Inlägg från: FrökenNypon |Visa alla inlägg
  • FrökenNypon

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Var nästan exakt 1 år sedan vi beslutade oss att försöka på en trea.. Inte trodde jag det skulle bli sånt jobb... Två förra gick på första försöken! Suck..

32 är ju inte gammalt men tydlugen tyckte kroppen det ;)

• FrökenNypon

Beklagar missfallen!

Välkommen hit !

Här är vi ett gäng som vägrar ge upp! :))

mamma4ever skrev 2016-09-09 13:33:52 följande:

Hej

hoppas att få följas åt här med er :) vi försöker med nummer 3 och har snart försökt i 1 år med 2 missfall i bagegaet var av ett med tvillingar 

• FrökenNypon

Jag har haft äl nu och kände att munkpepparen hjälpte mot pms humöret och ägglossningsflytningarna blev bättre. Hoppas innerligt att det tar sig nu!! 11 ggn gillt..!! ;)

• FrökenNypon

Jag är oxå kvar i tråden. Ogravid än. Försökt i drygt 14 månader nu. O inte en tillstymmelse till grav. Mensen kommer som en klocka...!!

Har nog helt tappat hoppet nu ... men det hjälper mig lite att läsa här i tråden! Se ert hopp och att det faktiskt kan hända!

Har vart på många gyn senaste tiden o allt ser fint ut där inne. Så bara mannens spermier kvar o testa...

sen all stress!! över min ålder. 32 år. Och att barnen blir för gamla. 5.5 o snart 8 år. Och över att mannen ska vilja sluta försöka...( jag är inte så bra på att ha pms mens och längta bebis...) :(

Hoppas du mår bra bodrum!

Kämpa på orkide!

Grattis beebii!

• FrökenNypon
    Orkide skrev 2017-01-06 07:49:12 följande:

Hej,

Håller lite låg profil just nu. Kommer nog bli med aktiv när det närmar sig BIM o all oro som tillkommer då hehe. Just nu bör jag ha äl här i dagarna enligt äl testerna. I mars har vi försökt i två år.. herregud.. två år av ångest.

Håller tummarna extra hårt för oss som försökt länge <3

Håller oxå mig lite lugn..

hoppas inte på för mkt då vi försökt i 1 år o tre månader...

kan inte fatta att man kan lägga så mkt tid o energi åt nått man knappt kan påverka! :/

Bim om 5 dagar...
  • FrökenNypon
    Nykär15 skrev 2017-01-06 21:09:10 följande:

Nej...hade bestämt mig för en i somras...vi tänkte beställt den efter kub för att få bra pris. Men ist blev allt skit på kub och sen dess har jag inte kollat nåt i bäbisväg... har en hel låda kläder jag sytt till en liten kommande..men inte sytt nåt sen dess heller. Innan våra plus sydde jag och även efter första MF, det höll hoppet uppe...men nu, nej fixar det inte.

Förstår att det blir extra svårt efter mf och det ni vart med om :(

Jag sydde oxå några bodys i början av bebisverkstan men nu känns det bara ledsamt att se dem.. har så många tyger till blivande bebis som jag knappt orkar se på. Tur jag kan tröstsy åt dom stora o mig själv..

Vilken vagn ville du ha ?
  • FrökenNypon
    Nykär15 skrev 2017-01-07 08:29:58 följande:

Minns faktiskt inte ens vilken vagn, kopplat bort den drömmen lite...tror det kan ha varit en Emmaljunga.

Jag har inte jätteont av att tänka på kläderna, att ha dem känns ändå lite hoppfullt, att vi inte får ge upp, nån gång ska ett barn få bära dem.

Däremot har jag inte sytt något varken till mig eller de större barnen...men flyttat mitt i allt under hösten med så tiden har varit knapp.

Vilken vagn vill du ha?

Har bara kollat runt. Inte bestämt mig. Sist hade jag två skitvagnar begagnade så om jag blir gravid så vill jag ha en superfin vagn! :)

Har kollat på cybex priam lyx, joolz geo, bugaboo, easywaljer harvey. Britax go big, mfl. :)
  • FrökenNypon

Bim -2 och mensen är på g.

