Inlägg från: maliiin87 |Visa alla inlägg
  • maliiin87

Gravid i Linköping?

Hoppas ni hade trevligt ni som sågs igår.

Ses gärna någon dag framöver om det är någon/ några som är intresserade av de. :)

• maliiin87

Hur mår ni tjejer?

Här är allt bra och att vara mamma är underbart. :)

Vad sägs om en träff i början på nästa vecka? :)

• maliiin87

Tiden går fort. Snart har du din bebis hos dig:)

Här har lilleman blivit en månad. Och jag vet inte vart tiden tar vägen. Har dock senaste veckan varit fram och tillbaka på sjukan då han kräkts massor. I fredags fick vi veta att han hade pylorusstenos så i lördags opererades han. Men nu är han på bättringsvägen igen. Ska bara gå upp i vikt nu :)

Vi får ta och planera in en ny träff framöver :)

Kottex skrev 2015-06-29 22:26:08 följande:

Hoppas ni hade trevligt senast:) Här tickar tiden på, går nu in i vecka 34, börjar känna mig stor och klumpig. Halsbränna har jag fått senaste veckan. Får se om gravidsymtomen smyger sig på mer, tycker halsbrännan är tillräcklig :) Hoppas ni andra mår bra

• maliiin87
    casey skrev 2015-07-01 07:02:13 följande:

Hoppas han mår bättre nu! vad har han fått för namn?:)

Viggo heter han:)

Nu mår han mycket bättre och vi ska äntligen få åka hem:)

Skönt att ni alla mår bra. Passa på och vila upp er nu innan det är dags:)
  • maliiin87

Skönt att ni alla mår bra. Är ni nervösa inför förlossningen? Snart är det dags för några av er:) spännande:)

• maliiin87

Tiden går fort. Om du inte går över. De dagarna är hur långa som helst.

Men nu kan bebis komma när som:)

Lövet92 skrev 2015-07-13 22:09:02 följande:

Och jag går in i v37 på onsdag (35+5 idag) :)

Det är väldigt trötta fötter just nu, har alldeles för vikt att bära på. Det ska bli så otroligt skönt att få ner i vikt och känna sig smidig igen!

jag vet inte vad jag skulle göra utan sovstunden mitt på dagen... Bebis får väldigt gärna komma nu men kommer nog dröja ett tag till.

Är det någon som har börjat med hallonbladste? Eller är det någon som har tänkt göra det? :)

• maliiin87

Ja det är en härlig känsla att få upp sin bebis på bröstet.

Hoppas du slipper en lång förlossning. Min gick fort. Från att det började till han var ute gick det dryga 4,5h.

Från att vattnet gick till han var ute så tog det inte mer än runt 20 min. :)

Lustgas är att rekommendera sen när det är dags:) eller ja det är det ända jag har erfarenhet av och det var guld :)

Menstruella skrev 2015-07-14 12:01:09 följande:

Jag längtar mest till förlossningen faktiskt, känns som att trots sjuk smärta och allt kommer det ju bli en fantastisk upplevelse :) och sen att få träffa sin bebis, och inte vara gravid längre... åh!

Får väl se om man känner likadant när det väl är igång, haha.

• maliiin87

Härligt. Passa på och vila upp dig.

Det är hur underbart som helst. Han är hur snäll som helst. Känns helt fantastiskt att va mamma. Även om det hänt endel jobbiga saker nu i början. Men nu är han på banan igen och växer som han ska :)

Kottex skrev 2015-07-14 15:38:21 följande:

Gick in i vecka 36 igår. Andra dagen på semestern, hittills har jag inte gjort någonting, så skönt. Börjat känna av lite foglossning men fullt hanterbart. Sambon kommer arbeta tills det är dags så jag gssar att det blir många dagar utan att göra något, bara slappna av och njuta, har nog aldrig riktigt gjortet innan.

Förlossningen känns spännande, vi har inställningen attt ta det precis som det kommer gällande ställning, smärtlindring osv. Man har ju inget att jämföra med.

Skönt att det gick bra för dig och lille Viggo Malin. Hur känns det nu när ni varit hemma ett tag?

• maliiin87
    Lövet92 skrev 2015-07-25 01:15:59 följande:

Det är extremt segt att sitta o vänta på att det ska starta ;) minsta lilla "mensvärk" så tänker man - åh nu kanske men icke...

Jag har oxå anmält intresse för massagen :) funderar även på babysim.

Jag är på en träff :)

Babysim funderar jag med på. Tror det kan va bra.

Funkar torsdag för dig?
  • maliiin87
    IMHO skrev 2015-07-25 18:22:52 följande:

Och vi kan ju ses utanför Espresso House på Trädgårdstorget och bestämma utifrån var det finns plats för oss.

Det blir jätte bra :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?