Gravid i Linköping?
Hur går det med packningen? :) min kompis var beräknad till den 8/5 men fick en liten bebis den 23/4 :) så hoppas du är redo o stort lycka till när det är dags!
Nu går jag mest och väntar på att han ska komma:)
Hur går det med packningen? :) min kompis var beräknad till den 8/5 men fick en liten bebis den 23/4 :) så hoppas du är redo o stort lycka till när det är dags!
Hej alla,
I förra veckan var vi på första UL på kvinnohälsan och allt så bra ut. Skallbenet höll på att växa ihop, tickande hjärta, tarmar på insidan, två armar och två ben. Lilla plutten är inte mer än 5,2 cm. Så himla overkligt och fantastiskt att se. Nu vågar jag planera och fantisera på riktigt!!!
Tror det var störst chock för sambon som fattade det på riktigt först nu, han blev lite tagen. Tror det har varit lättare för mig att förstå med illamåendet, växande mage etc. Jag säger inte att han är trög bara lite långsam
Fick datumet satt till 10/11 och det passar bra, för jag sa till sambon att jag ville ha en bebis i 30-års present och jag fyller 30 den 18:e November =) Han drog ut på det så länge han kunde.
Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)
Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!
Nu har jag också fått tider för kontroller fram till förlossningen, känns att det som nyss var så avlägset börjar närma sig! Har blivit beviljad graviditetspenning också, så om 8 veckor går jag på ledighet :) Blir bra då magen redan är i vägen hela tiden på
[quote=75271300][quote-nick]Menstruella skrev 2015-05-08 14:46:43 följande:[/quote-nick]Hoppas han kommer ut snart, vad spännande! Kan tänka mig att de där sista veckorna blir rätt olidliga.
Visst gör de! Jag har också fått alla tider nu, bara 9 veckor kvar att jobba sen går jag på semester som övergår i mammaledighet så jag får totalt 6 veckor ledigt före beräknat. Har ni förresten bokat in nån profylax-kurs? Eller någon annan som har gått?
Maliiiin87, hur går det för dig? Kommit nån bebis än?:)
Har varit hos bm idag, allt såg bra ut. Lyssnat på hjärtat o mätt magen:) 100 dagar kvar för min del.
Någon som skulle kunna tänka sig att ses om vi styr upp en gemensam fika på stan nån gång snart?
Hur ser det ut för er t.ex. nu på måndag den 1 juni runt kl 18? Skulle kunna ses på Espresso house, Trädgårdstorget.
Jag får se hur jag gör på måndag. Beror lite på hur trötta vi är. Igår 03.17 kom nämligen våran lilla pojke:)
Jättegrattis!! Mår ni bra? :)