Inlägg från: FrökenNypon |Visa alla inlägg
  • FrökenNypon

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Vilken app använder ni för beräkna bim o äl?

Jag har en som heter life som gar ett hjärta som logga.

• FrökenNypon

Oxå äl runt 3-4 juni. Kul att vi är så många!

7 dagar till innan gravtest!

Uppsvälld mage. Men det har jag typ jämt nu mellan äl o mens. Skengravid så det står härliga till!

Här kommer alla (utom min bästa vän som vet) att bli chockade! men glada om vi blir gravid! Alla tror vi är klara med två barn.

Det trodde vi med, tills förra sommaren!! ;)

Barnen är lite förberedda, mest positiva, då vi ville kolla läget med dom innan en bebis ev skulle dyka upp ;)

Har ni frågat era barn om småsyskon?

• FrökenNypon

Ja brukar oxå undra hur man ska orka börja om nu nör de andra barnen är stora, sover hela natten själva och när dom bråkar med varandra. Sen i nästa andetag tänker jag: om jag hade en bebis nu så skulle jag inte bry mig om hur de tjafsar för jag måste gå och amma istället <3 haha!

Eller så får man distrahera stora barns bråken med en söt bebis imellan dom .. Hihi

Det jag kommer tycka är skönt är att stora barnen kommer gå i skolan varje dag, båda två när man är mammaledig (6 och 8 år blir dom då)

Slippa springa som en tok fram o tillbaka till förskolans 15 h tider som jag gjorde med storebror när jag sist va mammaledig.

• FrökenNypon

Jag har en trevlig hobby! Sy barnkläder! var dock bara roligt att sy bebiskläder i början av bebisverkstan. Nu efter 8 månader och ingen grav blir det istället lite depprimerande att försöka sy bebiskläder.. Men det är härligt att sy till dom stora och jag spar favoritygerna till en eventuell bebis! :))

• FrökenNypon

Ja jag ska ta o komma igång igen med symaskinen o bebiskläderna på semestern. Väntar på nästa ottobre tidning och hoppas den ger ny energi och förhoppning om bebis. Äl i dagarna.. :)

Går då och då och pillar på de sydda bebiskläderna flr att drömma mig bort..

Har inte alls mycket av några bebisgrejjer då jag sålde och skänkte bort allt för tre fyra år sen då jag o mannen va helt på det klara med att inga mer bebisar skulle komma till!

Va konstigt man kan ändra sig!!

Så nu blir det både kul o dyrt och shoppa om man blir gravid! Redan kollat in vagn!! ; )

Nykär15 skrev 2016-06-27 08:59:21 följande:

Håller med, jag syr med! Hade en väldig energi när vi satte igång bäbisverkstaden..men sen kom missfallet, men konstigt nog höll sömnaden hoppet uppe om att den dag ska vi faktiskt fixa detta och någon ska få bära sakerna! Och jag syr till de stora med när jag inte har energi till smått. Nu är jag ju gravid igen, men har bara sytt en filt och en napphållare sen plus. Så det går i vågor. Men har massa fint redan som byxor, bodys, pyjamaser, onepiece, mössor, haklappar och små vantar. Oj vad spännande!! Håll oss uppdaterade, nu kan du ju inte vänta till BIM med att testa!

• FrökenNypon

Grattis!

Quirall skrev 2016-06-28 06:57:54 följande:

Jag troooor jag kanske möjligtvis skulle kunna vara gravid :D

Försöker skriva in graviditeten här i gravidkalendern men blir bara konstigt eftersom jag hade äl så tidigt, får inte riktigt till den så den räknar rätt på dagarna. Bara att hoppas nu att liten stannar så får man se på ultraljud sen någon gång långt fram hur långt gången man faktiskt är :)

• FrökenNypon

För mig kommer nog tyghögen eskalera så fort jag blir gravid! Om jag går på symässan på Älvsjö i höst gravid kommer bli farligt dyrt!! ;)

• FrökenNypon

Beklagar verkligen!

KCEG skrev 2016-09-02 13:53:17 följande:

Hoppar tillbaka här, var med i början på året men blev gravid i April. Tyvärr slutade det i MA nu i slutet på Augusti. 

Vi skulle på RUL i vecka 20 och såg att bebis tagit adjö i vecka 16. 

Så nu är jag där många andra är.... Väntan på mens och ÄL igen. 

Varje dag känns som en evighet. 

Mensen kanske kommer i slutet av oktober men hoppas givetvis att den kommer tidigare. Just nu efter allt som hänt så känner man sig inte så positiv, och hoppfull. Men någonstans där inne finns ett hopp, en önskan om en lyckad grav med ett friskt och levande barn. 

• FrökenNypon

Mens idag på försök nr 10..

Har helt tappat hoppet...

Mått bra hela sommaren o inte stressat eller nojjat så trodde verkligen det skulle ta sig nu men nej !

Har inte varit aktiv här på länge men läser det ni skriver.

Har en 7 1/2åring o en 5 åring o läääängtar efter en liten snutt! Skulle va underbart med en bebis nu..

Äter ni några " preparat" för ökad chans til grav?

• FrökenNypon

Kämpa på Orkide!

Ska testa munkpeppar from denna månad!

Känner mig även nojjig nu för att fylla 32 inom kort... Trivs inte att va 30 +

Känner mig inte gammal, förutom när jag ser siffrorna!! ;)

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)