Junibebisar del 3
Majflickan:
Blir nästan lite avis för här har det inte kommit en enda tand! Trodde det ett tag men jag hade nog fel.
Majflickan:
Blir nästan lite avis för här har det inte kommit en enda tand! Trodde det ett tag men jag hade nog fel.
Blenda vägde 8760 och är 72 lång när vi vägde och mätte på BOEL testet för en vecka sen.
Blenda badar max 2ggr/vecka. Men tvättar hennes hår över handfatet flera gånger eftersom det fastnar mat i hennes långa hår
och så tvättar jag av rumpan över handfatet ibland.
Mycket badolja är ett måste här eftersom hon har atopiskt eksem.
Helen H 79 :
Miniderm använder vi med, väldigt bra mot tott hud. Finns på apoteket.
Blenda sover oxå 3ggr. Men det behöver hon för hon är helt otroligt aktiv på dagen! Sover ca. 1 1/2 på morgonen (går upp tidigt kl.6) och sen en gång runt 13 ca i h och slutligen runt 16.30 och 1 h. Annars blir hon alldeles för grinig på kvällen och orkar knappt äta. Går och lägger sig runt 19.30-20. Ibland händer det att jag inte får henne att somna sista gången på em. Men då beror det oftast på att hon sovit ganska mkt eller sent den andra gången.
Petre: javisst är det lite svårt att tajma sov och ättider när man hämtar och lämnar på dagis. Hade aldrig några problem med rutinerna med äldsta tjejen men nu ändrar jag fram och tillbaka.
Nu sover Blenda så pass dåligt på nätterna så nåt måste göras. Tror hon kanske äter lite för dåligt på kvällen. Sen sover hon 1 gång sen em och det tycker jag hon behöver för att orka med middagsmat. Men jag trors jag ska börja skjuta på den andra vilan på dagen så att den är senare så kanske hon orkar. jag kan ju lägga henne lite tidigare runt 19 istället. Då kanske hon vill sova lite längre stunder på natten, vem vet.....
problemet är dagis och hämtning där som krockar lite, hon sover så kort stund i vagnen när vi är ute. Men jag ska testa lite.
Jag tror Blenda håller på att få en tand nu fast det har jag trott förut med
Gud vad mysigt att höra "mamma"! Längtar så! Här är det ingen skillnad bara dada, gaga, jaja och whawha
Men Blenda verkar vara en mer grovmotorisk tjej, helt och fullt koncentrerad på att försöka gå
Jag ska va hemma till 1 aug. är det tänkt. Fast jag är helt slut just nu! Blenda är så himla intensiv, gör illa sig hela tiden + att hon är väldigt mammig och går inte med på att jag går ur synhåll för en enda sekund! Men sen kommer våren och då blir det nog supermysigt när man kan va ute mer.Är lite i en svacka men det beror till stor del på sömnbrist, man orkar inte så mkt då.
Sen tar pappan vid (fast vi är hemma tillsammans 1 månad) och är hemma till december. Storesyrran början dagis när hon var 19 månader så Blenda kommer va ca. 2 måander yngre. Men nu vet jag att det är ett bra dagis och så har hon syrran där. Känns bra.
Här är det oxå svårt att få plats i januari. Jag tror man måste skriva in barnet och låta henne gå lite om man ska få behålla sin plats i augusti (här alltså). Men jag har platsförtur pga hennes storasyster så det fixar sig nog.
Felixxmor: Bara du hemma till januari, ja då förstår jag att det måste snålas med dagarna
Kan verkligen rekommendera att din man tar nån månad dock. Är skönt att spara lite föärldraledighet till senare.
Vi lärde oss massor av varandra när min sambo var pappaledig. Vi bytte liksom liv och fick en mkt bättre förståelse för varandra. Hade "tvärtom disskusioner" och det var nästan komiskt ibland. Kändes så igen från när jag var mammaledig och han jobbade, fast tvärtom.
Tycker faktiskt att det var det mest positiva med hans pappaledighet + otroligt skönt det halvåret att jobba, bara komma hem och förvänta sig samma markservice som när jag var hemma. Och han visste vad som skulle handlas och tog hand om Ebbas packning när man skulle ut. Allt som jag haft huvudansvaret för innan.
Nåja det viktiga är väl att det blir rättvist så man gör samma när man är hemma.
Min sambo trives väldigt när han var hemma med Ebba. fast hon var en ganska lugn tjej som sov mkt så vi får se den här gången
Livliga Blenda som inte sover lika mkt och sen blir dagarna korta när man ska lämna och hämta på dagis och sen i några timmar ha båda barnen.
Nä det var inte jag. Glad mamma tror jag. Funderade dock på det men hon måste sova lite bättre först.