med NV och SV hehe men jag bor iaf i Skåne :)

    Jag är i vecka 22 (21+2) BF 15 maj

    Jag är dock lite yngre jag är 15 blir 16 i april (är väldigt ung) min kille är 16 snart 17 :) men vi gav oss tusan på att vi skulle behålla barnet och vi ska klara de vi måste klara de :)
  • Keennas

    Anonym9998

    Ah där ser man :)

    Har ni bestämt att ni ska klara detta så gör ni med all säkerhet det också :)

    Din ålder är ju precis bara en ålder. Jag väntar mitt första barn också så jag är nog lika vilsen som du :)

    Om du bor i Kristianstad så är det nordöstra Skåne :)

    Och du, grattis till graviditeten!! ; ):):)

    Har du varit på ultraljud (ul) vet/vill du/Ni veta kön på knodden? :) <3

    bumblebee

    Välkommen och Grattis till pluset! Jäkla känsla det där ? förstår känslan att vilja vara anonym den har jag också. :p

  • jahaja

    Hej igen tjejer :) jag bor i en stad utanför Malmö, försöker också hålla det hemligt till den magiska veckan 12. Är sååå nervös över onsdag.

    Hur mår ni annars? :) illamåendet har lugnat sig lite för mig nu, tack och lov :D

  • Anonym9998
    Keennas skrev 2015-01-05 08:01:03 följande:

    Anonym9998

    Ah där ser man :)

    Har ni bestämt att ni ska klara detta så gör ni med all säkerhet det också :)

    Din ålder är ju precis bara en ålder. Jag väntar mitt första barn också så jag är nog lika vilsen som du :)

    Om du bor i Kristianstad så är det nordöstra Skåne :)

    Och du, grattis till graviditeten!! ; ):):)

    Har du varit på ultraljud (ul) vet/vill du/Ni veta kön på knodden? :) <3

    bumblebee

    Välkommen och Grattis till pluset! Jäkla känsla det där ? förstår känslan att vilja vara anonym den har jag också. :p


    Ja jo men precis de kvittar ju vilken ålder man är i första barnet är ju ändå första och lika nytt för alla oavsett vilken ålder man är i :)

    Jag var på ultraljud för 4 veckor sen :) Och de är en liten flicka :) tog reda på könet mest för jag vill köpa kläder och sen får jag en hel del kläder med och då vill jag ju veta om de är tjej eller pojk kläder jag ska ta emot och lite så :)

    Grattis till graviditeten och hoppas du kommer få en lätt graviditet :) själv har jag knappt märkt av min graviditet och det syns knappt kan lätt dölja magen :) vilket är bra nu när jag går i skolan alla vet att jag är med barn men känns jobbigt att få i skolan om man har en överdrivet stor mage :)
Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2015