• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Sweet Sofia
    Jennie med ie skrev 2015-02-18 23:28:12 följande:

Hur man än vänder sig har man rumpan bak. Hade jag använt svenska namn i båda inläggen med EXEMPEL gällande betydelsen av att komma på utsatt tid hade det garanterat varit "rasistiskt" det med. Det är trots allt FL vi befinner oss på.

Har du ens läst ditt inlägg? Hela inlägget?
  • Sweet Sofia
    Anonym (Ahmed) skrev 2015-02-18 23:30:23 följande:

Fan heller för då hade du ju reagerat på de svenska namnen i exemplet före också. Men nejdå.

Du ser spöken på ljusan dag.

Det är inlägget i sig jag reagersr på inte namnen. Utan inlägget. läs inlägget så kanske du ser.
  • Jennie med ie

Jag borde i o f s gjort annorlunda, jag borde använt arabiska namn i båda exemplen. För jag har jobbat med betydligt fler Mohammed än Pelle t ex...

• Jennie med ie

Bättre upp. Jag har SKRIVIT det.

Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:34:28 följande:

Har du ens läst ditt inlägg? Hela inlägget?

• pastamamman
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:

Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.

Varför reagerade du inte på inlägg #186 då? Inse att det är bara du som ser vad det nu är du ser. Det måste vara lite jobbigt för dig att hålla efter alla på FL som använder namn för att exemplifiera istället för det av dig vedertagna X. Men du har kanske gott om tid.
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:
    Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.
    Hur menar du nu?
    Om hon använt Kalle i andra inlägget hade du alltså reagerat på att det var rasistiskt?
    Eller menar du att reaktionen varit att hon "behandlar barn olika"?
    Inläggen handlade ju om olika saker. Det andra hon skrev handlade om barnets känslor, vilket var ett tillägg till första inlägget.
    Jag förstår inte alls hur du tänker.
    Vad var det i det som skrevs som du reagerar på?
  • Anonym (Ahmed)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:35:28 följande:

Det är inlägget i sig jag reagersr på inte namnen. Utan inlägget. läs inlägget så kanske du ser.

Ja? Det är ett exempel på situation där det har betydelse att barnet hämtas senare än utsatt tid och vad den bygger på.

Eh jo, det är just namnen du reagerar på. Varför är det OK att använda svenska namn men inte arabiska?

Äh lägg för fan ner.
  • Maggot
    Jag tror det är bättre om du konkret pekar ut vad du uppfattade som problematiskt, eftersom de som svarat dig tydligen inte förstår?
  • Anonym (,)
    Om du inte reagerar på namnen, hur kommer det sig då att du förespråkar att man skall använda "X"? Vad har x med saken att göra om det är övriga innehållet som plötsligt spelar roll?
  • Jennie med ie

Svaret är: inget. Det är nicket hon reagerar på. D v s mitt.

Godnatt!

Anonym (,) skrev 2015-02-18 23:40:50 följande:

Hur menar du nu?

Om hon använt Kalle i andra inlägget hade du alltså reagerat på att det var rasistiskt?

Eller menar du att reaktionen varit att hon "behandlar barn olika"?

Inläggen handlade ju om olika saker. Det andra hon skrev handlade om barnets känslor, vilket var ett tillägg till första inlägget.

Jag förstår inte alls hur du tänker.

Vad var det i det som skrevs som du reagerar på?

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning