Mamsterbabe skrev 2015-01-12 12:50:58 följande:
Tack för övriga svar!
Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att ALDRIG ha upplevt barn som störande på en flygning. Däremot fulla människor som skriker/är allmänt odrägliga, eller de som snarkar.. men brukar alltid tänka att det är så pass kort tid, så det är bara att stå ut. Inget blir ju bättre av att jag bli arg?
Mina barn har mycket energi, men de är inte ouppfostrade! Aldrig att jag skulle tillåta dem att störa andra passagerare med flit, det finns inte på kartan. Vi tittar mycket på youtube-klipp här hemma nu, vi tittar hur flygplan ser ut inuti och hur det ser ut när de lyfter/landar mm. Väldigt spännande tycker barnen!
Då packar vi med lite mer ätbart, kex & sånt plus Ellas smoothies (tanken hade inte ens slagit mig- tack!). Stora sonen har något litet ritblock som kanske ska få följa med då. Vi har köpt varsitt par barn-hörlurar till dem också, och ska fylla ipaden/surfplattan med favoritfilmerna och appar.
Tänker lite på start & landning, då det kan göra ont i öronen på de små (och även på oss vuxna). Stora killen kan tugga tuggummi utan att svälja det, så han kommer få det. Men lilla killen som nyss fyllde 2 år, vad ska vi ge honom? Tips?
Tusen tack för era tankar Gryntroll, älskarlivet81 och En Panthertant!
Jo, något att dricka vid start o landning är nog bra för öronen, vi brukar ha endera vatten / saft i 2 dl tetra / välling i 2 dl tetra eller smoothie i 2 dl tetra åt den yngsta.
Barnmat och välling / ersättning får man utan problem ta hur mycket av som helst i handbagaget, och hittills har de också alltid godkänt saft o juicer i 2 dl tetra som barnmat åt oss. Vatten brukar ju finnas i stolsätet på långflygningar, men kan ju också köpas på terminalen efter säkerhetskontrollen (saft o juice brukar också oftast kunna köpas där om man glömt). Vi brukar ha några tomma nappflaskor / pipmuggar med oss så blir det mindre klott.