• Anonym (Bekymrad)

Vad tycker ni om mina bröst?

Vad tycker ni om mina bröst?

Jag är INTE ute efter uppmärksamhet. På internet är alla smala, tränade, har runda bröst och ser perfekta ut. Är det så folk vill att man ska se ut? Jag är inte perfekt men jag vill känna mig vacker ändå och vara stolt över mig själv. Min pojkvän älskar mig och min kropp så jag borde lyssna på honom men ibland känner jag mig ful utan förklaring. Ibland känner jag mig vacker men jag vill alltid vara nöjd med mig själv!

Jag blir så påverkad utav internet och folk. Nu sägs det att folk med stora bröst har hängiga och fula. Att folk med små bröst har finare för att dem är fastare. Så nu känner jag att jag har för stora och hängiga. Jag tänker absolut inte operera mig! 

Jag har 75C och någon enstaka 75D. Är mina för stora och hängiga? Jag har gått upp från storlek small till medium i kläder och internetsidor tycker att jag är tjock och överviktig. Varför är det på detta vis? Jag vill vara stolt över mig själv och mina bröst! Dem kommer inte bli fastare när jag skaffar mig barn men jag tycker att andras bröst efter en graviditet är vackra. Det är underbart vackert att man kan amma med sina bröst! 

Men jag vill känna mig lika stolt som andra. Folk jag känner verkar så himla stolta över sina kroppar och dem tycker att jag är konstig som inte gillar min kropp.

Jag tycker att min bröststorlek är perfekt för min kropp och jag tycker inte att dem är hängiga. Min mage är inte precis platt men jag tycker att det är fint, man ser frisk och välmående ut. 

Så varför vill så många bli smala, träna och skaffa perfekta bröst? Tänk om min pojkvän säger att jag är sexig och fin trots att han inte tycker det (men vore inte han konstig som var ihop med mig då)?
  • Svar på tråden Vad tycker ni om mina bröst?
  • nonameleft
    kenneth768768 skrev 2015-01-22 20:44:30 följande:

Nu när jag läst ts svar börjar jag ana att syftet är att man ska skriva att de är snygga? Säger man ngt annat är man taskig? Och när det bara är tillåtet att skriva snälla saker, så kommer du ta till dig de snälla sakerna, och må lite bättre?

Isf fattar jag. Jättefina tuttar.

• nonameleft
    Anonym (Bekymrad) skrev 2015-01-22 19:20:31 följande:

Jag har 75C och 75D ibland. Jag tycker kvinnor som bär över B-kupa har stora bröst. Men alla är vi olika. Du får gärna tycka att mina bröst är små. Min pojkvän som är 198 cm lång och som har väldigt stora händer får precis runt sina fingrar om mina bröst. Jag är ganska kort och inte så bred. Men jag vill inte lägga upp en helhetsbild. Fortsätt du att tycka att mer än hälften på denna jord har små bröst. Men dem som har små har fina bröst dem också! Jag tycker alla bröst är vackra, varför ska man peka ut vilka som är fina och fula :)

Om du nu tycker att alla bröst är vackra då borde ju detta inbegripa dina egna. Vad är syftet med tråden egentligen? Tror du är i större behov av lite samtalsterapi för din dåliga självkänsla som gör att du måste fråga FLs läsare vad de tycker om dina bröst. Du behöver nog en stor kram också. Här får du den.
  • Anonym (K)

Jag skulle vilja ha dom som en hatt.

• Anonym (tjej91)

Jag tycker du har hur snygga bröst som helst :) Fin form, lagom stora och inte det minsta hängiga. Be proud, girl!

• Anonym (x)

Dina bröst är perfekta, för dom är en del av dig. 
    Och du är skapt precis som du ska vara, 
    Sluta noja nu, livet är för kort, lita på dina pojkvän och njuta av livet. 
    Du är fin som du är. 

• Anonym (Attention whore)
    Anonym (Bekymrad) skrev 2015-01-22 19:27:56 följande:

Okej men återigen så är dem INTE opererade. Jag har inte ens ett jobb, jag studerar. Så HUR skulle jag ha råd till det? Jag har ingen jätterik släkt heller. 

Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte... Konstigt att höra att dem är "onaturliga" när dem är naturliga. Hade jag hoppat upp och ren så hade du kanske förstått att de var äkta. Men det tänker jag ju givetvis inte göra... 

Men lilla gumman, det är ingen ide att du går in i försvarsställning så fort någon inte överöser dig med komplimanger. Du frågade vad jag tyckte och jag svarade att jag tycker att de ser opererade ut. Punkt slut.
  • Carnitas

Blixten gör så huden ser konstig ut, fick titta om par ggr för verkligen se hur de såg ut.

En del pratar om den är opererade, det ska du ta som ett komplimang.
    Då om man opererar bröst och sätter in inlägg.
    Så är detta en form man strävar efter.

Och dina bröst, ja dom är vackra.

• Anonym (*)

Alltså.... jag vill faktiskt inte vara taskig, men jag är ärlig av naturen... Jag väljer att tro dig om att de är äkta, men av någon anledning ser de verkligen inte äkta ut... Med tanke på att fler sagt det inbillar jag mig iaf inte och isf tycker jag det är synd om dig och lite orättvist att de ser oäkta ut om de inte är det ... oavsett - de är fina, lita på killen, han har rätt!

• Anonym (Nja)

Dom är varken förstora eller hängiga. Dom har bara ful form och fula bröstvårtor som pekar åt sidorna, och som dessutom inte är snygga bröstvårtor även om dom satt snyggare.

• Anonym (Bekymrad)

Håller med om att blixten gör så att huden blir konstig. De ser onaturligt strama ut vilket de inte är. Dom är väldigt mjuka att ta på och ingen som har sett dom utan BH i verkligheten har någonsin trott att dom är fake. Dom är naturligt stora och jag har kommit fram till tack vare er och min pojkvän att dom inte är hängiga. Men självklart har dom ett naturligt fall med tanke på att dom är tunga. Men svårt att se på bild! Jag tog en utan blixt och där ser dom verkligen inte fake ut så jag kan inte hålla med om att det är synd om mig för att de ser oäkta ut.

Men men.

Svar på tråden Vad tycker ni om mina bröst?