Hur länge ska man orkar... :(

tappar helt sugen dessa dagar.. kanske blir bättre om två veckor..

Ska lämna blodprov nu under mensen för koll av hormoner på fertilitetskliniken. Och ev spermaprov..

vad händer om blodproverna är dåliga. Är det då man får såna hormonpreparat npgra av er äter?

• FrökenNypon
    Rosenlarv skrev 2017-01-15 09:46:37 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6 fast jag skulle ha varit i v 10. Inga som helst tecken på att något var fel. Fick reda på det i torsdags på vul. Fick då cytotec och blödde massor natten och morgonen till fredag nu blöder jag bara sparsamt. Ska på återkontroll i morgon redan och hoppas då att jag slipper skrapning. Gravtester är fortfarande superstarka:( illamåendet har åtminstone avtagit och just nu känner jag mig inte ett dugg sugen på att fortsätta försöka eller på att vara gravid igen. Vill ju ändå ha ett tredje barn så hoppas att mina känslor ändras.

Beklagar verkligen! Måste va en hemsk upplevelse..

Orkide - ja jag tänker oxå som du.. jag harfått två friska barn på första försöken och nu går det inte.. ödet?
  • FrökenNypon

Nu är mensen slut o framtiden ser lite ljusare ut..

men pendlar fortfarande mellan "oj vad skönt med stora barn som reder sig själva" till "åh bebis amma mammaledighet snosegos"

:) har alltid varit velig av mig men för mig börjar hoppet dö ut en smula.. vill heller inte att barnen blir för stora innan trean kommer. De blir 6 o 8 år.

Har lämnat blidprov o mannen har lämnat sperma så får se när vi blir kallade vad domen blir.. är det negativt så tänker vi inte ta ivf iallafall. Kanske provar några månader med hormoner..

• FrökenNypon
    Beebii skrev 2017-01-19 22:22:03 följande:

Ville bara säga att trots att jag nu är gravid efter lång väntan så är jag fortfarande så osäker! Herregud mina barn blir 10 och 5 år i år och är väldigt självgående, tysta, sover på morgonen och vi vuxna kan snart vara fria att göra som vi vill...ändå finns den där längtan där...graviditeten, biffarna i magen, förlossningen, amningen och allmänna bebis goset och se en till liten människa lik oss växa upp och utvecklas till en av de bästa människorna vi vet!

Förstår att det blir tungt att få "nobben" månad efter månad men plötsligt händer det! Ni har ju barn sen innan så borde ju inte vara omöjligt. Jag håller tummarna och kikar till er här då och då! Kramar till er alla! <3

Tack!

Skönt å höra att fler tänker så. Innan.

Hoppas grav går bra för dig!
  • FrökenNypon

Vakna inatt och mådde illa. Blev glad en stund å hoppades på grav.. men det visade sig snart bara va magsjuka..!! :/ hua

Knasig man är...

• FrökenNypon

Bim 7/2 så det är långt kvar men man hinner ju tänka mkt knas på kort tid.. har dock inte haft några sådana grav symptom med de andra barnen så det är bara knaserier :)

När har ni andra bim ?

Jag är inte sugen på att grav testa längre utan väntar på mensen.. den brukar va punktlig på 25-26 dagen...:(

• FrökenNypon

Tänk inte att det är risk för tvillingar, tänk att det är dubbel chans att bli gravid!

Sannolikheten att båda släpper och befruktas är väl inte stor om ni nu kämpat så länge...

Vi alla är olika men nu med ädre barn skulle jag inte bli rädd för tvillingar.. men förut när de var små ville jag verkligen inte!

En liten OT fråga:

Bor ni i stan eller landet?

Vad tror ni om att flytta till landet med barn som är 6 , 8 år eller mer..??

Fördelar nackdelar?

Är vi helknäppa som tänker oss detta?

• FrökenNypon

Lite depp nu när mensen är här men snart börjar det väl ljusna lite...

Förra månaden lämnade jag blodprovet o mannen lämnade spermaprov så nu väntar vi bara på en kallelse för att höra domen.. ska bli skönt att höra om det är nått på tok.. så man har nått att förhålla sig till..

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)