• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Fröken Smilla

Här kommer veckans magbild med jämförelse med förra veckan jag har märkt att magen blivit större och hårdare, förmodligen har alla tarmar flyttats upp en bit

• noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-03-29 16:01:30 följande:

Var lite snabb där

Jag tycker ändå mitt illamående har varit ok, jag har inte kräkts en enda gång, och bara tagit Postafen en gång. Men haft på mig Seaband många gånger. Nu har jag dock inte haft på mig dem på några dagar och tröttheten verkar ha släppt.

Ja det var värst vad länge du får vänta på inskrivning. Vi var på inskrivning den 16/3, och tog alla prover osv. Jag har ett litet problem med sköldkörteln så det var dessutom väldigt viktigt att de kollade värdet på den. Vi ska ju dit tom en gång till innan du ens varit på inskrivning, för att lyssna på hjärtljuden. Du kan inte välja en annan bm?

Skönt att de har extra koll på dig. Ja, jag fick till svars att de har fullt upp. Jag valde inte barnmorska utan de valde den som hade första bästa tid. Men vi har iaf varit på hälsosamtal förra veckan. Tycker att tiden går ganska snabbt så nu är det inte många veckor kvar innan vi ska dit :) Sen efter det så kan det inte vara många veckor kvar innan vi ska på ultraljud.
  • noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-03-29 18:21:08 följande:

Här kommer veckans magbild med jämförelse med förra veckan jag har märkt att magen blivit större och hårdare, förmodligen har alla tarmar flyttats upp en bit

Vilken fin mage :)
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-29 18:21:08 följande:

Fint! Känns som samma sak har hänt för mig. Ska lägga upp mina bilder också :)
  • lisodan
    noctura skrev 2015-03-29 20:17:28 följande:

Skönt att de har extra koll på dig. Ja, jag fick till svars att de har fullt upp. Jag valde inte barnmorska utan de valde den som hade första bästa tid. Men vi har iaf varit på hälsosamtal förra veckan. Tycker att tiden går ganska snabbt så nu är det inte många veckor kvar innan vi ska dit :) Sen efter det så kan det inte vara många veckor kvar innan vi ska på ultraljud.

Segt att behöva vänta så länge!
  • Asams5

Oj oj, här händer grejer med magarna på en vecka. Mysigt! Själv känner jag ju mig bara uppblåst. Men hoppas det är lite bebismage också. :)

• Etta

Hej på er, vad ni skriver, roligt! Jag har varit så ångestfylld efter mina blödningar att jag inte varit inne så mycket, men tog ett gravtest igår med veckoindikator som visade på gravid 3+ så har känts lite bättre efter det plus att jag mått ganska illa den senaste tiden. I morgon ska vi på nytt VUL, är jättenervös för det. Nu haft småblödningar i en veckas tid efter den jättekraftiga blödningen förra helgen.

Resetips- Bergen dit man kan ta nattåg, jättemysig stad o fantastisk natur ( men dyrt som allt annat i Norge) annars kan man ju också ta sig med nattåg till min favoritstad Berlin, har åkt det själv ett par gånger. Eller båt till London! Blir också väldigt ressugen nu, trots att jag var i fjällen förra veckan...

• lisodan

Förstår att det känns ångestfyllt, Etta. Så jobbigt att blöd! Men bra att du mått illa och så. Är själv väldigt nervös inför KUB imorn. Lycka till imorn!!

Tack alla, för alla restips. Tror kanske en båtresa lockar mest om vi ska komma en bit bort. Känns som det kan vara lite jobbigt att sova på nattåg som gravid, även om jag älskar att åka tåg.

• Fröken Smilla

Etta och Lisodan - jag ska tänka på er i imorgon! Jag är också himla nervös inför bm-besöket på onsdag då vi ska lyssna på bebisens hjärta.

Jag har fått inse att jag inte kan ha på mina jeans längre fick gå runt på jobb med gummiband i midjan

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015