• Anonym (Obalans)

Obalans i förhållandet

Hej!

Jag vet att jag älskar min sambo mer än han älskar mig. Han skulle ha avslutat relationen direkt om vi inte hade haft barn och hus tillsammans. Vi sköter dock allt praktiskt runtomkring så att vardagen rullar på med småbarnen.

Jag har förstås en liten förhoppning om att det ska bli bättre allteftersom....

Är jag helt ensam om att ha det så här, eller är det fler som kämpar på?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Obalans i förhållandet
  • Anonym (***)

Hur har ni mätt er kärlek? Eller har han sagt att han bara är tillsammans med dig för barnens skull?

• Anonym (S)

Hur yttrar sig denna obalans?

• Anonym (Obalans)
    Anonym (***) skrev 2015-01-04 15:50:21 följande:

Hur har ni mätt er kärlek? Eller har han sagt att han bara är tillsammans med dig för barnens skull?

Ja, han har sagt att vi bara lever ihop för barnens skull. Jag har dock kvar känslor för honom, trots det.
  • Anonym (Obalans)
    Anonym (S) skrev 2015-01-04 16:19:48 följande:

Hur yttrar sig denna obalans?

Obalansen yttrar sig i att vi har olika närhetsbehov och ser framtiden på olika sätt. Ur hans synvinkel är vi bara ihop pga barnen just nu, medan jag ser oss som en familj där vi lever ihop ett bra tag framöver... rent praktiskt tar han dock hand om familjen på allra bästa sätt. Barnen trivs och mår bra, och vardagen fungerar fint. Vi grälar inte utan är sams, visar omtanke om varandra. "Det funkar" skulle jag vilja säga... vi lever som vanlig familj.
  • Anonym (K)

Vad sorgligt! Varför kastar han det i ansiktet på dig? Har du sårat honom? Var han kär förut?

• Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2015-01-04 16:38:39 följande:

Vad sorgligt! Varför kastar han det i ansiktet på dig? Har du sårat honom? Var han kär förut?

Kanske för att förbereda henne för nått. Har han inte känslor för henne så är det säkert lättare för honom att få känslor för någon annan.
  • Anonym (***)
    Anonym (Obalans) skrev 2015-01-04 16:26:36 följande:
    Obalansen yttrar sig i att vi har olika närhetsbehov och ser framtiden på olika sätt. Ur hans synvinkel är vi bara ihop pga barnen just nu, medan jag ser oss som en familj där vi lever ihop ett bra tag framöver... rent praktiskt tar han dock hand om familjen på allra bästa sätt. Barnen trivs och mår bra, och vardagen fungerar fint. Vi grälar inte utan är sams, visar omtanke om varandra. "Det funkar" skulle jag vilja säga... vi lever som vanlig familj.
    Har ni sex?
  • Anonym (Obalans)
    Anonym (K) skrev 2015-01-04 16:38:39 följande:

Ja, han har varit kär med allt som hör därtill! Längtade efter mig och gav komplimanger, blommor, var fysisk osv. Han säger att han älskar mig fortfarande och att han känner attraktion, tycker att jag är en fantastisk mamma.

Jag har inte gjort något konkret för att såra honom förutom vanliga tjafs. Men det var då, nu grälar vi i princip aldrig (var en påfrestande småbarnstid utan sömn).

Vet inte varför han säger det här... han känner väl så just nu.

• Anonym (Obalans)
    Anonym (-) skrev 2015-01-04 16:45:03 följande:
    Kanske för att förbereda henne för nått. Har han inte känslor för henne så är det säkert lättare för honom att få känslor för någon annan.
    Jo, det förstår jag. Han har dock ingen annan idag och planerar inte att träffa någon ny heller. Det har han sagt.
Svar på tråden Obalans i förhållandet