• Zora

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2016-11-13 07:04:26 följande:

God morgon! Tog ett test idag och...
    Svagt visserligen och jag om någon vet att man absolut aldrig kan ta ut något i förskott, men det ser ju positivt ut eller hur? Ska verkligen försöka njuta lite av detta nu för oavsett hur det går kommer ångesten snart slå till. Om det skulle gå vägen skulle det bli ett lyckligt slut, trots allt, efter 1 MF och 2 MA som slutat i två skrapningar och en titthålsoperation. Känner helt klart att vi i så fall förtjänat detta! Ha en bra dag Fars dag alla! 

Alltså.. det där är ju ganska tydliga test!!!! Grattis!!!!! :)
  • Zora
    bamboobaby skrev 2016-11-15 23:27:50 följande:

Hej igen! Någon mer här som har BIM runt den 26e november?

Vet att det är fysiskt omöjligt att känna något nu och jag försöker låta bli att känna efter men jag kan inte sluta. Lovade mig själv att inte bli besatt och det höll sig inte i många timmar .......eller minuter :(

Jag har Bim 25:e.

Jag kommer strunta blankt i alla "symptom" den här gången... förra månaden hade jag massor!!!! Och jag vet ju egentligen att det inte är riktiga symptom .. med de andra barnen har det inte dykt upp riktiga symptom förrän efter Bim.

Dessutom har jag börjat misströsta lite och det känns som att det inte blev nåt den här gången heller. Tycker också vi fick till det för få gånger för att jag ska kunna känna att vi gjort allt vi kunnat, så känns redan kört trots att vi prickade Äl..
  • Zora
    bamboobaby skrev 2016-11-16 19:25:04 följande:
    Va kul att vi är två då som har BIM. Låter så klokt att inte leta symtom jag är imponerad av dig. Har gått bättre idag då jag haft fullt upp och tittar jag i kalendern så ser det ut som om jag inte kommer hinna tänka på det framöver heller (hoppas hoppas), önska mig lycka till!
    Känner igen mig i misströstan. Kan inte se en graviditet i framtiden och rustar för en rejäl kamp för att bli gravid. Har ni jobbat på en trea länge?
    Ja det är jättesvårt att inte leta symptom. Men jag har liksom gett upp. Vi prickar Äl (använder Äl stickor och tempar) och det blir ändå inget. Kan ju förstås ta tid, särskilt när man är lite äldre. Men det känns ändå hopplöst.

Vi har nu försökt sen mensen kom tillbaka efter amning, vilket var i maj, så 6 månader. Tog 7 månader med tvåan så jag kanske inte borde "ge upp" än.

Har ni försökt länge?
  • Zora
    bamboobaby skrev 2016-11-16 21:43:24 följande:
    Vi gjorde 1-2 försök för något år sedan men sen kom vi av oss på grund av jobb mm så nu kör vi försök nr 1 för andra gången hahaha Hur gammal är du? Jag är 35 år så jag känner mig stressad. Båda mina andra blev till direkt och jag känner i hela kroppen att så kommer det inte bli nu och att det här kommer ta tid, tid som jag inte har. Försöker bära med mig att snittet för att bli gravid är 7 månader och det gäller ju de yngre kvinnorna så med lite kämpaglöd 1 år kanske?

Håller tummarna hårt för oss båda för år 2017 är året det händer har jag hört ;)
    Jag är 38 så känner mig också väldigt stressad... känner att jag vill ha de barn jag får innan 40, så inte så mycket tid att spela på. Fick första barnet när jag var 35 så har hela tiden kännt åldern som en stressfaktor.

Ja jag håller mina tummar hårt för oss!!!
  • Zora
    Beebii skrev 2016-11-23 20:14:36 följande:

Ja idag var ingen bra dag då jag mått riktigt illa på jobbet. Varit så trött att jag nästan däckat. Sprungit på toa heeela tiden och kissat. Ibland bara ngr droppar... sen kommer fortfarande brunt blod när jag torkar. misstänker kanske urinvägsinfektion! Kom mig inte för att ringa idag heller då jag känner mig velig och mesig...jag vill ju ha ul för att se om bebis mår bra? Är det fler än en? (Då jag har så mycket känningar och starkt illamående så finns ju tanken) har jag urinvägsinfektion så har jag ju något att "skylla på". Förstår ni mina tankar? Är nu i v.8 (7+0) :-/

Funderar på att va hemma imorgon då jag känner mig helt sänkt på jobbet. Känns bäst när jag kan ligga ner och vila..

