Inlägg från: maliiin87 |Visa alla inlägg
  • maliiin87

Gravid i Linköping?

Tror det finns lite olika ställen som har vattengympa. Jag har kollat på friskvardspoolen.wordpress.com/livsstil/traning/vattentraning-for-gravida/. Funderar på att prova de. Finns även andra som har men tycker att det varit så tidigt på dagen.

casey skrev 2015-03-07 07:28:32 följande:

Inatt drömde jag att jag fick barn, 2 ggr. Första barnet var 1cm långt och va bara en liten geléklutt som bodde i en burk. Kom på efter 2 dagar att; oj jag kanske behöver amma den och den va mindre än bröstvårtan när den låg där Det andra barnet var beräknat som nu i augusti men kom den 15mars, hon var ca 3,4 år när hon kom ut och jag blev besviken för att jag missat bebistiden. Skönt att vakna ur vissa drömmar :)

Vet ni vart man kan gå på gravid-vattengympa? Är de nåt ni har tänkt göra?

• maliiin87
    Menstruella skrev 2015-03-12 20:25:11 följande:

Har ni andra som är runt vecka 17 som jag börjat känna några rörelser än?

Ni som är längre gångna, när började ni känna? 

Senaste dagarna har jag börjat känna något ibland när jag ligger ner, som små diffusa tryck och buffar som jag inte känt förut. Så svårt att veta vad det är när man inte har något att jämföra med, men tänker att det borde väl vara bebisen, hoppas iallafall! :)

I början när jag kände så va det som ett fladder i magen. Tror det runt v18. Sen känner man det mer och mer. Går in i v31 imorgon och har sedan några veckor tillbaka kunnat se hur hela magen rör sig när han sparkar:)

Det är en häftig känsla när man kommer på att det är bebis som rör sig :)
  • maliiin87
    Cherie skrev 2015-03-10 08:38:50 följande:

Är det någon som kan svara på detta?

I två dagar har jag haft så sjukt ont i ländryggen/svanken på vänster sida. Det liksom smärtar och tar emot så fort jag bara rör mig. Kan det vara foglossning eller vad kan det bero på?

Slapp tack och lov foglossning i mina tidigare graviditeter så jag vet inte hur det känns.

Går in i vecka 17 idag

jag fick ont i ryggen några dagar när jag va i v 22 typ. Då hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Men det gick över med lite vila. Så prova de. Annars prata med din bm.
  • maliiin87
    Kottex skrev 2015-03-19 19:02:14 följande:

Kul med lyckade ul :) har ul om 1 vecka -3 timmar, äntligen mindre än en vecka kvar ;) någon som varit i ullared nyligen? Tänkte på utbuden. Vi ska ned dagen efter ul för att inhadla så mycket som möjligt. Då vet vi (förhoppningsvis) om det blir blått eller rosa :)

Det finns som alltid mycket varierat i ullared. Men täcken, kuddar, påslakan, lakan, skötbäddar osv. finns ju mycket av. Gå in på deras hemsida och kolla bloggen. Där visar dom lite:)

Ska själv åka ner och fixa det sista om 2 veckor :)
  • maliiin87

Jag hoppas på en inte allt för varm sommar. Inte roligt att bo i lägenhet med en liten då. Och framförallt inte här. Förra sommaren va för varm för att kunna vistas inne.

• maliiin87

Jag mår helt okej. Går dock inte en dag då illamåendet inte gör sig påmint. Men tänker att det inte är många veckor kvar nu.

Jag kommer vara hemma större delen. Dels då vi förlorar så mycket inkomst om sambon är hemma och sen har han så mycket flex och semester att ta ut ändå så i början kommer han va hemma mycket i alla fall.

• maliiin87

BF-lista

19/9 IMHO, 36 år, första barnet, Vasastan 

30/8 casey, 26 år, första barnet, T1

22/5 maliiin87, 27 år, första barnet, Tannefors

• maliiin87

En träff vore skoj:)

Mom2mom har även dom bra mammakläder. Men som sagt annars är det hm som har.

Själv hoppas jag slippa mamma kläder snart. Går in i v 35 imorgon:)

• maliiin87

Köper man på babyproffsen har man garanti om något skulle gå fel. Köper man brio vagn och babyskydd i brio så kan man med en adapter sätta babyskyddet på vagnen.

Vi köpte en brio happy.

Men har köpt allt som jag tror behövs första tiden.

casey skrev 2015-04-13 07:19:33 följande:

Det blir nog en svart isf :) ja vi va också där o kolla. Har kollat runt på nätet med, tror man kunde få för nån hundring billigare men känner med att de är smidigare att ha köpt den i affär om de skulle va nåt...

Svar på tråden Gravid i Linköping?