Inlägg från: FrökenNypon |Visa alla inlägg
  • FrökenNypon

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej

Va roligt att hitta ett forum som passar mig/oss perfekt!

Jag blir 32 i år och har två barn på 7 och 4,5 år och jag o min man har velat lite fram o tillbaka sen sensommaren om en trea. I nov slog vi slag i saken o tog ut spiralen! Detta bli vårt fjärde försök. Äl igår tror jag! Har kort cykel men ändå så klarar jag knappt av denna väntan!!

Våra två barn blev till på första försöken så jag har lite svårt att hantera denna väntan o längtan!! :))

Men det är lite spännande och mysigt också med denna hemlighet..:)

Vad säger era barn om en ev ny bebis i familjen?

Vår stora kille är inte stormförtjust precis när vi nämnt eventuell ny bebis , men lillasyster vill gärna få en bebis o bli storasyster!! :)

• FrökenNypon

Håller med dig Nykär att det är lite mysigt att få ruva på hemlisen lite extra nu när det förmodligen är sista chansen med graviditet. Ska njuta fullt ut om det tar sig!

Förra grav så var ju stora pojken 1.5-2 år så då var det ju fullt upp med allt det så grav kom lite i skym undan så att säga.

Vi väntar oxå med att berätta för barnen efter Kub.

Om ni inte får plus denna månad kommer ni göra uppehåll i verkstaden så inte bebis planeras bf i jul o nyårshetsen?!

Jag har funderingar på att jag hellre vill ha ett januaribarn än decemberbarn..?! Eller är det dumt att tänka så..?! ????????

• FrökenNypon

Tig grav test nu. Äl +9 Bim -3. Negativt :(

Men hoppet är kvar...liiite..

Så dumt igentligen stt trsta för bim.

Men kan inte låta bli!

Ja är Sååå nyfiken! Orkar inte vänta fler dagar än nödvändigt :)

Varför testar ni före Bim?

• FrökenNypon

Ja jag har kort cykel. Äl ca 13-14e dagen och mensen på ca 26e dagen..

Ja det är dumt o testa så tidigt, man bara lurar sig själv! :(

Men svårt o hålla sig när testerna ligger där o väntar!

Ni som är 30+ kommer ni göra kub eller Fvp?! Hur oroliga är ni och tänker ni mkt på detta men ds eller andra skador? Ibland fastnar jag i mina negativa tankar och det är så jobbigt... Vill bara njuta! Minns inte att jag var så hör nojjig m förra barnen.. 24 resp 27 år var jag då.

• FrökenNypon

Drömde inatt att jag plussade!

Men idag Bim så var testet negativt :(

Så bara vänta på floden idag då...;((

• FrökenNypon

Grattis alla som plussat!

Här blev det mens bim + 4.

Hann ju pendla mellan hopp och förtvivlan många ggr!

Så det blir att köra på igen då om två veckor...

• FrökenNypon

Hejhej

Hur går det för er alla?!

Här är det försök nr 6. Bim 15e.

Tycker det är lite lättare med allt nu med underbara vårvärmen. Finns andra saker än bäbisar att tänka på :))

Eller vad säger ni?

Har ni berättat för era stora barn att det planeras bebis? Eller när tänker ni berätta? Här tänkte jag att vi väntar med att berätta tills efter positivt besked efter Kub och nupp test.

• FrökenNypon

Kämpa på alla!

Det sägs ju att man är mer fertil den här ljusa varma delen av året!

Idag har jag haft en rätt tuff dag psykiskt o fysiskt på jobbet. Även låång dag - Jobbat från 6.00-18.00.

Varit nära tårarna så många ggr! Brukar inte hända! Horminer eller bara slutkörd!?!

Hoppas på hormoner och av den rätta sorten!

Snart jordgubbar på altanen, det kan behövas!!

Passa på alla att frossa i jordgubbar och pistagenötter. Massa bra järn o zink !! :))

• FrökenNypon

Grattis !!

Ishtar skrev 2016-05-14 09:23:18 följande:

Det här känns galet men jag plussade!!! Behöver landa lite i det här känner jag men är hemskt glad.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)