Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Mamsterbabe skrev 2016-02-25 10:10:48 följande:

Nykär:

Ja så var ju tanken men då måste ju mensen komma först ;) Men jag får helt enkelt vara tålmodig & vänta..  Antingen kommer mensen eller så kommer ett plus. 

Bara det att man hinner tänka tusen tankar under väntetiden! :P 

Ja men kan ju ta flera månader om man har otur innan kroppen ställde om sig. Jag har haft tur när jag slutat och det har tagit en månad ungefär innan mensen kommit som vanligt. Men har ju ändå hunnit känna mig megagravid. 

Vi hoppas på plus hellre än mens! ;)

• Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-25 12:24:25 följande:
    Testade neg idag också =( men känner typ molvärk i magen .... aldrig annars =/ jättekonstigt! Eller så är jag en av de som plussar sent eftersom jag plussade med båda senare??

Ja nu får nog tiden utvisa då...

Jag mår skitilla idag...är immun mot magsjuka så vet att det inte är det. Men har googlat och det är väldigt vanligt just en vecka efter ÄL om man har PMS då progesteronhalten är som högst då...så det förklarar det hela. Väldigt jobbigt iaf....

Tror jag fått mer PMS de sista åren, inget jag lidit av innan men känner väldigt mycket nu mellan ÄL och mens och symptomen på PMS är ju dessvärre desamma som vid graviditet så jag kan inte på nåt sätt utröna om det skulle vara nåt...

Första tecknen jag haft med de andra har varit ömma bröst ihop med att jag frusit så jag inte vet vart jag ska ta vägen ca 4 dgr före bim...så lite tidigt ännu. 

• Nykär15
    Ishtar skrev 2016-02-25 19:35:22 följande:
    Positivt för oss är att nu har mensen verkligen kommit igång efter spiralen. Jag tror man kan anses det här vara vårt första riktiga försök. Tror vi kör på men jag känner mig kluven inför ett decemberbarn.

Hur gamla är ni?
    Skönt, är själv på andra försöket efter spiralen, men känns mer som första då första cykeln efter var knepig o lång. Bim 4/3

Vi skiter i om det blir ett decemberbarn, vågar inte chansa att hoppa över ett dyrbart försök. Är 39 år, min kille 27.
  • Nykär15

Jag har två barn sen innan, kille 5 och tjej 8 år. Han har inga så det blir isf mitt tredje och hans första :)

Har BIM nästa vecka, är ¨på ÄL+8 och det är väl eg först nu jag kan börja känna efter mer om nåt är annorlunda..men var ju sjukt skengravid förra cykeln så känner mig inte hoppfull över något jag känner. Jag har ju alltid frusit så jag nästan går sönder de två andra gångerna...igår mådde jag dåligt och frös...badade på dagen och sov 1 timme, sen på kvällen låg jag under värmefilten med ett täcke över för att få upp värmen, näsan var svinkall. Men får se..fortsätter det så idag kanske jag misstänker nåt, annars var det nog bara lite PMS som spökade för mig...ska testa på söndag på ÄL+10

• Nykär15
    Matl skrev 2016-02-26 08:16:51 följande:
    Spännande! Håller tummarna att det är gravsymptom du känner Jag vet att jag oxå frös och hade som sjukdomskänsla i kroppen samma vecka jag plussade med dom andra.. Det var några av mina första symptom. Jag hoppas för eran skull att ni får ett plus på söndag!
    Tack gulliga du! Såklart hoppas jag ju det med men vågar inte tro nåt...har inställningen att det inte tagit sig och att om det blir nåt så är det ju helt fantastiskt!
    Mamsterbabe skrev 2016-02-26 10:27:46 följande:

tog ett till äl-test, ca 4 h efter första. tog även ett gravtest, men det visar negativt.. så skumt det här!? 

LH har man hela cykeln, väldigt vanligt att det är högt innan mens. Jag kollade med ett förra månaden och fick som dig. Men hoppas du ändå visar dig vara gravid!

• Nykär15

Testade med RFSU testa tidigt i morse...negativt. Kan vara för tidigt men hoppet sjönk rejält.., ÄL+10 idag

• Nykär15
    CT0310 skrev 2016-02-28 11:01:07 följande:

Testade negativt idag ... får nog invänta mensen och köra på till nästa äl. Decemberbarn kanske =D ?? *hoppas*

Vi har dottern 18 oktober, jag 9e dec & sonen 16 dec och mannen 1 januari (vinter hela högen)

När är BIM?
  • Nykär15

Jo.,.bara svårt minnas andras BIM :)

Håller tummarna för dig!

CT0310 skrev 2016-02-29 00:41:51 följande:

Vi hade ju pratat om det ... om jag skulle fortsätta med ppiller kartan så skulle det varit fredags.

Men har inte fått mensen än och känns som en ballong inuti magen, testade imorse men var negativt. Denna veckan skulle vart "mensveckan"

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2016-02-29 08:17:43 följande:

Å jag ser nåt nykär15

Själv så fick jag en blodklump i toan nu på morgonen ... mkt konstigt. :-/ Ska inte ha mens ännu vad jag vet

Leia 2010-09-19
    Hoppas hoppas!! Hoppas se nåt mer i morgon innan jag vågar tro nåt!

Usch vad konstigt...
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)