• Forumvärd

    Vabruari- är dina barn sjukare i februari än andra månader

    Februari brukar vara den månad som föräldrar fasa för.
    Det är den månad då flest barn blir sjuka och flest vab-dagar tas ut.
    Man drabbas av allt från influensa till vinterkräken och familjen snorar sig fram.

    Hur har det varit för dig?
    Brukar februari vara den månad som du "vabbar" mest och när barnen är som sjukast.
    Får du dåligt samvete av att vara hemma från jobbet?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

    Här kan du läsa artikeln Så överlever du vabruari
    http://www.familjeliv.se/foralder/1.1940618

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vabruari- är dina barn sjukare i februari än andra månader
  • GrönaDruvan

    Ja, det måste jag säga. Barnen är i stort sett aldrig sjuka, vabbade nog 2 dagar förra året. Nu har det varit sjukt över en vecka här.... dock har vi bra tider på jobbet och än sålänge har det inte behövts att vabba så mycket. Jobbar om varandra eller är lediga.

  • Kiiwii

    Mitten av hösten och januari/februari är betydligt mer sjukdomsdrabbade månader än övriga för oss. Men vi har varit friska rätt mycket jämfört med vänner som vabbat varenda vecka mer eller mindre. Och magsjuka eller liknande har vi aldrig någonsin haft...ÄN :P

  • Archandra

    Hos oss har det gått troll i sportlovet. Under de senaste åren har båda barnen varit sjuka. För två år sedan hade båda influensa, förra året var det en rejäl förkylning och i år halsfluss. Det är ju visserligen ekonomiskt att de är sjuka när vi ändå är lediga, så vi slipper vabba, men det är ju tråkigt också, eftersom vi alltid måste ställa in en massa planerade aktiviteter.

  • fluu

    Ja... Barnets fsk är skitbra, sjukdomarna märks mest bara av i februari.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ooops

    Nej, vabbar knappt ngt under året och typ aldrig i februari. Brukar va någon dag på höst/vinter.

  • Aaglars

    JA absolut! Hemma på andra VAB:perioden med magsjuka. Dessutom har sonen råkat ramla och slå huvudet och fick sy på akuten - just denna månad.

    Så just idag är jag inne på VAB-dag 8 i februari...Fler lär det bli. Får iaf vara hemma to-tre också.

  • Loriyana

    Tidigare har det varit så. Men iår har hon varit frisk som en nötkärna (peppar peppar)

  • gbgumman

    Nej de är inte sjuka alls. De senaste 4 åren har jag kanske vabbat två gånger. Har två barn.

  • Fridiz86

    Mina 3 barn har inte varit sjuka en dag detta året. Sist nån va sjuk va nog i oktober. Känns skönt att ha sluppit maginfluensan fast den har gått på nästan alla barn på förskolan..

  • FIame

    Upplever också januari, februari och delvis mars som flest sjukdomsdagar per barn och även som vuxen.

    Det kan ha att göra med att föreningen jag bor i sänkt värmen för att hålla nere kostnaderna, därtill bristande underhåll för väggar som läcker som såll, och även fönster är otäta, dörren är det så stor glipa i att solen skiner igenom.

    Med andra ord är dessa månader väldigt kalla månader för min och mina barns del, vilket jag tror ligger till grund för ökad sjukdomsfrekvens.

    Kan vara så att kyla + avsaknad av D-vitamin inverkar mycket på sjukdom

  • Harmagedon

    Vi har haft det värst i november december faktiskt. Just idag vabbar jag. Stora har feber och lilla är läskigt snorig. Känns inte som att det är något långvarigt.

  • Anonym (asdf)

    Jag tror även många "fusk-vabbar"...folk är trötta i februari..o tar då chansen att vara hemma lite oxå.. säger inte att alla gör det men tror det är vanligare än man tror.

Svar på tråden Vabruari- är dina barn sjukare i februari än andra månader