Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2015-11-15 09:51:13 följande:

GRATTIS Fsake!!! Vad härligt! Nu håller vi tummarna att allt går bra.

Stor kram till dig Orkidé, jag vet hur det känns. Men vi kommer bli gravida igen, så är det bara. Och den gången är det vår tur att få gå graviditeten ut.

Orkade du jobba o så efter ditt mf?
  • Orkide
    Bodrum skrev 2015-11-15 10:37:59 följande:
    Jag fick ju MA, så det kanske blir lite annorlunda, jag visste ju om det en vecka innan det sattes igång. Jag var borta två dagar; den dagen det satte igång efter att jag tagit tabletterna och dagen efter. Sen jobbade jag en vecka och efter det hade jag semester (var ju i somras). Jag upplevde att det kändes bättre att jobba så att jag tvingades tänka på annat, men det är ju så olika hur man är som person. Hur har du gjort?
    Jag har varit hemma ons, tor o fre. Stannar hemma mån o tis också sen får jag se. Det har gjort så ont o sen blöder jag mycket också. Sen känner jag att mitt psyke inte klarat jobba (jobbar på förskola). Men mina barn har varit sjuka också nu.
    Hoppas du blir gravid snart igen
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-11-15 11:15:38 följande:
    Skönt att se dig igen.

Har tänkt så mycket på dig.

Jag hoppas och tror att du snart är gravid igen. Stoooor kram
    Tack. Ja jag hoppas det inte ska dröja till vi blir gravida igen. Lycka till med din grav!
  • Orkide
    mariatheresia skrev 2015-11-17 06:54:05 följande:

Nope blankt fett negativt

Jaha så om det inte blir mer hur ska man då räkna sin cykel? Snacka om obalans

Får nog ta en paus på en månad för snart är man inne i bf september och då har vi redan 4 födelsedagar i familjen, min mamma, min man och mina syskonbarn så inte en till som ska klämma in kalas den månaden.

Å vad trist men ibland kan ju mensen komma någon dag försenad. Min cykel var 29 dagar i 10 år men en månad började den bli 30-31 dagar. Vet inte om det har med åldern att göra (är 29år)..
    Inte enkelt de där med månader. Men jag som har svårt att bli gravid väljer att alltid försöka o det har resulterat i ett novemberbarn och ett decemberbarn. Inte ultimata födelsedagsmånader för de flesta men jag tycker det är jättemysigt nu. Har jag däremot enkelt att bli gravid skulle jag nog planera lite.
  • Orkide

Idag var jag på gyn och tydligen är inte allt ute efter missfallet.. Så fått tabletter att ta nu, återbesök måndag. Är inte allt ute då blir det skrapning. Vill bara gå vidare!!!

• Orkide
    tokigamamman skrev 2015-11-17 17:11:02 följande:

Hejhej!

Nu hoppar jag in här. Har följt er lite, men inte känt mig redo att skriva ngt förrän nu. Varning för en lång historia;)

I Dec började vi med våra försök att få en liten trea. Fick ett tidigt missfall (v.6) i Maj.

I Sep fick vi vårt MA och vi kom så pass långt som vecka 13. Det är en sak att bli lurad av någon...en helt annan att bli lurad av sin egen kropp! I väntan på att min kropp skall komma igång igen har jag fått höra ALLA anledningar till varför det inte blev denna gång utav alla människor med fin välmening..Jag känner att jag har gått vidare och då förväntar mig att omgivningen kan göra detsamma, men istället tar folk upp det själva och berättar då för mig med en klapp på axeln och huvudet på sné- att jag måste ju förstå att jag hade TUR som inte fick ett sjukt barn!! Dessutom ska jag vara otroligt tacksam för de två jag har och därför ska jag inte vara så girig...

Jag försöker verkligen att ställa mig på åskådarens sida för att förstå hur de tänker.. Men varför uttala sig?

Klart som attan att jag är otroligt tacksam för de fina jag har och klart att jag är lättad (eller vad man ska kalla det) över att vi inte fått ett väldigt sjukt barn som hade fått lida mer än vad den fått levt! Men den "turen" kommer aldrig att bota den sorg som jag, min man och våra barn faktiskt har rätt att känna!!

Nu har det gått ca 9 veckor och inte ett spår av mens på väg.. Har testat lite med äl stickor för att få en hint om min kropp är på g, men blir bara mer vilseledd då de i tre veckors tid har visat att jag har konstant ägglossning... Alla test visar lika starkt positivt...

Ursäkta mitt lååååånga inlägg, men det var rätt skönt att få skriva av sig:)

Hoppas innerligt att alla får sina plus snart som väntar på ett<3

Har de tagit blodprov för att se att allt är ute efter ditt MA? Tänker att om du får utslag hela tiden kanske det finns något kvar. Har du testat med gravsticka?

Nu ikväll tog jag mina tabletter för att få ut det sista. Rädd för att det ska göra ont
  • Orkide
    tokigamamman skrev 2015-11-17 19:21:34 följande:
    De tog bara ett gravtest som enl.henne visade neg.

Gravtesten för hemmabruk visar fortfarande svagt positivt, men de är betydligt känsligare än de hos KK.

Tänker imorgon ringa och höra mig för hur jag ska gå tillväga. Räknade nu efter inlägget och kom fram till att det på torsdag är 10 veckor sen MA.

Beklagar ditt missfal!!:(
    Ja du får ringa. Jag läste någonstans om en tjej som fått missfall men där gravtesterna visade positivt o de letade o letade efter något som fastnat och undra om de inte fick röntga och till slut så upptäckte de biten som fastnat. Fy så jobbigt att vänta så länge som du gjort. Stackare dig. Jag har själv två barn och vet precis vad du menar med att folk inte tar ens sorg på allvar på grund av dem man redan har. Jag vill bara bli av med detta missfall. Få tillbaka mensen o äl o försöka vidare. För en vecka sedan satt jag på gyn 6-7 timmar och fick reda på att min lilla skatt dött. Den här veckan är den längsta veckan i mitt liv och den tar aldrig slut!!!
    Jag beklagar verkligen ditt MF och MA Jag hoppas vi kan gå vidare och kämpa vidare mot en trea!!! Stor kram
  • Orkide

Tabletterna för att få ut det sista av missfallet. Funkade inte ens. Började inte blöda ett dugg. Åå.

Ingen som har något plus i bakfickan att dela med sig. Lite positiva nyheter skulle vara kul här

• Orkide
    Bodrum skrev 2015-11-18 20:32:01 följande:

Förresten, är det fler som känner sig väldigt gravida typ 1 vecka innan mens och sen går det plötsligt över strax innan? Tycker jag känner igen mönstret...

Grattis till din förhoppningsvis normala cykel! Nja jag känner mig inte så gravid innan mens men de har jag inte gjort innan grav heller hehe.
  • Orkide

Bodrum: Ånej jag beklagar verkligen. Jag hoppas du får ditt plus som en fin julklapp. Kanske kan vi plussa o glädjas tillsammans. Har du blivit gravid snabbt tidigare eller är det bara nu det tar lite längre tid pga mf?
    Jag är ju lite orolig att detta mf ska lägga på ytterligare försöksmånader när jag redan har jobbigt att bli gravid :-/

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)