• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan

Kvällsmage! Hahahaha! Vet att det är missvisande, men ändå. Är ju skrattretande att se ut så här 11+4 (bilden är från i lördags). Och ändå har jag fortfarande svårt att tro på det. I morgon en magisk dag! 12+0. Men kommer inte känna mig lugnare förrän om en vecka efter KUBen.

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-23 09:55:21 följande:

Kvällsmage! Hahahaha! Vet att det är missvisande, men ändå. Är ju skrattretande att se ut så här 11+4 (bilden är från i lördags). Och ändå har jag fortfarande svårt att tro på det. I morgon en magisk dag! 12+0. Men kommer inte känna mig lugnare förrän om en vecka efter KUBen.

Ja, där råder det minsann ingen tvekan! Härligt med 12+0 imorgon, tjohoo!
  • Josefinehej

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

• Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-03-23 11:53:53 följande:

Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?

Härligt!

Nej, vi kommer inte att göra KUB. Jag är livrädd för att få ett gränsvärde så att jag oroar mig resten av graviditeten eller behöver ta fostervattensprov som ökar risken för missfall och jag hade inte klarat att ta bort det heller för den delen. Men man gör så klart precis som man känner!
  • hean123

Kakan1976: tack för hjälpen med uppdateringen:)

Vilka fina magar ni har tjejer, längtar tills det börjar synas på en annan oxå. Det enda jag märker av nu är att den alltid är lite svullen, aldrig platt.

Åh, vilken härlig känsla:) grattis!
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-23 09:55:21 följande:

Den var inte dålig! Jättefin!
  • Fröken Smilla

Åh så skönt!

Vi har tackat nej till KUB av samma anledning som kakan. Vi vill inte göra fvp och hade bara blivit oroliga för gränsvärde. Vi är inte oroliga för Downs syndrom, har kompisar med underbara DS-barn. Sen visst, det finns ju de andra kromosomerna också men vi får ta det senare om det kommer. Den risken har vi valt att ta. Jag har dock full förståelse för de som väljer att göra KUB.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015