• Anonym (Bekymrad)

Vad tycker ni om mina bröst?

Vad tycker ni om mina bröst?

Jag är INTE ute efter uppmärksamhet. På internet är alla smala, tränade, har runda bröst och ser perfekta ut. Är det så folk vill att man ska se ut? Jag är inte perfekt men jag vill känna mig vacker ändå och vara stolt över mig själv. Min pojkvän älskar mig och min kropp så jag borde lyssna på honom men ibland känner jag mig ful utan förklaring. Ibland känner jag mig vacker men jag vill alltid vara nöjd med mig själv!

Jag blir så påverkad utav internet och folk. Nu sägs det att folk med stora bröst har hängiga och fula. Att folk med små bröst har finare för att dem är fastare. Så nu känner jag att jag har för stora och hängiga. Jag tänker absolut inte operera mig! 

Jag har 75C och någon enstaka 75D. Är mina för stora och hängiga? Jag har gått upp från storlek small till medium i kläder och internetsidor tycker att jag är tjock och överviktig. Varför är det på detta vis? Jag vill vara stolt över mig själv och mina bröst! Dem kommer inte bli fastare när jag skaffar mig barn men jag tycker att andras bröst efter en graviditet är vackra. Det är underbart vackert att man kan amma med sina bröst! 

Men jag vill känna mig lika stolt som andra. Folk jag känner verkar så himla stolta över sina kroppar och dem tycker att jag är konstig som inte gillar min kropp.

Jag tycker att min bröststorlek är perfekt för min kropp och jag tycker inte att dem är hängiga. Min mage är inte precis platt men jag tycker att det är fint, man ser frisk och välmående ut. 

Så varför vill så många bli smala, träna och skaffa perfekta bröst? Tänk om min pojkvän säger att jag är sexig och fin trots att han inte tycker det (men vore inte han konstig som var ihop med mig då)?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om mina bröst?
  • Smecker

Vad spelar det för roll vad jag tycker om dina bröst? Jag känner inte dig, och din trådstart säger mig att jag inte vill känna dig heller.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Tjej med 80E)

Det är väl inget fel på dem:) internet ska man inte alltid lita på:) tycker att du ska lyssna på din kille :) stora bröst hänger mer än små bröst men det är naturligt. Jag har ganska och fullt naturliga bröst och jag är fullt nöjd:)

• Anonym (H)

Vadå hängiga? Dina är stora, men jättefasta.

• Anonym (Bekymrad)
    Smecker skrev 2015-01-22 18:25:03 följande:

Vad spelar det för roll vad jag tycker om dina bröst? Jag känner inte dig, och din trådstart säger mig att jag inte vill känna dig heller.

Det handlar generellt inte om vad "du" tycker, utan "ni". Vad anser "ni" vara rätt och fel inom media? Tycker ni att media har gjort en rätt eller fel bild på samhället? Det är tack vare media många kvinnor känner sig osäkra. Jag skrev att jag är nöjd över mina bröst, men tycker "ni" att media har rätt att kalla mina bröst + många andras för stora alternativa hängiga? Det tycker inte jag. 

Det är intressant att se vad folk faktiskt tycker, om dem har blivit påverkade fel på hur folk faktiskt ser ut.

Sen tycker jag inte att man ska vara blyg för att visa sig naken. Alla föddes naken och vi lever i ett fritt samhälle. Men självklart går jag inte runt och visar mig naken på stan. 
  • taquine

Jobba på din självkänsla istället för att söka bekräftelse av kreti och pleti på nätet, bara ett tips.
    Lycka till.-)

• Anonym (Bekymrad)
    Anonym (Tjej med 80E) skrev 2015-01-22 18:31:18 följande:

Det är väl inget fel på dem:) internet ska man inte alltid lita på:) tycker att du ska lyssna på din kille :) stora bröst hänger mer än små bröst men det är naturligt. Jag har ganska och fullt naturliga bröst och jag är fullt nöjd:)

Anonym (H) skrev 2015-01-22 18:35:26 följande:

Vadå hängiga? Dina är stora, men jättefasta.

Tack för att ni visar att det inte bara finns folk som vill hoppa på en när man yttrar sig här på familjeliv. Jag tycker stora bröst är vackra som hängiga också. Det är ju trots allt bröst, och allas bröst är speciella. 

På internet anser många att stora och hängiga bröst är fult. Men ett par stora bröst är ju tunga, så ja det är ju normalt att dem har ett naturligt häng...

• kenneth768768

Du är orolig för dina tuttar och då ber du allmänheten om bedömning med risk för sågning vid fotknölarna. Som sagt, vägen framåt är att jobba med självkänslan.

• Anonym (suck)

Min bedömning? De ser väldigt opererade ut. :)

• Anonym (Bekymrad)
    Anonym (suck) skrev 2015-01-22 18:44:21 följande:

Min bedömning? De ser väldigt opererade ut. :)

Haha ja då är det din bedömning i så fall och jag tar det inte som en positiv bedömning då jag aldrig skulle operera mina bröst. För det första skulle jag aldrig ha råd till det!
Svar på tråden Vad tycker ni om mina bröst?