Misstänker du urinvägsinfektion så tycker jag du ska kolla upp det så fort som möjligt. Är inte bra att ha det som gravid
  • Zora
    Orkide skrev 2016-11-25 06:06:16 följande:

Idag kom mensen igång.

Neeeej!!!! :( Själv har jag BIM idag och det känns som den är på G :(
  • Zora
    Beebii skrev 2016-11-26 10:00:21 följande:
    Men usch va trist....jag vet hur det är att längta....hoppas ett litet ägg ska hitta rätt spermie snart för er!
    Tack för omtanken. Ja usch vad det är trist varje gång det inte blir något..
  • Zora
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-05 10:06:41 följande:
    Jag får börja med det. Skulle vilja ha en bra p dator. Någon som har tips? :)
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Jag har använt Lady-Comp p-dator i ca 8-9 år. Tycker den har varit jättebra som preventivmedel. Dock blev jag, efter 6 års användning, gravid trots att jag använt den korrekt.

Om du kan tänka dig att fortsätta använda den som preventivmedel efter att du varit gravid den här gången skulle jag rekommendera dig att köpa en sån. (Om det inte skulle vara katastrof med ett barn till, är man definitivt klar med barn rekommenderar jag den inte)

Är syftet enbart att bli gravid räcker det att använda Fertilityfriend och Äl-tester, betydligt billigare!

Naturalcycles finns ju också och det är väl en smaksak vad man föredrar.
  • Zora
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-07 14:36:35 följande:
    Den ska funka dom preventiv sen också. Jag tål inte hormoner och hormonfritt funkar inte :-P (Blivit gravid på det 2 ggr)

Ja det får bli en som kostar lite som känns mer trovärdig och säker
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Lady-comp fungerar som preventivmedel sedan och den är 99,3% säker. Den kostar nästan 5000:- men det är ju en engångskostnad. Men som sagt så blev jag gravid trots korrekt användning, var till och med extra försiktig eftersom jag precis träffat en ny man... (hade dejtat 3 mån när jag blev gravid.. idag har vi två barn och planerar det tredje :) )

Jag skulle lätt fortsätta med lady comp efter nästa graviditet (om jag nu blir gravid) men vi vill inte ha fler än 3 barn så jag tror faktiskt inte att jag törs... får bli kopparspiral eller sterilisering.

Så.. rekommenderar som sagt absolut Lady comp om du är ute efter en p-dator
  • Zora
    Nsmm skrev 2016-12-07 15:57:01 följande:

Från och med imorgon ska jag börja testa ägglossning. Vilken tid på dygnet ska man testa? Spelar det någon roll?!

När jag började testa med Äl tester så tog jag test tre ggr per dag och för mig visar de bäst på förmiddagen runt 11-12. Viktigt att man inte kissat på 4h innan man testar.
  • Zora
    Bodrum skrev 2016-12-15 11:02:37 följande:

Hej tjejer!

Lämnade tråden för drygt 6 veckor sedan när jag blev gravid, men har följt er på avstånd. Ni som känner igen mig sedan tidigare vet att vi försökt i drygt 1 år, under det året blivit gravida flera gånger, men fått MF, MA och misstänkt extrauterin graviditet (genomgått två skrapningar och en laparoskopisk op). Var på ul för några dagar sedan med tanke på tidigare strul och allt såg bra ut då (v8+0). MEN så igår började jag blöda! Det har lugnat ner sig nu, men jag är sjukt stressad och orolig. Vill verkligen inte gå igenom detta ännu en gång! Har tid för nytt vul på måndag...snälla, håll tummarna för mig!

Kram

Det behöver ju inte betyda något dåligt att man blöder, men förstår din oro. Håller tummarna!
  • Zora

Positivt på Äl testet imorse så vi har chansen den här månaden också! Trodde vi skulle missa eftersom Äl beräknades till tis-ons när sambon är bortrest. 8:e försöket

• Zora

Hoppsan, var ett bra tag sedan jag skrev i tråden. Tänkte bara berätta att jag testade positivt för ett par dagar sedan, efter ganska exakt ett års försök! Har inte läst ikapp i tråden, men hoppas att det är fler än jag som lyckats bli gravid

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)