• Anonym (Ts)

Säger aldrig prosit

Hur svårt kan det vara att säga prosit, när någon nyser? Har en kompis på besök och som inte reagerar på när jag nyser, och om hon nyser så säger jag prosit men nä, trodde det var något alla sa?

Mitt ex och jag sa alltid prosit till varandra, sen tack tillbaks. Gör inte alla så?

• Svar på tråden Säger aldrig prosit
  • Anonym (Nilla)

Nej, tydligen inte. Din kompis gör det inte.

• Anonym (jaha)

Vad fyller det för syfte?

• fluu

Nej, det gör nog inte alla. Och är det verkligen en big deal?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Drottningen70

Verkligen inte. Låter ju sjukt tjatigt om alla skulle hålla p så hemma och på jobb, särskilt såhär i förkylningatider.

• Presidentens son

Din kompis är efterbliven

Pengar växer på träd
  • Anonym (Gladpack)

Jag kan göra det om "nysaren" försöker att hålla skiten för sig själv och inte bara nysa rakt ut.

• Anonym (Ts)

Trodde de var en självklarhet, jag menar, är de verkligen så jobbigt att säga prosit? Kanske om man har 701 ungar ja kanske, men annars? Jag är annars inte direkt vidskeplig av mig men tycker de är sunt förnuft att säga prosit och tack :)

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ts) skrev 2015-02-22 16:33:26 följande:

Trodde de var en självklarhet, jag menar, är de verkligen så jobbigt att säga prosit? Kanske om man har 701 ungar ja kanske, men annars? Jag är annars inte direkt vidskeplig av mig men tycker de är sunt förnuft att säga prosit och tack :)

Hur är det sunt förnuft?
  • Anonym (Gladpack)

Jag kan tycka att det är mer normalt att säga "välkommen upp" när någon rapar.

• Anonym (Ts)
    Anonym (jaha) skrev 2015-02-22 16:37:23 följande:

Hur är det sunt förnuft?

Säger du inte "krya på dig" när någon är sjuk exempelvis?
Svar på tråden Säger aldrig prosit