Inlägg från: kajsa835 |Visa alla inlägg
  • kajsa835

Junibebisar del 3

vasen, vad har reuben på sej när han är i sandlådan? har också vart och gungat och så, men det va så blött och smutsigt i sandlådan så vi skippade det. men det är ju roligare med blöt sand, men finns det så små¨galonisar? och på fötterna?

nu kryper malkolm som en vilde runt runt runt, han har en boll han jagar runt i lägenheten. och igår va vi på flekis, då lekte och lekte han hela tiden. titta inte efter mej en neda gång!
    han trivs verkligen med att kunna krypa, inte lika beroende av mej utan roar sej själv helt och hållet. han leker med vad som hellst och kan sitta och pilla själv jättelänge, när han tröttnar kryper han till nått annat att pilla med!

han ställer sej inte upp mot nått och inte i säängen heller, det är skönt.

• kajsa835

verkar va väldigt olika vad de rekomenderar med tandkräm, till mej sa bvctanten att man mest behöver borsta för att det ska bli en vana, men att det inte är så noga. att man absolut inte behöver tandkräm ännu.
    malkolm gillar inte alls att borsta, det går halv bra, om han får spegla sej samtidigt. kanske skulle prova med tandkräm, då kanske han gillar det bättre. men han vill bara suga på borsten, hur får ni dom att inte svälja, ni som anvädner tandkräm?

• kajsa835

a lie
    vilken härlig dag! jag blir så avundsjuk på egen trädgård! vill också hålla på med blomjord och sånt... och fika på altanen!

• kajsa835

malkolm dricker ur pipmugg. fast utan ventilen, men muggen har bara två hål, så det kommer ganska lagom. han har aldrig gillat nappflaska så det blev muggen från början. den är utan hantag, när vi hade en mugg med handtag vifta han bara med den. nu håller han med båda händerna och dricker själv. när vi är ute dricker han med sugrör ur min vattenflaska.

vi ger inte heller malkolm godis och sånt, han har ätit pannkakor med glass på kalas och smaka tårta på pappas födelsedag, annars får han inget. och har inte verkat så intresserad heller... han har ingen aning om vad det va i våra påskägg, han va så nöjdmed sitt som det va en spade och en sandform i!

på semestern ska vi åka till danmark en vecka med mina föräldrar och syskon, och bo i ett stort hus alldeles vid stranden. ska bli mysigt, va mycket på semester i danmark när jag va liten.

• kajsa835

a lie tipsade ju tidigare om galonisar i strlk 80 på ica maxi och på överskottsbolaget. vi hittade på coop också för 149:-, både jacka och byxer i strlk 80/86. passade perfekt och va helt okej pris!

• kajsa835

malkolm fattar också katt, nåt mer är vi inte heller säkra på, förutom katternas namn isåfall då kollar han alltid efter dom... och sitt eget namn kan han också!

• kajsa835

malkolm har kvar sin fontanell! den är ganska stor, man kan fortfarande se när pulsen slår, men han har ganska kort och lite hår också.

idag ställde han sej upp i sängen och blev jätteglad! jag tycker det känns okej, för hanhar mycket mer kroppskontroll nu, och försöker ställa sej lite överallt.

ni som köpt cykelbarnstol,
    vilken har ni, var är den köpt, pris? och vad köpte ni för hjälm?

• kajsa835

camillaj grattis!!!

felixxmor
    grattis på födelsedan, och jag säjer som du börjar också bli sugen men ska hålla mej tills efter sommarn iallafall jag med...

bonanza
    malkolm går inte heller, han har krypit nåra veckor nu och har precis i dagarna börjat ställa sej upp mot saker.

• kajsa835

arne
    välkommen! står och drar i byxbenet ja, det gör malkolm med, idag stog jag och diska då drog han ner byxerna på mej... dålig resår haha

Svar på tråden Junibebisar del 3