Inlägg från: kajsa835 |Visa alla inlägg
  • kajsa835

Junibebisar del 3

majflickan
    malkolm gnisslar också tänderna så det skär i en... han tar undertänderna och gnider fram på framtänderna liksom.. usch, det låter såå äckligt!

• kajsa835

jessi
    så är det med malkolm också, han blir arg! försökte igår med att låta han ligga kvar och bara klappa han, funkade första gången faktiskt, men det va 23 bara. på natten börjar han skrika om han inte får amma. eller snutta är det mest han vill.
    lycka till iallafall, och berätta hur du gjorde och hur det gick sen!

• kajsa835

nu har vi också gjort hörseltest som va okej! och han vägde 9110g, va 71,5cm och hade 46 i hattmått. ska inte till bvc förrns 9/5 nu, en evighet tills dess...
    här går det lite framåt med krypandet, han har stått på alla fyra i tre vecker nu, men har börjat dra fram knäna. men så glömmer han händerna och stupar på näsan! tror han kryper snart och jag säjer som emmamaria, slut på friden!...

• kajsa835

jessi
    precis det gjorde malkolm i morse när vi åt frukost, och gapskratta när jag sa tacktack till honom!
    har ni satt på vyssanlulltassarna?

• kajsa835

jag gick upp 9 kilo, och har gått ner 15. så jag vill inte gå ner mer, fast det verkar ha stannat nu... men det där med magen känner jag också igen fast jag har en liten skinnpåse, men det är ändå en sladdrig påse!

• kajsa835

jessi
    malkolm har också en jätteglugg, han ser ut som långben med sina framtänder. men jg tror dom "trycks" på plats av resten av tänderna sen...

bonanza
    ha, så gör malkolm också, bästa grejen är en sån där pastaslev, de kan man fånga det mesta med, eller klappa katten om den är för långt bort...

han varken kryper eller går eller står, men han står i krypställning. storleken är mest 74, en del 80, och vissa gamla godingar som hänger med i evigheter, tex ett par poptights i strlk 56! han sover inte hela natten heller, vaknar minst två gånger.

• kajsa835

malkolm börja gunga på alla fyra för en månad sen och kryper inte än. men nu drar han fram knäna och så och kan sätta sej från krypställning. ibland står han på alla fyra på tå också.

• kajsa835

jag ammar också fortfarande, kanske två-tre gånger på dan och minst två på natten. allså ganska mycket fortfarande... men det känns bra och tänker nog också fortsätta ett bra tag. skulle vilja få bort eller ner nattamningen bara!

hur mycket sover era på dagen nu? malkolm har börjat vakna tidigare varje dag, tänkte om han kanske inte behöver sova lika mycke på dan längre? han sover 1 timme på förmiddan och en på eftermiddan.

• kajsa835

oj, vad mycket era äter! malkolm äter en halv stor burk om dan! (eller ungefär så mycket hemlagad mat)
    fast han helammade ju tils han va sju månader, så vi har inte kommit lika lågnt. men jag kanske ger han för lite? fast han vill ju oftast inte ha mer. men kanske ska ge han lagad mat två gånger per dag nu då.

• kajsa835

mandy, jo han ammas en hel del, jag glömmer bort att det räknas som ett mål ibland...

missy, ja igår åt han en hel hipps burk faktiskt! så det är nog som du säjer, han äter det han vill och det är det han behöver. och det blir mer och mer.

bonanza, jag tror det är bra som du tänker att låta han börja på dagis innan det kommer ett syskon. jag kan tänka jag vill gö så iallafall, så kan han va på dagis lite i veckan när man ska lära känna sin nya bebis också. jag tror det annars kan bli som mandy skrev att dom inte fattar riktigt när de stör liksom.

vihar tänkt sätta malkolm i dagiskö för att börja i september. då ska anders va hemma med han, så kan han börja lite först. det verkar ju som det är lättare att få en plats på hösten.

Svar på tråden Junibebisar del 3