Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nykär15 skrev 2017-01-02 12:14:08 följande:

Förmiddagens test:

Äl inom 2 dagar!

Min "vattniga mens" eller vad det nu var är idag helt borta. Inte en droppe flytning till på hela dagen. Har känts som att det runnit till men det har bara varit genomskinligt i bindan.

Molvärken hänger kvar.

Vågar man hoppas trots att man missat hela cykeln helt?! :-P

Kanske var en ägglossning eller nidis för det var absolut ingen mens!

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • LeiaBus2010
    KiinaJ skrev 2017-01-02 21:26:38 följande:

Hej! Ny på sidan och hoppar gärna in här om det är ok? Jag har två barn sedan tidigare, en dotter som blir åtta nu i januari och en son som blir fem i april. Min äldsta har flerfunktionsnedsättning så är lite speciellt liv här hemma. Barnens pappa och jag är sedan länge separerade och det pågår en vårdnadstvist pga faderns missbruk som satt de i livsfara.

Jag gifte mig med min älskade man i Augusti 2016 och vi har sedan dess planerat och försökt. Bakom mig har jag både aborter och ett utomkvedshavandeskap och innan jul fick jag veta att jag har pcos så blir svårare att bli gravid. Vi vill gärna få ett gemensamt barn och jag hoppas på graviditet nu, men det är ännu på tok för tidigt att testa. Min man är adopterad och det ger ju såklart extra starka känslor kring det här med biologiska barn. Pratar gärna med andra och får råd och stöd. Svarar gärna på frågor också. Gott nytt år allesammans!

Välkommen! Ska precis lägga mig men håller tummarna lika hårt för dig som alla andra härinne att det vlir bebis 2017! <3
  • LeiaBus2010

Nu ikväll efter en hektisk dag så fick jag, efter att jag var tvungen att rusa in på toa för nr 2,

en pytteliten orangefärgad spotting. .. har aldrig varit med om det här förut. ..

och det känns som att jag antingen har en väldigt annorlunda mens eller precis blivit gravid faktiskt Det märker vi med tiden Har aldrig mellanblödningar och har aldrig haft. Men man vet ju aldrig.

Dessa vattniga ljusrosa/bruna flytningarna jag fick varade ju bara i ett dygn

Och igår inte mer än genomskinligt "vatten"

O så nu ikväll den här lilla orangea spottingen?

• LeiaBus2010
    Beebii skrev 2017-01-03 21:53:17 följande:

Åh jag håller alla tummar och tår för er!

Vågar jag kanske tro lite iaf?

Det är ju inte direkt "normalt" för just min kropp. Vet att jag hade lite spotting i början med min första. Andra minns kan inte så väl..
  • LeiaBus2010
    KiinaJ skrev 2017-01-03 21:45:34 följande:

Behöver lite hjälp.

På tisdagen innan jul var jag på gyn som konstaterade pcos. Hon sade då att jag antagligen skulle få ägglossning om två dagar då (alltså torsdagen den 22/12).

Jag använder även appen p tracker deluxe som berättade att jag skulle ha ÄL den 30/12. Mens bör enligt appen komma runt den 12-14/1. Men om det är så att det är som hon sa på gyn så borde väl mensen vara beräknad innan?

Det jag egentligen vill veta är om jag bör vänta till den 14/1 för att ta gravtest eller om ni tror att jag kan göra det innan? Jag har vanligtvis väldigt oregelbunden mens/ÄL. Jag har mått lite konstigt och hoppas att det är graviditet, men blir galen av tanken på att vänta ända tills den 14:e! Stöd och råd tas tacksamt emot!

Det är ju alltid mest säkert att vänta. Men vem kan det?!?!?! Hihi
  • LeiaBus2010
    Sooff skrev 2017-01-03 10:24:02 följande:

Morgonens äl-test, lika positivt som igår morse och igår kväll.

Tro när jag har äl?

Bara kör på. Om man faktiskt har äl kan man aldrig veta. Sexa på som vanligt
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-01-03 22:00:45 följande:

Jag hoppas verkligen det är symptom för att en liten växer där inne

Ja det är ju märkligt annars... orkar inte kontakta gyn igen.

Men man googlar ju sol en tok säger fort det är något nytt och jag har verkligen försökt att inte tänka så mkt på alla "symtom" o så kommer detta!

Helkonstigt.

Man har ju läst om många som fått "spotings" före plus..

Så jag hoppas ju såklart att jag är en av dom
  • LeiaBus2010
    Sooff skrev 2017-01-04 13:13:23 följande:

Någon av er som har som konstant mensvärk?

Jag har haft molande/brännande värk långt mer i magen och liksom mellan benen i över 3 veckor nu.

Ja jag! Haha. Men fick negativt senast igår.

Stort grattis till pluset! !! Wow!!!
  • LeiaBus2010
    NIML skrev 2017-01-04 17:32:05 följande:

Hoppar gärna in här :) vi har två kids sen tidigare. En som blir sex och en som

Blir fyra. Denna lilla, om det är som jag misstänker, lyckades vi pricka in av "misstag". Bar bombsäker på att äl var den 20/12, men kände av äl den 25/12. Och vi har kört oskyddat sen 24/12 eftersom det var "lugnt". Så det blev ett litet hoppsan, men välkommet ändå. Tog ett test för en stund sedan, och tycker mig ana något svagt.

Nää om du kände av äl så var det ju inte lugnt. Den kan ju hoppa dagar och ibland veckor. Hihi.

Håller tummarna att det blir starkare!

Jag är i samma sits som dig.

Samma ålder på barnen med

Men jag fick neg senast i går. Så jag ska glra nytt imorgon. Känner mig verkligen gravid.

Haft spottings med mera som jag aldrig annars brukar ha.

Lycka till och välkommen
  • LeiaBus2010

Bim -3!

Har inte varit inne på ett tag nu. Jag hade ju rosa flytningar i december. Nej gravtest på nyårsafton. Sedan dess har det lugnat sig med alla symtom. Tills för några dagar sedan då jag höll på att spy.

Idag gör det ont i ligament varje gång jag reser mig.

Kommer inte att testa den här månaden förens efter bim.

Hur går det för er alla?

Själv har jag fått nytt jobb!!! Ska bli skönt att slipa kvällar och helger som jag gör nu.

Är undersköterska men har fått jobb som barnskötare

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)