Inlägg från: kajsa835 |Visa alla inlägg
  • kajsa835

malkolm har 74/80 i kläder, har kvar endel 68 bodys också. nytt köper vi 80. strumpor har han i 19/21 eller vad storleken nu heter, har för mej det är så? skor har jag ingen aning om.

imorn ska vi äntligen väga och mäta! har inte gjort det sen innan jul, så jag är väldigt nyfiken på hur stor han är nu, känns som han växt jätte mycke!

• kajsa835

vi har provat baby&go innan och dom är bra, dom sitter mjukare i midjan och så. men dyrare! så han brukar kha dom när han ligger på golvet och leker. när vi är på flekis, eller åker bil, då är det mjukare när han måste sitta upp länge. men har dom inte på natten och inte hela dan. tror inte de håller en hel natt, men har inte provat.
    cammillaJ om maxi vanliga läcker gör nog domhär det med, för dom ärlite mindre utformade liksom ju

• kajsa835

malkolm kryper inte heller, han gör som alarik och noah, snurrar lite på stället.

vi brukar också gå på öf en gång i veckan, det är väll det vi hittar på förutom promenader och umgås med moster. ibland har vi playdate med en kompis som är pappaledig som har en son som är ett. annars gör vi mest hushålls-sysslor, malkolm och jag.

idag va vi på bvc, skulle gjort boel, men min tid va instäld! hade lämnat meddelande på telefonsvaran som jag missat. typiskt. men vi fick väga och maäta iallafall.
    9030g (8030) och 70,5cm (68,5)
    han hade som tur va inte gått ner, va lite orolig eftersom han helamma till sin sjumånadersdag!

• kajsa835

är ni i betaverisionen nu, eller kvar i gamla?
    jag va i gamla, men märkte ni skrev konstiga rader på slutet, citaten allså. så nu är jag i beta, där såg det bättre ut!

har inte vart här sen igår förmiddas och fick läsa in ca åtta sidor!
    såg ni prata syskon, vi tänker nog också börja till hösten igen, så nästa sommar kanske junibebis2007 listan blir samma folk som här!...

• kajsa835

malkolm äter minst två gånger på natten, ammar allså. fast det brukar va tidigast vid fyra fem, och sen vid sju, så det är ju mer på morronen...

• kajsa835

malkolm står i krypställning nu och gungar. roterar annars runt på stället, på mage allså, eller trycker sej bakåt.
    han har också börjat klappa händerna, och vinkar när man vinkar till honom. och skakar på huvudet.

cammilla j
    vi brukar ha på honom en jacka i teddyfleece, tunna vantar, tjocksockar och fleecemössa + jackans luva om det drar (förutom vanliga kläder då). detta har han haft hela vintern, utom på långpromenader i minusgrader, då har han haft overall. han är jättevarm av sej och svettas om vi tar på han mer! så har han ju såklart åkpåse (mjukliften) och en fleecefilt i den.

• kajsa835

nu är min bebis sjuk, han va jättevarm så jag tog tempen, 39.3 grader! just nu sover han, men vad ska man gö när dom har feber? han har aldrig vart sjuk innan. när han va uppe va han lite gnällig, och ganska stillsam mest. jag ammade massor och gav han vatten. när brukar ni ge alvedon?

• kajsa835

nu är malkolm bättre, febern har gått ner till 37.7, och igår fick vi ner den till 38.5 iallafall. med hjälp av alvedon, men flytande funka inte alls. då kräktes han som en tok, såvi fick köpa sånna man stoppar i rumpen istället! skönt att det nästan är över iallafall! fast lite tråkigt att han gått tillbaks till att helamma, när vi äntligen kommit nån vart med ätandet! fast i morses åt han lite gröt iallafsall.

Svar på tråden Junibebisar del 3