• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan

Fick aldrig tag på bm. Har mått bättre än i natt, men inte bra. Nog den jobbigaste jobbdagen hitill. SÅÅÅ trött och magen spände och hade sig mer än vanligt. Och så huvudvärk och illamående. Soffan är bara BÄST just nu! Tror jag ska sjukanmäla mig imorn om jag ej känner mig fräschare och så ringa bm igen. Har börjat med blutsaft o blodpudding senaste veckan iaf. :)

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-25 17:44:09 följande:

Fick aldrig tag på bm. Har mått bättre än i natt, men inte bra. Nog den jobbigaste jobbdagen hitill. SÅÅÅ trött och magen spände och hade sig mer än vanligt. Och så huvudvärk och illamående. Soffan är bara BÄST just nu! Tror jag ska sjukanmäla mig imorn om jag ej känner mig fräschare och så ringa bm igen. Har börjat med blutsaft o blodpudding senaste veckan iaf. :)

Tycker du ska ta en riktig slappedag imorgon!

Var också riktigt trött idag. Men har för första gången på länge ätit ordentligt med kvällsmat och faktiskt tyckte det var gott tom

Min mage var dock också i sitt esse... Typ dubbelt så stor som min kollegas som är i v 18. Kunde iaf inte dölja

Har ni fått magklappar ännu? Jag är ganska förvånad över hur många som varit framme och klappat min lilla mage iaf en 6-7 stycken!
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-25 19:07:45 följande:

Tycker du ska ta en riktig slappedag imorgon!

Var också riktigt trött idag. Men har för första gången på länge ätit ordentligt med kvällsmat och faktiskt tyckte det var gott tom

Min mage var dock också i sitt esse... Typ dubbelt så stor som min kollegas som är i v 18. Kunde iaf inte dölja

Har ni fått magklappar ännu? Jag är ganska förvånad över hur många som varit framme och klappat min lilla mage iaf en 6-7 stycken!

Jo, lutar mot slappdag imorn. Eller iaf ordentlig sovmorgon, och jobba lite hemifrån, om jag orkar. Fick en klapp på magen idag faktiskt Igår tog jag på mig en tajt tröja för första gången "in public" och såg att två kvinnor sneglade lite. Då blev jag mallig, äntligen får jag vara med i gravidklubben!
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-25 19:18:03 följande:

Jo, lutar mot slappdag imorn. Eller iaf ordentlig sovmorgon, och jobba lite hemifrån, om jag orkar. Fick en klapp på magen idag faktiskt Igår tog jag på mig en tajt tröja för första gången "in public" och såg att två kvinnor sneglade lite. Då blev jag mallig, äntligen får jag vara med i gravidklubben!

Ja känner igen det!

Jag jobbar på ett ställe med ca 150-200 st anställda, varav jag faktiskt känner de flesta. Många vet ju nu, så varje gång man hälsar på dem så ser jag att ögonen går direkt till magen men det är ju rätt roligt faktiskt!
  • Kakan1976

Idag på 9+2 var vi på inskrivning hos barnmorskan och gjorde också ett vanligt ultraljud. Ärtan hade blivit 25 mm stor och rörde sig massor. Man såg inte lika tydligt som på ett vaginalt ultrajud men visst såg vi ett hjärta slå vilket ju är huvudsaken. Så skönt att få en bekräftelse på att allt är som det ska hittills. Puh.

• lisodan

Härligt! Gillade ni barnmorskan?

Nä, vi är nog lite bortskämda med VUL, syns ju mycket bättre! Åh, jag vill också titta in till den lille. Men får vänta snällt till KUBen på tisdag. Och det borde ju vara vaginalt också. Börjar bli mer nervös nu...

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-26 12:12:39 följande:

Härligt! Gillade ni barnmorskan?

Nä, vi är nog lite bortskämda med VUL, syns ju mycket bättre! Åh, jag vill också titta in till den lille. Men får vänta snällt till KUBen på tisdag. Och det borde ju vara vaginalt också. Börjar bli mer nervös nu...

Ja hon var mysig och varm. Lite långsam kanske men det är nog mest min otålighet som gör sig hörd där.

Förstår att det känns nervöst med KUB, det verkar läskigt men som de sa idag så föds ju de alla flesta barn friska så det kommer gå bra ska du se! Sen verkar man bli extra nervös ju närmare man kommer ett UL, märkligt.
  • Fröken Smilla

Ikväll kunde jag äta en hel middag för första gången på väldigt länge MEN oj vad ont i magen jag har nu! Vaknade på soffan nyss med värsta krampen... Stackars lilla ovana mage!

De senaste tre dagarna har livmodern växt på ordentligt och jag kan känna den tydligt när jag ligger på ryggen. Sjukt mysigt! Och imorgon har de första 12 veckorna gått, det är ju ändå en milstolpe.

Hur är det med er?

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-26 21:27:42 följande:

Ikväll kunde jag äta en hel middag för första gången på väldigt länge MEN oj vad ont i magen jag har nu! Vaknade på soffan nyss med värsta krampen... Stackars lilla ovana mage!

De senaste tre dagarna har livmodern växt på ordentligt och jag kan känna den tydligt när jag ligger på ryggen. Sjukt mysigt! Och imorgon har de första 12 veckorna gått, det är ju ändå en milstolpe.

Hur är det med er?

Vad skönt att 12 veckor har gått. Ännu en anledning att slappna av och njuta.

Jag mår bra, fortfarande trött dock och täppt i näsan. Märker att det blivit svårare att sova också så jag känner mig lite som en zombie men det får det vara värt.
  • lisodan

Funderar lite smått om de där veckorna när man inte alls känner sig gravid, kommer att komma för mig? Mer illamående, mer molvärk, större bröst och större/spändare mage senaste veckan (v.13). Känns som magen har ploppat ut på nåt sätt. Att den står mer ut. Samtidigt hård i magen igen och gasig. Känner mig sådär fräsch. :)

Ibland får jag konstiga tankar som att jag har en inre blödning och det är därför magen växer. Hahaha... Knäppskalle! 3 dagar kvar till KUB...Hur har ni andra det?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015