-
Nej skönt! Är ju 1,5 vecka sen så visste ju att jag inte var gravid...ville bara ha igång den så jag kan sikta på nästa äl :)Orkide skrev 2016-02-08 11:30:27 följande:Vad jobbigt! :-/
-
Välkommen!Ishtar skrev 2016-02-09 08:03:14 följande:
Hej!
37-åring här som är inne på andra försöket att få till nr tre. Eller kanske första beroende på hur man ser det. Spiralen rök förra månaden och efter fyra år med den är jag osäker på blödningsmönstret.
Känner mig inte helt bekväm med att ev få ett decemberbarn men tänker att det är för kostsamt att stå över en månad. Söt bebis blir det ju ändå.
Ngr tips på hur man smidigt får koll på ägglossningen igen? Var som en klocka alla år förut.
Låter som min story, förutom att jag är 39 år. Tog ut hormonspiralen 4/1
Äter rosenrot för att få ordning då denna mens var sen. Fick blödning två dagar efter uttaget, blödde en vecka. Hade äl och sen kom mensen sent, bara en dag, sen helt uppehåll två dagar. Igår började den med besked igen och är fullt igång.
Så nu siktar vi på äl och försök nr 2.
Inte heller bekväm med tanken på decemberbarn, men vi har inte råd missa några försök känner vi..,hellre lycka att vi blir gravida!
Nya killen har inga barn sen innan så vi vill gärna uppleva det ihop innan det är försent... -
Ishtar skrev 2016-02-09 09:08:54 följande:Hur gamla är dina andra barn? Mina är 7 och 4.
Här åkte spiralen 8/1, blödde som en riklig mens i en vecka efteråt. Sen kom små stänken som vanligt den 28e januari. Det känns som kroppen har gått banans nu. Luktsinnet är skapare än innan, sexlusten genom taket, livmodern ömmar i perioder liksom brösten, äggstockarna sticks o flytningarna varierar radikalt.
Har tänkt börja tempa men glömmer det oftast på morgonen. Får gömma termometern i lådan för 4 åringen o få glömmer jag själv i morgonbestyren.
Varför rosenrot? Hur många försök tog det med dina andra barn?mina är med 4 och 7, men blir 5 och 8 i år :)
Var sjukt skengravid innan denna andra mensen, galet ömma bröst, molvärk så jag knappt kunde sova osv...men nu äntligen är mensen tillbaka.
Började med rosenrot mensens första dag för att se om den kanske stabiliserar allt lite fortare. Har alltid varit som en klocka på 28 dagar och med tydliga ÄL-känningar.
Blev gravid på första försöket med båda andra barnen och aldrig haft missfall eller MA. Så jag hoppas såklart att det går fort denna gången med, men räknar absolut inte med det! Är ju äldre, har ny partner osv. Så vi har sagt vi testar 6 månader själva, sen söker vi hjälp så vi hinner innan det är försent i vårt landsting att få det. Bara under detta året som vi har rätt för hjälp, den måste iaf påbörjas innan årsskiftet men sen kan de fortsätta in på året efter...
Hur lång tid tog det för er med de barn ni har?
-
Hoppas med vi fixar det själva...har iaf sex dagligen så lär inte missa något :)Ishtar skrev 2016-02-09 11:31:06 följande:Haha vi gör verkligen samma resa. Mina tog två försök från att jag slutade med p-piller. Hur tar man reda på åldern för varje landsting? Vilket tillhör ni? I nuläget förutsätter jag att vi kommer lösa det här själva. Återkommer hela tiden till att i Stockholm är ju 37 ingen ålder. ???? Det gäller bara att få till det o inte somna på kvällarna. Haha
Tillhör Västra Götaland, utredning måste påbörjas året kvinnan fyller 39...det gör jag i år. Därför vi började direkt efter nyår, för helst vill vi klara det själva ju och inte känna stress, nu kan vi göra det några månader :) -
Vi hade varit tillsammans 8 månader när vi bestämde att vi ska börja, just pga min ålder (han är 11 år yngre). Så ingen tid att förlora.Ishtar skrev 2016-02-09 12:02:39 följande:Det blev visst många frågetecken i det inlägget. Sorry. När bestämde ni er för en trea o varför? Har ni en av varje eller två av samma? Jag letar efter information om ålder i vårt landsting men hittar inget.
Har en av varje sen innan :) vad har ni? -
-
Hahaha ok :) då hjälper inte riktigt infon :)
Jag ser en trea som ren bonus och njutning att få uppleva det igen - och få möjligheten att se min fina kille uppleva det, uppleva första gången igen genom honom..,hare vart underbart! -
Grattis!! Håller tummarna att det går vägen denna gången!mammath skrev 2016-02-10 19:19:45 följande:TACK!
Jag skrev i den här tråden i somras när vi försökte med trean. Plussade en andra gången men fick ett tidigt missfall. Försökte igen under hösten men pausade under julmånaden. Nu hoppas jag att kag har pludsat igen men jag är livrädd för att börja blöda igen. Dom två första graviditeterna blev på en gång och jag tvivlade aldrig men nu vet jag att så mycket kan hända. -
Jobbigt...blöder du mycket eller kan det vara en nidblödning?narie24 skrev 2016-02-10 18:30:55 följande:
Suck! Så konstigt men idag på dag 25 i cykeln kom mensen. Brukar ha en cykel på 32 dagar. Vad kan det bero på? Då kan jag väl inte ha haft äl den här månaden?
Känt mig skum och har fånigt nog tänkt att kanske, kanske så har ett tredje liv börjat växa. Men ack så fel jag hade... Sitter här med vidrig mensvärk och känner mig låg...
-
Då var det nog bara en kort cykel denna gången :(narie24 skrev 2016-02-11 06:21:25 följande:
[quote=76325748][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-02-10 22:17:21 följande:[/quote-nick]Jobbigt...blöder du mycket eller kan det vara en nidblödning?[/
När det startade hoppades jag det! Men icke...
Se det positivt, snabbare till ny äl ;)